Welke ferro (klein) zoon heeft jouw voorkeur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke ferro zoon heeft jou voorkeur?

Kennedy (Ferro x Saluut)
7 (7%)
Metall (Ferro x G. Ramiro Z.)
13 (13%)
Negro (Ferro x Variant)
13 (13%)
Osmium (Ferro x Calypso I)
7 (7%)
Paddox (Ferro x Darwin)
9 (9%)
Pyriet (Ferro x G. Ramiro Z.)
1 (1%)
Redford ( Krack C x Ferro)
3 (3%)
Rhodium (Ferro x G. Ramiro Z.)
12 (12%)
Rousseau (Ferro x Roemer)
15 (15%)
Special D (Metall x Zandigo)
14 (14%)

Totaal aantal stemmen: 94


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Welke ferro (klein) zoon heeft jouw voorkeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 00:03

Aangezien ferro al verschillende goedgekeurde zonen heeft binnen het kwpn ben ik zeer benieuwd welke ferro zoon of kleinzoon men het meest aanspreekt en waarom deze zoon de voorkeur krijgt op de andere zonen. Als je stemt zou ik ook graag een motivatie willen waarom je juist voor die ferro zoon hebt gekozen. Het kan overigens zijn dat ik een zoon of kleinzoon vergeten ben. Dus mochten er nog meer zijn dan hoor ik het graag.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 00:19

Ik zie wel dat er gestemd wordt, maar ik mis helaas de motivatie Boos!

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:23

Rousseau staat op mijn lijstje, Negro is afgevallen want hij is ook van variant net als mijn merrie.
Het afstammelingen rapport van Rousseau:
Rousseau toonde een uniforme collectie voldoende tot ruim voldoende ontwikkelde, rijtypische veulens, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan en veel ras tonen. De veulens bewegen lichtvoetig met veel afdruk en een goede houding. (bron KWPN)

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:38

Mijn favo hengst staat er niet op. Painted Black (Gribaldi x Ferro) heb er een veulen van gefokt. motivatie genoeg dus.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:00

ha ha ha die grib dat ze die vergeten is Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:18

Merilyn schreef:
Mijn favo hengst staat er niet op. Painted Black (Gribaldi x Ferro) heb er een veulen van gefokt. motivatie genoeg dus.


Waarschijnlijk omdat het geen KWPN gekeurde hengst is ?

vegeel
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:32

Voor mij staat de beste Ferro zoon in Belgie : WARKANT van 't Gestelhof.
Deze grote zwarte Ferro zoon is goedgekeurd voor BWP en Westfalen. Warkant heeft verleden jaar in Adelheidsdorf (Duitsland) een zeer goede verrichtingsproef (3 de plaats) afgelegd en wist zowel in springen (6 de)als dressuur (2 de) te overtuigen.
Warkant komt uit een van de beste merrie stammen (Blesse stam) van Belgie. De moeder van Warkant is ook de moeder van het internationale springpaard Turbo (Darco) onder Phillippaers en het veel belovend jonge dressuurpaard Vasco. Warkant heeft dit jaar in Belgie 16 overwinningen behaalt bij de jonge dressuurpaarden. Video clips kan U vinden op internet via:www.gestelhof.be
De beste Ferro zoon in Nederland vind ik Rousseau.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:21

Er zijn er voor mij een paar die ik zo goed als gelijkwaardig interessant vind: Special D vanwege Zandigo, Rousseau vanwege Roemer, Paddox vanwege Darwin (Roemer). Metall vind ik ook wel leuk.
Rest vind ik niet zo interessant, eigenlijk...met in de laatste plaats NEgro; daar heb ik al een paar misbaksels kwa exterieur van gezien, dan is de liefde echt over....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:25

Ik ga niet stemmen maar heb wel een volgorde:

1. Rousseau
2. Special D
3. Metall
4. Paddox
5. Negro
6. Kennedy

en in willekurige volgorde:

Rhodium
Redford
Osmium
Pyriet

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:37

Ik heb Special gestemd,
het spande erom, tussen hem en Rousseau, Rousseau heeft zich op de Pavo's en en WK natuurlijk super laten zien, maar Special vind ik met Amor en Doruto erachter interessanter.
Verder is tie zwart...


Knipoog

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:22

Ik hoorde dat de fokker van Rousseau een volle broer ervan te koop heeft staan. Een meisje waarmee ik samen les gaat er dit weekend naar kijken, hij staat ergens in zeeland. Ben benieuwd of dat net zo'n topper is als zijn broer! Ik heb dus wel gestemt op Rousseau, omdat ik vind dat ie geweldige bewegingen heeft, en (naar het schijnt) een geweldig karakter, en dat vind ik belangrijk in een paard.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:25

Britty schreef:
Ik hoorde dat de fokker van Rousseau een volle broer ervan te koop heeft staan. Een meisje waarmee ik samen les gaat er dit weekend naar kijken, hij staat ergens in zeeland. Ben benieuwd of dat net zo'n topper is als zijn broer! Ik heb dus wel gestemt op Rousseau, omdat ik vind dat ie geweldige bewegingen heeft, en (naar het schijnt) een geweldig karakter, en dat vind ik belangrijk in een paard.


Fijn.
Ik heb een afspraak voor vanmiddag gemaakt.........

