najaarsonderzoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

najaarsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 21:04

KWPN
10-11-2003: Finish HK 2002/2003 en start HK 2003/2004


Aanstaande woensdag 12 november begint om 9.00 uur de eindbeoordeling van het najaarsverrichtingsonderzoek van rijpaardhengsten in het KNHS-centrum in Ermelo.
De volgende hengsten komen onder het zadel in de baan:
- Negro x Glendale
- Numero Uno x Damiro
- Monteverdi x Clavecimbel
- Contender x Corofino I
- Nassau x Hinault
- Animo x Akteur
- D-Day x Aktion
- Triomphe de Muze x Alexis Z
- Namelus R x Aramis
- Montecristo x Burggraaf
- Numero Uno x Purioso
- Krack C x G. Ramiro Z
- Olivi x Havidoff
- Goodtimes x Flemmingh
- Krack C x Pion
- Cantos x Cassini I
- Sandro Hit x Flemmingh
- Flemmingh x G. Ramiro Z

Aan het eind van de ochtend maakt de hengstenkeuringscommissie - voor het laatst onder aanvoering van de heer Werners - bekend welke hengsten in het stamboek worden ingeschreven.
(www.kwpn.nl)
en welke denken jullie dat er goedgekeurd worden en welke niet?
Ik had woensdag eigenlijk willen gaan kijken, maar school werkt momenteel niet echt mee (eigen schuld) dus ik zal het met jullie bevindingen moeten doen.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:28

Stoom uit je oren Ik had ook willen gaan, maar kan ook niet zomaar wegblijven van de werkcolleges. Ik ben erg benieuwd naar de Contender x Corofino I. Verder De Cantos x Cassini I en de Sandro hit. Voor de rest; hebben we dat bloed niet allemaal al duizend keer?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:37

De Krack C x Pion wordt wel ggk hoor!! Hij heeft al een naam op moeten geven en gaat nu als Tuschinski door het leven.

En ik vind dat het bloed van de pas overleden Pion best waardevol is met Amor erachter. Deze hengst is voor mensen die wat bloed willen op hun merrie maar toch geen volbloed willen gebruiken...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:49

Idd de Contender x Corofino lijkt me heel interessant.
Ik heb Contender nu zelf gezien en de moeder van Corofino.

Hetzelfde als Aimee eigenlijk Lachen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:10

Suzanne F. schreef:
De Krack C x Pion wordt wel ggk hoor!! Hij heeft al een naam op moeten geven en gaat nu als Tuschinski door het leven.


Dat zegt dus helemaal niks............ (al zie het waarschijnlijk wel halen)

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:49

Numero unox Damiro..was ik erg weg van!Krack cx Pion en de flemming x g ramiro z.. Vond ik alledrie fijne paarden mits de juiste ruiter er op zat.. Lips are sealed

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:14

Cantos x Cassini en de Sandro hit x Flemmingh ben ik heel benieuwd naar. Eigenlijk had ik er best heen willen gaan... nou ja... volgende week naar de 1e bezichting een paar dagen, ook leuk!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:07

Suzanne F. schreef:
De Krack C x Pion wordt wel ggk hoor!! Hij heeft al een naam op moeten geven *


Dát is toch niet de reden dat je denkt dat hij wordt goedgekeurd?? Dat is zwaar geheim tot aan morgen hoor! Tot in de binnenste laagjes!!!

Maar hij is zeker erg gaaf!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 17:37

ik heb ook al gehoord dat er een fokker was gevraagd om te komen, ja dan verwacht je toch wel wat *foto*.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:38

Klopt alleen een paar mensen binnen het bestuur en op het secretariaat weten iets meer, maar de meeste insiders weten niets.
En dat opgeven van een nieuwe naam.... dat moeten er wel meer.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:43

Ik ben benieuwd welke hengsten vanavond nog uitgezwaaid worden..............

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:49

Ik ga morgen naar Ermelo om te kijken. Ben erg benieuwd naar de Cantos x Cassini I en de Contender x Corofino!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:49

O ga je ook foto's maken??? Please!!!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:53

adriana schreef:
O ga je ook foto's maken??? Please!!!


Wie? Ik? Ik ga zeker foto's maken! Cheese!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:55

Goedzo, want die hengsten waar jij benieuwd naar bent, vindt ik al helemaal interessant.
En de Sandro Hit zal me benieuwen!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:38

Gail"]
[quote="Suzanne F. schreef:
De Krack C x Pion wordt wel ggk hoor!! Hij heeft al een naam op moeten geven *


Dát is toch niet de reden dat je denkt dat hij wordt goedgekeurd?? Dat is zwaar geheim tot aan morgen hoor! Tot in de binnenste laagjes!!!

Maar hij is zeker erg gaaf!
[/quote]

Dat is niet de enigste reden nee maar ik ga geen namen noemen want anders hebben de betreffende personen een probleem natuurlijk.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:20

Nou ik heb ze gezien hoor!

Tjokkevol was die tent zeg! Kon zowat niemand meer bij.


