Ramiro Z ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Ramiro Z ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 21:33

Wie kent deze beroemde KWPN Spring/Dekhengst ?

Afbeelding

Afbeelding

En dan bedoel ik "persoonlijk"..

Ben namelijk erg benieuwd of Lunhilde veel karaktereigenschappen van haar vader heeft geerfd (A)

Nog wat info over Ramiro Z :
Ramiro Z werd geboren in 1965 bij de Duitse fokker Paul Bahlmann en hij stierf in 1995 en kreeg terecht de eretitel ‘Hengst van de Eeuw’. Ramiro Z was zelf een uitstekend sportpaard onder het zadel van Fritz Ligges en we kennen geen stamboek dat GEEN zoon van Ramiro in zijn bestand heeft gehad. Ramiro Z verzamelde in zich niet alleen het bloed van Ramzes, maar via zijn moeder Valine ook van Cottage Son xx en Logenschlieser. Eerst stond hij op station in Westfalen, later in Holstein, vervolgens op Zangersheide en nadien verhuisde hij naar Nederland. Als geen ander heeft Ramiro Z zijn stempel gedrukt. En, niet alleen in springen, ook in dressuur hebben veel kinderen van Ramiro Z hun weg gevonden. We kunnen hier natuurlijk niet alle top nakomelingen de revue laten passeren, maar uit zijn eerste dekjaar onthouden we de legendarische merrie Fatinitza die met Fritz Liggen en nadien met Thomas Frühmann van de ene overwinning naar de andere jumpte en later de moeder werd van de Zangersheide-hengst Almiro Z. In zijn tweede jaar in Holstein zorgde hij voor de hengsten Rinaldo, Rio Negro en Ronald, die op zijn beurt vijf goedgekeurde zonen zou geven. In 1992 kreeg Ramiro Z de titel ‘paard van het jaar’ in Nederland. En om kort en bondig het nakomelingenschap van Ramiro Z af te ronden (plaatsgebrek) moeten we alleen maar verwijzen naar het vaderschap van Ratina Z, mijlenver de beste merrie die ooit in de sport gelopen heeft met op haar palmares Olympische medailles en een wereldbeker in 1992. De Leading Lady van Zangersheide behoeft verder geen commentaar. Wie in paardenkringen Ratina Z niet kent die is de laatste twintig jaar van deze wereld weggeweest. Ramiro Z kan alleen reeds door het vaderschap van Ratina Z in de geschiedenisboekjes van de paardenfokkerij met rode stift ingeschreven worden.

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 21:51

Ik bedoel echt Ramiro Z ZELF..
dus geen afstammelingen Tong uitsteken (daar ken ik er nl. genoeg van Haha! haha)

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 21:58

Als die hem "persoonlijk" heeft gekend, GRAAG !

Pling

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 23:04

Dankje !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 12:47

gabrycha"]
[quote="Yellowfish schreef:
Dankje !


De famillie Knaap waarvan Johan nu voorzitter is van de kwpn hebben m heel goed gekend, ik heb m een paar keer mogen ontmoeten, Ramiro dan Knipoog , maar toenw as ie al 30 dus veel van hem kan ik niet vertellen maar deze mensen des te meer. Je kan het kwpn mailen met vragen daarover misschien sturen ze hem door. Hij stond in brunssum destijds in de oude stal in de tweede box van links dat was altijd zijn stekkie geweest.
Lachen
[/quote]

Dankje ! maar.. het KWPN mailen ? bedoel je het stamboek o.i.d ?

Scheve mond Schijnheilig

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 16:18

Oke.. dus ik kan het beste gewoon een mailtje sturen naar het KWPN stamboek gericht aan Johan Knaap ?

Gr,

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 14:22

Oke bedankt !

Dan heb ik de informatie die ik wilde !

Dit topic kan gesloten worden !!

Schijnheilig

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers