Papa van mijn paard gevonden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:37

Hee, Branco dood? Hij was idd van 1972, dus 29 geworden. Joh, ik had je ook wel kunnen vertellen waar hij stond hoor! Hij was van dekstation Smit uit Ambt-Delden in Overijssel, aan surfplas 't Grasbroek. Een meisje van mijn rijvereniging reed hem geregeld, niet bij onze club (dat deed ze met een andere pony) maar wel om hem in conditie te houden. Hij liep toen al tegen de 20. Mooie hengst hoor, ik heb 'm een paar keer in het echie gezien!

Als je nog meer wilt weten, dan kan ik je de volledige info wel ff sturen die in het Hengstenoverzicht NRPS 1981-1997 staat. Gilt u maar!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 23:47

Weet je, ik zal een bij m'n ouders op oude videobanden kijken of hij daar toevallig op staat. Mijn pony heeft namelijk een tijd lang bij kennissen op stal gestaan die een ponymerrie hadden die ooit gedekt is door Branco (helaas gust gebleven), en volgens mij was mijn vader daarbij om te filmen. Dat zal in '94 of '95 geweest zijn, Branco was toen al over de 20. Hij kwam gewoon aan huis, heel relaxed de trailer af, baas hoefde hem niet eens vast te houden, die bemoeide zich met de merrie, want Branco wist precies wat er van hem verlangd werd. Hij was ook heel lief voor die merrie. Ik vond het echt een mooie hengst, je kon toen wel zien dat hij al wat ouder aan het worden was (bijna wit was hij toen) maar nog steeds die hengstenhals erop. Een echte Arabische hengst, een hele verheven draf, bijna passage. Dat clubgenootje ben ik helaas uit het oog verloren, geen idee waar die nu woont dus haar kan ik ook niet vragen hoe hij onder het zadel was. Maar ik heb haar dus ook een paar keer met hem gezien en dat zag er ook erg mooi uit.

Tja, en verder weet ik niets meer over hem, behalve dat hij gefokt is in Eemnes en verder bijna z'n hele leven in Twente heeft gestaan. Daarom lopen er in het oosten ook best veel nakomelingen van hem rond.

Info over Branco ox volgens het Hengstenboek van het NRPS:


Branco ox

stamboeknr. A 606
geb. 14-04-1972
stm. 1.54 m

Schimmel, brede doorlopende bles, linker neusgat gedeeltelijk omvattend, rechter neusgat indringend, wit vlekje op de onderlip, ra half witbeen.

v. Noran ox A 148
(vv. Oran ox, vm. Nerina ox)

m. Chavali ox A 566
(mv. Ornis II ox, mm. Paita ox)

Erkend in 1975

Sportprestaties:
IBOP-B

Fokker: Dhr. Houtappel te Eemnes
Eigenaar: Maatschap Smit te Ambt-Delden (Ov.)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers