Afstammeling Lancet of Don Primaire

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Afstammeling Lancet of Don Primaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 14:56

Sinds 1 1/2 maand ben ik de trotste eigenaar van een merrieveulen, Lancet x Don Primaire. Het is een heel mooi hoogbenig veulen met een mooi klein hoofdje ... en nu ben ik zo benieuwd hoe ze er ongeveer uit kan gaan zien als ze volwassen is. Ik weet wel hoe Lancet en Don Primaire er zelf uit zien, maar dat zijn natuurlijk hengsten, dus niet écht goed vergelijkingsmateriaal. Heeft er iemand een Lancet of Don Primaire ? Dan zou ik graag een foto van je paard zien Cheese! of wat meer over het karakter te weten komen (mijn veulen is nogal een baasje en een kattekop). Bloos

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:10

Een vriendin van me had een Don Primaire x Omega te rijden (van stoeterij de Els), gave merrie die onwijs goed bleek te springen! Ze was niet zo groot, nog geen 1.60 m., maar na een half jaar werk was ze gegroeid tot ruim 1.65 m. Heel mooi front, sterk achterbeen, wel een beetje grof. Wel heel aanhankelijk dier, beetje lomp en niet altijd even aardig (iemand het ziekenhuis ingetrapt), ook een échte merrie qua karakter.
Helaas geen foto.........

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 15:36

mmm, ik ben bang dat ik er nog heel wat mee te stellen krijg als ik dit zo hoor ... Haha!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:00

Talida is een Lancet
ze is (nog Verward ) niet super groot, maar voor haar karakter krijgt ze een 10 met een griffel! Die gaat door het vuur voor je, doet echt geen kip kwaad, en is zoals sommige zeggen zadelmak geboren Haha!


heb je een fotootje van jouw Lancet? Tallie kan je bewonderen op
http://www.geocities.com/bdegrefte

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:15

in mijn profiel staat een lancet X nabuur een ruin

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 16:45

Leuk om te zien allemaal OK dan! Ik heb wel foto's, maar ik, blonde kluns, Blond krijg ze niet op bokt, dan zie je alleen maar kruisjes. Als je ze echt graag wil zien kan ik ze wel naar je email adres sturen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:10


Miessie

Berichten: 45
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:18

ik rij ook een lancet en verder weet ik er nog 3, de meeste hebben een eigenwijs karakter, op stal heel lief, onder het zadel heel braaf, maar af en toe gemene uitspatters. Een foto van 1 paard staat: http://members.home.nl/hengeveld/Tornado.htm
van het paard waar ik op rij heb ik nu geen foto's bij de hand, maar als ik het niet vergeet en als het lukt zal ik die er binnenkort ook opzetten.

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:01

Mijn bijrijdster heeft op Don Primaire gereden toen ze stage liep bij de Radstake. Super lief paard en de nakomelingen die wij hier kennen van hem zijn allemaal super braaf

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:05

www.radstake.nl hier kun je een formulier invullen als je meer info over de paarden wilt (eerst via de startpagina doorlinken naar horses en dan informatie aanklikken)
je kunt er ook gaan kijken, je bent er altijd welkom en ze hebben er verschillende jonge Donnies staan
ik vind ze persoonlijk fijner dan hun vader, ze lopen lekker los door het lichaam en kunnen goed lopen (maar daar hebben ze natuurlijk alleen de fijnere paarden opgekocht en aangehouden)

Sjiem
Berichten: 415
Geregistreerd: 10-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:39

hehey!
Ik mag mijzelf idd een van de gelukkige (vind ik ) noemen die op donnie (Don Primaire) gereden heeft en dat nog wel met begeleiding van joyce heuytink (zo toch? Verward Tong uitsteken ) naja maakt ook niet uit, ik heb veel plezier aan donnie beleeft op werk daar. Donnie is een hele fijne hengst om mee te werken zo wel in, op, en rond de stal als tijdens het longeren of rijden! Hij heeft een heel fijn karakter en weet naar mijn mening goed het verschil tussen werk & dekken kortom; hengst zijn. Ook heb ik bij de radstake verschillende nakomelingen van donnie ook wel eens gereden en ook deze zijn erg makkelijk in de omgang en fijn te rijden onder het zadel.. Donnie Is Dus Niet Verkeerd!!!! Echt een super hengst Donnie!!!! Zeker om trots op te zijn als je een nakomeling van hem hebt!

Gr. Mel.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:24

Ik heb de hengst ook een aantal keren gereden, heel fijn dier. Ken er ook veel nakomelingen van, goede karakters, mooie modellen, goed bewegen. Ik moet wel zeggen dat ik Don Prima als fokhengst een stuk interessanter vind dan als sportpaard.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:33

Iemand uit mn klas heeft een Don Primaire. Erg leuke paardje met goede bewegingen en erg werkwillig. Niet zo groot nog, maar ze is ook nog maar 3. Bij mn stage staat een Lancet, ook een erg leuk paard met goede bewegingen. Wil ook graag werken.

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:33

Een vriendin van mij heeft een "Don" Een Grote vos met 4 vwitte benen en een grote witte bles.Een leuk sport paart om te zien.Echt zo braaf als een "Don" maar wel een mannetje.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 09:44

Bedankt voor de reacties allemaal ! Leuk om zo al wat meer te weten te komen over mijn toekomstige toppertje ! OK dan!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:49

Een vriendin van mij had een Lancet hengst, een koffievos. Hij was niet heel groot, maar had wel veel massa en kon goed lopen.
Super karakter, heel erg braaf maar een beetje dommig. Hij was wel voor het ongeluk geboren, hij had constant wat.
Een week nadat ze hem verkocht had werd hij gecastreerd en stierf aan een ontsteking tgv de castratie.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 17:13

Ojé, ik heb hier nog zo'n ongeluksvogel: flinke wond op kogel, in de sloot gelegen, met hoofd tussen hek vast gezeten Verward , lip flink kapot gebeten ... (en ik heb haar pas 1 1/2 maand) het zou toch niet erfelijk zijn ? Haha!