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:27

Mij verbaasde het dat zo'n paard middels een advertentie op marktplaats.nl moest worden verkocht. Als dat zo'n goeie was, stond ie allang ergens op een prestigeuze stal. Een goeie uit dezelfde lijn als een goedgekeurde kwpn-hengst hoef je niet mee te leuren.....

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:28

Echt? of maak je een grapje? Een 4 jarige donkerbruine ruin toch?

o...ondertussen wat reactie's erbij. Ja: het is inderdaad vreemd dat ie dat paard via internet in de verkoop moet gooien, maar het paardje is pas 4 en schijnt toch wel wat in zijn mars te hebben. Hij vraagt er ook niet echt superveel voor vind ik. Tegen Mariek had hij verteld dat ie hem weg deed omdat hij op zijn stal of in die regio geen fatsoenlijke ruiter ervoor kon vinden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:40

Dees schreef:
Mij verbaasde het dat zo'n paard middels een advertentie op marktplaats.nl moest worden verkocht. Als dat zo'n goeie was, stond ie allang ergens op een prestigeuze stal. Een goeie uit dezelfde lijn als een goedgekeurde kwpn-hengst hoef je niet mee te leuren.....


Zelfs als het een zeer matig dier is, verkoop je hem zo.........

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:42

CGJ12 schreef:
Zelfs als het een zeer matig dier is, verkoop je hem zo.........


Nou, dat weet ik niet hoor. Als het een merrie of misschien nog een hengst was geweest misschien wel, maar het is een ruin! Hij moet het echt van de sportprestaties hebben, want voor de fok stelt ie natuurlijk niets meer voor.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:45

Britty schreef:
het is inderdaad vreemd dat ie dat paard via internet in de verkoop moet gooien, maar het paardje is pas 4 en schijnt toch wel wat in zijn mars te hebben. Hij vraagt er ook niet echt superveel voor vind ik. Tegen Mariek had hij verteld dat ie hem weg deed omdat hij op zijn stal of in die regio geen fatsoenlijke ruiter ervoor kon vinden.



Contradictio in terminis.
ik geloof er geen bal van...zou het papier wel bij het geboden paard kloppen?

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:48

Ik heb gestemd op Osmium vanwege Calypso I, dat is bloed wat ik graag zie. Ferro ben ik zelf niet zo over te spreken. De drie hengsten met Ramiro aan moederszijde vind ik daarna het meest interessant, of inderdaad Special D, die heeft én Ramiro-bloed én Amor en Doruto. Da's het betere werk.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:52

Vaak als je bij fokkers zelf de paarden koopt vallen de prijzen 100% mee. Meestal worden er fantasieprijzen gevraagd door tussenhandelaren of wat dan ook.
Bij KSS worden er toch ook een hoop verkocht voor redelijk normale prijzen ?? En die hebben dan al heel wat bereikt ...

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:52

Dees schreef:
Contradictio in terminis.
ik geloof er geen bal van...zou het papier wel bij het geboden paard kloppen?


Ik kan me aan de andere kant niet voorstellen dat deze meneer Haak een onbetrouwbare handelaar zou zijn. Het paard moet blijkbaar niet echt veel opleveren, maar zoals ik al zei: het feit dat het een ruin is, zou hier mee te maken kunnen hebben.

maar misschien zijn we iets te veel off topic bezig nu...misschien wil ik hier nog wel eens een discussie over voeren in het "juiste" topic...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:25

Britty schreef:
geen fatsoenlijke ruiter ervoor kon vinden.


Jaja, genoeg goede ruiters hier Knipoog , je moet ze alleen weten te vinden en ze moeten ook willen

Is deze van de heer Haak. Valt me tegen dat zijn dochter het paard dan niet gaat uitbrengen of ze is ondertussen met de paardensport gestopt (of gemindert).

*eens even op marktplaats gaan spieken*

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:30

Het gaat inderdaad om een paard van meneer Haak, met een beetje een rare voornaam: Jas of Tas ofzo. Vast een of andere afkorting, je noemt je kind gewoon geen Tas of Jas...of Broek....mij part Sok. Of ie een dochter heeft die er op rijdt weet ik niet. Ken je hem zelf ook?

Misschien moet je je aanmelden.. Knipoog Knipoog Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:44

ZIjn dochter is/was een zeer goede amazone. Inmiddels is ze hier in omstreken ook jurylid. Ik heb altijd met veel plezier naar haar rijstijl gekeken. Overigens heet zijn dochter Carla.

Haha, ja, ik zal me eens aanmelden Knipoog

Op welke pagina staat de advertentie?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:55

Welke Ferrozonen hebben de voorkeur?????????

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:57

Dees schreef:
Mij verbaasde het dat zo'n paard middels een advertentie op marktplaats.nl moest worden verkocht. Als dat zo'n goeie was, stond ie allang ergens op een prestigeuze stal. Een goeie uit dezelfde lijn als een goedgekeurde kwpn-hengst hoef je niet mee te leuren.....


Het is wel het snelste medium om je produkt te verkopen.
En in mijn ogen is er met marktplaats niets mis mee.
Zeker als je als partikulier wilt shoppen.
Voor elke beurs zit er wat bij.
Ik koop liever van internet dat via een advertentie uit een paardenblaadje.