Sunny Boy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Sunny Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 11:55

Bij de jonge hengsten zie ik dat er enkele Sunny Boy afstammelingen doorgaan. Maar wat voor hengst is dat? Oldenburg, Hannover etc. Afstamming? Het is voor het eerst dat ik van die hengst hoor.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:59

Een Sandro Hit x Donnerhall x Pik Bube I. Hij staat ter dekking bij Schockemoehle (ik kan de ALT toets niet vinden Haha! )

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:02

Missouri schreef:
Een Sandro Hit x Donnerhall x Pik Bube I. Hij staat ter dekking bij Schockemoehle (ik kan de ALT toets niet vinden Haha! )


En bij stal de IJzeren Man zie hun site

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:03


fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:07

sarabande"]
[quote="Missouri schreef:
Een Sandro Hit x Donnerhall x Pik Bube I. Hij staat ter dekking bij Schockemoehle (ik kan de ALT toets niet vinden Haha! )


En bij stal de IJzeren Man zie hun site
[/quote]

Afbeelding

Sunny Boy, zwartbruin, geb. 06-05-1997, stokmaat 1.67 m

Sunny Boy, de meest indrukwekkende zoon van de als wereldkampioen '99 en winnaar van het Bundes Championat '99 optredende Sandro Hit. Het altijd tactmatige bewegingsmechanisme alsmede de steeds bergopwaarts gesprongen gallopade en de meest beheerst uiteengezette stap, gecombineerd met de beste springwaarden maken Sunny Boy begerenswaardig en waardevol. De beeldschoon gevormde Sunny Boy is een directe halfbroer van Classico (Cappuccino 16), welke onder Karin Rehbein reeds meerdere Grand Prix' gewonnen heeft en welke uit een van de meest succesvolle moederlijnen van de Duitse fokkerij stamt. Zijn moeder Fantastica is een volle zus van de sterk verervende Donnerhall-zoon Don Schufro en is eveneens familiair verbonden met Don Primero. Uit deze bloedlijn stammen tevens vele succesvolle dekhengsten alsmede sportpaarden: Adelfos, Aldato, Radetzky, Granulit en Rio Negro. Sunny Boy was in 2001 de kampioen van de 30-dagentest in Vechta met het cijfer 8,9 en won daarbij zowel in de discipline dressuur alsook het springen. Ook bij zijn debuutoptreden in de wedstrijdsport tijdens een wedstrijd voor gerenommeerde hengsten wist Sunny Boy zowaar beslag te leggen op de eerste plaats. In 2002 wist Sunny Boy zich te kwalificeren voor het Bundes Championat, maar door een blessure was deelname uiteindelijk niet mogelijk. De veulens van Sunny Boy zijn veelbelovend met de bewegingskwaliteiten van een danser, die in 2002 op de meeste Duitse veilingen terug te vinden waren. Sunny Boy: een eersteklas charmeur met een overweldigend bewegingspotentieel.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 12:27

Zie ik nu goed?, maar op de site van Schockemühle draaft hij volgens mij met een flink weggetrokken rug ofwel heeft hij zo'n rugdiepte. (trouwens foto is blijkbaar op een helling genomen Knipoog . hekjes staan in elk geval niet horizontaal). Nederland wordt blijkbaar nogal bevolkt door Sandro hitjes.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:42

Ik heb wat kinderen van hem gezien en was er niet kapot van. Je hebt om te beginnen een merrie met veel formaat nodig en dan als het kan ook nog een sterk achterbeen en idd een goede rug. Hengsten die zo'n merrie nodig hebben zijn er in overvloed.
Ik zoek liever naar hengsten die dat toevoegen Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:11


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:51

Ik ken iemand die een nu 1,5 jarige Sunny Boy heeft. Het was als veulen een heel rassig ding, kon redelijk lopen, erg teer fundament en een verschrikkelijk slechte beenstand.
Hij kwam uit een wat kleine merrie, maar ik vond hem duidelijk te iel.
Wel een mooi klein hoofdje overigens.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:11

Ik zou hem zelf eens aanschouwen via een videoband oid. Dan kan je het zelf eens beoordelen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:14

chantal1 schreef:
Ik zou hem zelf eens aanschouwen via een videoband oid. Dan kan je het zelf eens beoordelen.


Daar zegt toch niemand wat van, wel van zijn nafok.
Daar is hij voor aangenomen
Hier in de buurt kan je er genoeg zien, ook uit goede moeders.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:19

Net als de D-day's zeker Knipoog
In Duitsland zal er ook genoeg nafok van hem zijn en zullen deze evt. ook op videoband te bezichtigen zijn.

petraaken schreef:
Zie ik nu goed?, maar op de site van Schockemühle draaft hij volgens mij met een flink weggetrokken rug ofwel heeft hij zo'n rugdiepte.


Vandaar mijn eerdere bijdrage aan dit topic. Blijkbaar wordt er dus wel over gesproken, Sarabande.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:34

Rinske schreef:
Ik ken iemand die een nu 1,5 jarige Sunny Boy heeft. Het was als veulen een heel rassig ding, kon redelijk lopen, erg teer fundament en een verschrikkelijk slechte beenstand.
Hij kwam uit een wat kleine merrie, maar ik vond hem duidelijk te iel.
Wel een mooi klein hoofdje overigens.

Hij kwam uit een wat kleine merrie

Sterke moederlijn dus. OK dan!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:09

Nou, klein zat op zich niet in de familie hoor, volle broer was 1.75m en mams is iets van 1.65m. Niet mega klein dus.
Maar waarom kunnen alleen grote merries dan goede merrielijnen hebben? Dat zeg jij nu Scheve mond

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:40

Rins je haalt me de woorden uit de mond.
Er stond niets over de kwaliteit van de merrie, laat staan over lijn in jouw bericht.
Eigenlijk excuseer je de kwaliteit van het jaarling een beetje door te zeggen dat de moeder niet al te groot was.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:59

sarabande schreef:
Eigenlijk excuseer je de kwaliteit van het jaarling een beetje door te zeggen dat de moeder niet al te groot was.


Ik ben blond vanavond Haha! Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je dat ik eigenlijk bedoelde dat het veulen niet zo super was door de kleine moeder? Want dat bedoelde ik niet namelijk Lachen