Ik heb alleen de dressuurhengsten met verstand aanschouwd
(de rest interesseert me namelijk geen lor..........)

En ik kan nu niet direct zeggen dat er een topper bijzat.
Over alle dressuurhengsten is wel wat positiefs te zeggen, maar de meesten kwamen zoals gebruikelijk nogal wat tekort. Met name een sterke draver heb ik niet gezien. Een goed lendenmechanisme (hoe krijg ik het uit mijn strot) heb ik in ieder geval niet gezien, maar daarvoor schijn ik ook naar een andere keuring te moeten.

De uitslag heb ik niet afgewacht, maar ik zal eens even kijken of ik nog wat commentaar in mijn boekje heb staan...........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:48

21. NEGRO X GLENDALE: klein, maar snel en electrisch beestje. Iets te zware hals en mist ruimte. Fijne galop, springt goed onder.

51 MONTEVERDI X CLAVECIMBEL: Mooi model, draf met voldoende ruimte. Houdt de croupe wat te hoog, met name in galop. Stap beperkt maar zuiver. Paard kon zich later nog wel eens gaan opwaarderen als Bert Rutten erop stapt.

60 D-DAY X AKTION: Een wat hectisch bewegend beestje, die wel het talent heeft om te sluiten. Heeft een duidelijk te simpel voorbeen. Stap te stug en kort.

66 MONTECRISTO X BURGGRAAF: Klein (ja ja) en iets beknopt aandoende kloon van Montecristo (zeker wat de kleur en halsvorm betreft). Stapt zuinig en heeft een functionele draf, mooi in balans. Net voldoende ruimte hierin. Galop met weining sprong en erg vlak. De galop kon zijn inschrijving wel eens in gevaar brengen.

68 KRACK X RAMIRO: Zeer mooi type. Hoogbening met mooie uitstraling. Paard lijkt een erg fijn karakter te hebben en laat zich erg goed rijden.
Viel in draf duidelijk door de mand. Achterbeen wordt onvoldoende ondergebracht en de hengst wist in het voorbeen ook niet te overtuigen. Zeer beperkte draver. Galop en stap voldoende.

69 OLIVI X HAVIDOFF: Beetje een simpel typetje met een wat zware nek. Klein hoofdje met opvallend kleine oortjes. Paard draaft netjes in balans met net voldoende ruimte maar mist afdruk. Galoppeert voldoende tot ruim voldoende.

70 GOODTIMES x FLEMMINGH: Weer zo'n allrounder van Goodtimes die met voldoende ruimte draaft, maar achter veel te ver achter de massa blijft. Duidelijk een te lang achterbeen, waarbij in stap opvalt dat deze te weinig scharniert. Galoppeert goed, mooi bergop.

72 KRACK X PION: Rassig beestje met zeer expressief voorbeengebruik (wie had anders verwacht). Ruimte in draf is beperkt. Draaft met voldoende houding en elektriciteit, maar zou achter sterker moeten ondertreden. Kreeg als enige van het publiek een zéér zuining applausje in zijn middendraf. Stap zuinig. Wel een paard die zich wel eens zou kunnen opwaarderen onder een "prof".

77 SANDRO HIT X FLEMMINGH: Zeer fraai model met akelig veel kap en het bekende Sandro koppie. Draaft zeer electrisch met een iets te snel voorbeen. Maakt de pas niet af, en mist daardoor nogal wat ruimte. Galop fraai. Paard neemt in het algemeen het achterbeen goed op en plaatst deze voldoende onder de massa.

78 FLEMMINGH X RAMIRO: De EX-kampioen. Probeerde in het begin de ruiter even flink uit. Kreeg als enige ook externe assistentie bij het opstijgen. Fraai model met een iets te lang middenstuk. Draaft daardoor met te weinig afdruk. Stap en galop voldoende.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:56

Ik ben benieuwd of de Monteverdi x Clavecimbel is goed gekeurd, die vond ik wel interessant. Wat jij hier beschrijft CGJ12, klinkt niet negatief.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:59

............ik heb me ook zacht uitgedrukt.

Een echte druiloor was er wellicht niet bij (bij die springers wel natuurlijk), maar een topper ook niet.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:59

Nou Cgj12 dat klinkt mij in de oren alsof er niet heel veel soeps tussen liep.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:00

Ze zijn ook nog erg jong natuurlijk en sommigen kunnen vast met tijd en training nog een heel eind komen!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:02

Pipo schreef:
Nou Cgj12 dat klinkt mij in de oren alsof er niet heel veel soeps tussen liep.


Die zijn ingeschreven bij een ander stamboek natuurlijk.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:16

Samsam schreef:
Ze zijn ook nog erg jong natuurlijk en sommigen kunnen vast met tijd en training nog een heel eind komen!



Bedoelde meer de manier waarop cgj het omschreef. Daar lees je weinig positiefs in het verslag.

Maar goed de uitslag is bekend.............

En ik verbaas mij er ook over dat de Krack x Pion er niet door is, ik was best heel gecharmeerd van dit dier!

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:19

Iemand al uitslagen ?