9 Heartbreaker zonen aangewezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:46

Citaat:
Heartbreakers doen het super in de sport dus!!!!!!!!!


Weinig met sport te maken lijkt me ??

En er is maar 1 van de heartbreaker x carthago's door naar de 2e bezichtiging.

Ben er vandaag geweest en heb werkelijk geen enkele echte goede gezien, sorry maar het niveau valt me bar en bar tegen.
De heartbreaker x Capitol was de enige die van voren mooi in de schoft sprong, maar geen hengstentype en te klein.

Hors la loi , daarvan was bij mij het boek al dicht, ook al terug van Dubbeldam en staat weer op het hok, maar de kinderen was ik ook zeker niet gek van.

.


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:07

Citaat:
Wat bedoel je met weinig met sport te maken? Er zijn genoeg goed springende heartbreakers.


Sport is wat anders dan vrijspringen Haha!

310 welke was dat ? heb de catalogus hier niet.

Uit de capitol was 1.60, maar ook weinig lengte, dat was eigenlijk het ergste.

Larthago inderdaad dubbele hengstenmoeder ivm embryotransplantaties, wel 2 absoluut verschillende paarden, die van wiepke sprong slecht, die ander ging nog wel, maar ook niet goed genoeg.

.


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:18

Indorado, dat boek sluit ik ook direct, dat was nog het minste van het minste. Compleet zonder rug, nekken erop, als ze zouden bukken braken ze der rug.

Soms vraag ik me weleens af wat mensen toch in gedachten hebben om met zo'n paard te komen ?

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:34

Citaat:
Je ziet het allemaal nog weleens erg negatief


Komt omdat het ook helemaal niet zo goed is. Als je iedereen moet geloven lopen er alweer 20 Voltaires/Concorde/Contango opvolgers rond.
Maar de massa heeft er geen verstand van (kijk maar wat ze op concours bij hebben) dus de massa moet je ook nooit vanuit gaan. Je kunt beter zelf kijken en dan bedenken wat je ervan vind. En een goed springpaard is een zeldzaamheid, 1 die in een parabool springt en dus van voren super in de schoft, en bukt, of is dat niet meer nodig ? Want dan zijn er GENOEG goede!!

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:41

Citaat:
Want wat er goed gevonden word..........is dat werkelijk wel zo goed?


Ja precies!!!!!!!! Vandaag ging het ook allemaal van , dat was een goede, en dat was een goede, blabla. Maar ja, dat zijn misschien voor het oog van het kerkvolk goede paarden, maar heeft niets met goede springpaarden te maken qua bouw en springcapaciteiten. Als ze de kont maar hoog de lucht ingooien is het allang goed!
Dus het ligt mijns inziens aan de kwaliteit van de paarden , en aan de tekortkomingen van de fokkers, ook onderling dat ze met zijn allen achter 1 hengst aanhollen.
Verder natuurlijk ook de voorlichting uit vanuit het KWPN, de kampioenen dekken altijd bergen merries en feitelijk altijd blijkt het dat de kampioen vrijwel een van de slechtere is uit de jaargang.
Dan bekijk ik ook nog eens de mensen die ze daar moeten keuren en bedenk ik me van, jullie hebben zelf nog nooit een fatsoenlijk paard van jezelf in de baan gehad.... en die moeten het dan doen ?

Citaat:
Al heb ik op Concordes wel wat bemerkingen


Op elke hengst is wat aan te merken , ook op concorde, ben er ook geen fan van om mee te fokken, maar je kunt niet zeggen dat ie geen sportpaarden levert.....

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:47

Citaat:
Een paard kan helemaal niet in een parabool springen. En met de schoft springen is complete nonsens. Hij springt met de achterhand. Alleen de achterhand kan dragen en stuwen. Een sprong is niets anders dan een galopsprong in de hoogte!!!!!!!
Kijk even onder topic HK Holstein. Dan zie je hoe een paard werkelijk springt en hoort te springen. Niks geen parabole onzin.


Gekeken, maar foto's doen het niet Lachen

Maar goed, horen ze volgens jou zo te springen of hoe moet ik dat zien ?

Als je me nu gaat vertellen dat een paard niet met de schoft omhoog en de kop omlaag moet springen dan trap je me op me staartje en durf ik gerust direct te zeggen dat je weinig verstand hebt van een kwalitatief springpaard en raad ik je aan om eens een middag te gaan babbelen met bijv. Jan Tops. Hele aardige man overigens.

We komen hier vast nog op terug Lachen

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:16

Citaat:
Nummer 1 springt goed brengt de benen naar de hals en aan de voorkant zijn de benen in een vloeiende lijn met de romp.
Nummer 2 springt inderdaad met zijn kop maar niet met zijn lichaam.
De hals wordt naar de benen toegebracht en de voorbenen worden ONDER het lichaam gevouwen.
Welk paard springt gestroomlijnd en in een vloeiende lijn en maakt de meeste kans op de minste fouten?


Zo op de foto is dat natuurlijk niet te bekijken, maar als je het mij zo vraagt de nummer 2.
De nummer 1 als die de combinaties in moet en zo naar voren schiet zal er weinig blijven liggen vrees ik.

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 09:45

Laat maar, jullie denken er toch gewoon compleet anders over.

Maar Cor Loeffen heeft er dus ook geen verstand van ? Praat namelijk nog altijd over een parabool. Laat hem anders het sprongverloop tekenen Lachen

Verder , kijk op 1.60 parcoursen, al springt ie onderste boven foutloos en wint ie, dan is het nog een goede! Daar hoor je me niets van zeggen, maar als jong paard en ik heb er 1 onder het zadel die rondspringt met zijn voorbenen naar voren, rug naar beneden, kop omhoog, denk ik dat er niemand naar vraagt ? Zo gaan er elke week bijv. 300 paarden naar een springparcoursje, daarvan wordt er 'misschien' naar 5 paarden gevragen en de rest kan ze ELKE week mee naar huis nemen. En ik denk niet dat iedereen ze heeft om te houden tot hun 10-12 jaar tot ze 1.60 lopen. Wil niet zeggen dat die later misschien geen volvo kunnen winnen.
Maar dan zeker voor een FOK-Hengst lijkt me het zonder meer belangrijk op welke manier dat een paard springt, want die moet het vererven en dan lijkt me toch de manier van springen bovenstandig aan alles.

Ik hou ermee op, visies verschillen,dat mag, maar ik heb al zat springpaarden gehad en nog en weet wel voortaan hoe ik ze wil.

En nogmaals, maak eens een praatje met Jantje Tops ofzo! Lachen

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:08

Citaat:
Nummer2 steekt zijn achterbeen rechtuit naar achteren en wanneer moet hij zijn benen vouwen? Hoe krijgt hij zijn benen ooit nog goed onder het lichaam bij de landing.


Is die nummer 2 trouwens niet de Siegerhengst van Holstein dit jaar ?

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:25

Ik denk dat als een paard op de verkeerde manier en dus veel moeite en kracht moet geven om over een hindernis te komen eerder verslijt als 1 die door zijn atletisch goede sprongen met ruggebruik makkelijk over een hindernis springt en vaak ook goed landt. Lachen

.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 172 bezoekers