Wie wil even in deze papieren kijken? (kwpnner)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Wie wil even in deze papieren kijken? (kwpnner)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 18:37

En wie kan me informatie geven over deze stamboom? En zouden jullie eens in je papieren kunnen kijken of er ook namen van deze paarden in terug komen? Van Actueel en Sinaeda heb ik al heel veel informatie.

Het gaat om de volgende stamboekmerrie: Idalina. Zij is gefokt door de Gebroeders Hoekstra te Suameer. Geboren op 19-03-1990 en op 3jarige leeftijd gemeten met 1.74m.

V. Actueel STB RP 1,56% (waar staan die procenten voor?)

V.V. Saluut STB RP 3,13 (waar staan die procenten voor?)

V.M. Sinda STER PREF RP

V.V.V. Ronald HOLST 6,25 (waar staan deze procenten voor?)

V.V.M. Elma H HOLST

V.M.V. Vesins XX

V.M.M. Hilda KROON PREF BP (wat betekend BP?)


M. Zysina STB RP

M.V. Goudsmid KEUR RP

M.M. Resina B MODEL BP (?)

M.V.V. Normann KEUR RP

M.V.M. Wananta KROON PREF BP

M.M.V. Sinaeda PREF BP

M.M.M. Decana B BP

En het gaat me vooral over de moederlijn: Zysina-Resina B-Decana B (waar komt die B weg?)

Als je info hebt, zou je het dan wel in dit topic willen zetten of mij pben? Ik ben namelijk de hele stam aan het uitzoeken!

En wat zou voor deze merrie een interessante hengst zijn om mee door te fokken?


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:05

MissHIS"]
[quote="Tiffy schreef:
Die B in de moederlijn (van bv. Resina B) is waarschijnlijk een initiaal van de fokker.


Nee, zo´n B staat voor afdeling Friesland NWP.
[/quote]

Ik dacht ook het eerste maar was er niet zeker van. Dankje MissHIS

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 09:03

En wat stellen de percentage's voor? Is het hoog of .....?


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 10:44

Tja ik zit nu op school en kan alleen maar plaatjes laten zien die op gofoto staan en volgens mij ook in mijn profiel.

Hier is Ida links en rechts is Wendalina (OOseven). Ida staat ingeschreven als RP, dus rijpaard en geen Gelderse.

Afbeelding

Afbeelding

Maar zal thuis even zoeken voor een goede foto.

Het is idd een mooie fokmerrie. Je kunt ook vanalles bij haar 'doen'. Volbloed, arabisch, kwpnner, springer, dressuur......

En Geldersen komen hier in de omgeving niet veel voor. De eigenaar houd wel van dit soort paarden. De echte paarden, zwaar in front en een goede kont (zegt ie altijd Haha!) Hij houd ook van Holstein. Alleen er moet soms wel wat bloed in de lijn!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 11:41

Idd een rijpaard en haar nakomelingen ook:
1e veulen Dukaat merrie (naar Italie gegaan)
2e veulen van Havel merrie (elite + sport dressuur)
3e veulen van Rohdiamant, merrie (sport dressur)
4e veulen van Equador (merrie, recreatief gereden, misschien later dressuur)
5e veulen van Jazz (Jajaja mijn Tossie!)
6e veulen van Olivi (eerste hengstveulen, nu ruin)
7e veulen van Ooseven (merrieveulen; staat ook op de foto)

en nu drachtig van Ooseven. We blijven dus een beetje in de lijn van de dressuur terwijl er ook toch wel springertjes tussen zitten! Terwijl de eigenaar ook wel van het Gelderse type houd!

Maar hoe zit het met de Gelderse kwaliteit? Wat voor soort paarden fok je dan?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 18:08

Blijde paarden hebben we wel! Haha! Vooral onze Tos........

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 18:46

Hier een foto van Ida van vandaag. Je kunt haar ex. iets moeilijk beoordelen omdat ze lekker dik in haar wintervachtje zit

Afbeelding

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 19:19

Huh? Toen deed ie het niet?

Nou hier komt ie dan:

Afbeelding

Hoofd van Ida

Afbeelding

Hier links haar dochter Tosca (mijn lieffie Lovers ) en rechts kleindochter (ook mijn schat).

Afbeelding

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 19:35

Hahahaha geen denken aan...................

Wil de vrouw van de eigenaar niet............ Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 18:45

Ellebel schreef:
Hoi, ik rijdt en Zichem x Goudsmid, das dus best wel Gelders gefokt. Ik vind t hele blije maar wel brutale paarden. En de meeste zijn kerngezond (weinig beenproblemen)


Haha brutaal daar ken ik wat in terug! En gezond ook! We hebben hier altijd weinig problemen.

Maar een vraagje: is het een merrie? En zo ja fokken jullie daar ook mee? Misschien gaan we op het Gelderse pad blijven en zoeken we een Gelderse hengst voor haar...... maar dat moet allemaal nog!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 20:11

Mmmm maar ff informatie van Walser verzamelen Haha!

Het idee van de fokker is een goed bewegend paard (en onder paard verstaat hij een goede front, veel beweging en goed aan de maat), die zich voor de fokkerij en in de sport kan waar maken.

De 2de en 3de dochter van haar zitten nu beide in de dressuur en zijn Z1+ 7 en 8 winstpunten. Dochter van Havel is (te) modern en Rohdiamant is ook een echt paard. Net als mijn Tosca (Jazz) en de Olivi (ruin) is ook een geweldenaar. Altijd plezier en een geweldig front, goede hals en goede achterhand.

We zitten dus meer richting sportpaarden en iets minder richting de tuigers. Dus het zal dan wel een Gelderse worden, of Holstein. Dat zijn ook van die echte paarden!

Ook nog op het punt gestaan voor volbloed maar dat is gewoon jammer van het papier. Iedereen wil tegenwoordig een lichtvoetig, modern paard maar ik denk dat we daar nog wel op terug komen!

Met deze paarden ook weinig problemen. Staan veel buiten en zijn op zijn tijd met veel plezier ook aan het werk. Echte toppers zijn het!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 19:00

Tjonge bedankt zeg!

Flemming valt bij ons al af door z'n weke lendenen die vooral Krack C ook vererfd heeft. En de merrie is ook niet super achter dus die valt af.

Ik zal nog eens beter naar Cabonchon kijken, maar waarom is het karakter van de merrie dan belangrijk? Verward Toen we Ida kochten zeiden de eigenaren nog: als het paard ooit verkeerd wordt ligt het niet aan het paard maar de mensen die ermee omgaan. En idd er is nog nooit een vervelend paard uit haar gekomen. De karakters zijn goud waard! En ook bij verkoop van onze paarden zeggen we altijd dat het geen verkeerde paarden zijn, maar dat ze alleen zo worden als mensen verkeerd met ze omgaan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 16:36

Jammer dat Walser alleen maar natuurlijk dekt! Met KI was het gemakkelijker geweest.....

En waar ik vandaag nog achter kwam.... rechtsboven staat Fokr. RP (rijpaard dus) en daar een beetje onder staat 0,78%. Waar staat dat percentage voor? Is dat ook het percentage arabisch bloed? Net als in vader Actueel en grootvader Saluut?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jolynne, lexa en 41 bezoekers