frieze veulens geslacht omdat ze wit hebben?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 10:23

geloven jullie die onzin nu echt? Er worden zat friezen verkocht zonder papieren en die zijn NOG heel duur in vergelijking met kwpners of groningers. En nu zullen ze zo'n beest laten slachten en er hooguit 1000,- voor krijgen als ze hem kunnen verkopen voor f 4000,- omdat een minderbedeelde friezenliefhebber er toch happy mee is?! Ga op 5 november maar eens naar hedel, dan zie je ze wel staan. Zonder papieren, slechte bouw, met witte aftekeningen. En NOG moet je er flink voor dokken. En een slager doet dat niet.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 11:04

welnee mytens, dan verkoopt de fokker het veulen gewoon onderhands zonder papieren. ze zijn ondanks wit te duur om naar de slacht te sturen. Afgezien van ethiek en moraal en mijn liefde voor dieren, dan NOG zou ik het zonde van het geld vinden als ik fokker was.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:45

Nou, voor een fries op Hedelmarkt van een jaartje oud ZONDER papieren moet je vaak nog f 6000,- betalen!!!!!! Ondanks het grote aanbod.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:18

nou, friezen met wit zitten er ook tussen, en daar vragen ze net zoveel voor. Ik zal er komende markt speciaal op letten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:11

forget it kojack, dat is nu juist wat ik probeer te vertellen: die veulentjes worden voor een te hoge prijs verkocht en niet voor de slachtprijs. Je hoeft zo'n veulen dus niet te redden want een slager gaat echt niet meer dan de slachtprijs ervoor geven. Anders deed ik het misschien zelf ook wel. Die markt is overigens in Hedel, vlakbij den bosch, de eerste maandag van november, en dat valt dit jaar op de 5e.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hindo2, LDRD, Maaarleeen en 13 bezoekers