naar de keuring met een "afgekeurde" merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

naar de keuring met een "afgekeurde" merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 00:09

mijn plan was om met mijn welsh K merrie komende zomer weer naar de keuring te gaan. helaas heeft ze vanaf september allemaal wonden en blessures gehad waardoor ze nu in haar rechtervoor-kootholte een dikke wond (is nu bijna litteken) heeft. aan datzelfde been heeft ze een zware bacteriele infectie gehad. het been is nog steeds redelijk dik en ze loopt nog niet helemaal goed. hoogst waarschijnlijk knapt ze weer helemaal op, in zo verre dat ze (zonder ruiter?) weer goed en regelmatig kan lopen.

mijn vraagje is: kan ik nog wel met mijn merrie naar de keuring met haar littekens en als ze nog niet helemaal de oude is in haar beweging?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 02:51

Eventuele littekens zullen niet zo'n probleem zijn op een keuring, maar ik zou er wel zeker van willen zijn dat ze weer goed loopt.
Komende zomer is natuurlijk nog ver weg, dus alle kans dat dat wel goed gaat komen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:15

Idd, gangen zijn wel belangrijk. Dus ze moet wel goed lopen. Wat betreft littekens zal ik me niet zo erg zorgen maken.
Maar gangen moeten dus goed zijn. Ik weet iemand met een Fries veulen, dat beestje haalde zijn been open aan de trailer op de dag dat hij naar de keuring moest. Maar ze keurden de Fries niet. Het was een mooi ding, maar ze konden gewoon geen premie geven voor een beestje wat niet helemaal zuiver liep.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 13:36

ik denk dat ze tegen die tijd idd wel weer 'zuiver' loopt. ze kan nu alweer goed en vooral mooi (RUIM Haha!) lopen maar ze wordt waarschijnlijk nooit meer de oude moet zoiets ook nog gemeld worden bij de DA op de keuring?? (dan weet ik dat over 8 maand Haha! )

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 04:17

als je het meld voor aanvang van de keuring is het meestal geen probleem

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:59

Ik hoop dat je volgend jaar wel naar de keuring kan! (al is het maar omdat ik dan lekker mee ga Knipoog). Maar als ze nu alweer goed en ruim kan lopen dan wordt dat de komende maanden waarschijnlijk alleen nog maar beter. Haar been zal weer dunner worden en dat is alleen maar goed voor haar gangen.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 10:01

manzano schreef:
Ik hoop dat je volgend jaar wel naar de keuring kan! (al is het maar omdat ik dan lekker mee ga Knipoog)

inderdaad *LOL*

haar been wordt waarschijnlijk niet dunner het is spierweefsel wat zich opnieuw heeft gehecht (ofzo Verward ) nu zullen ze daar wel niet zo opletten, maar ik hoop (duim) dat ze volgend jaar weer helemaal zuiver loopt..

laat ik het probleem ook anders plaatsen: maakt het op de keuring uit dat ik niet op mijn merrie kan rijden (omdat ze scheef loopt en vanwege haar pees) maar dat ze aan de hand wel goed loopt?