afstamming arabische hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ullekeJarig

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

afstamming arabische hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 21:31

Hoi iedereen

een vriendin van mij wil haar arabische hengst verkopen omdat ze hem niet aankan. Ik heb haar proberen om te praten en hij staat nu eerst nog een tijdje bij mij op stal zodat ik kan zien of ik er iets van terecht kan brengen, anders moet ik hem alsnog voor haar verkopen.

Ik ken echter helemaal niets van arabieren en ik vroeg me af of er hier iemand me kan helpen om de papieren uit te pluizen. Ik heb een duitse eigendomsakte met de hele afstamming erop maar ik ken er dus totaal niks van.
Kan iemand me doorverwijzen of kent er iemand zoveel van dat die me kan helpen?
Ik zou ook willen weten wat bloed erin zit.. egyptisch of russisch of hoe zeg je dat?

Wil iemand me helpen?

shamal

Berichten: 63
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:30

Als je de ouders hier neerzet wil ik wel eens voor je gaan kijken en zoeken.

ullekeJarig

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 00:19

hey bedankt

de vader is donnersberg dachs
de moeder is graskuilen petrie -- vader condor

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:26

???? en dat moet een Arabisch volbloed zijn ? zul je toch wat meer voorouders erop moeten zetten. Condor was een vrij pittige maar brave donkerbruine hengst, crabbet/pools gefokt geloof ik. Die ken ik wel in persona maar de rest zegt mij niet bijster veel. Verward

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:16


ullekeJarig

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 20:50

marengo schreef:
???? en dat moet een Arabisch volbloed zijn ? zul je toch wat meer voorouders erop moeten zetten. Condor was een vrij pittige maar brave donkerbruine hengst, crabbet/pools gefokt geloof ik. Die ken ik wel in persona maar de rest zegt mij niet bijster veel. Verward


hij is blijkbaar volledig arabier maar hoe of wat weet ik dus totaal niet want ik ken er niets van maar dan ook echt niets. Ik heb ze gevonden met die query en daar staat ook en foto van hem, maar nu weet ik dus nog niet wat voor bloed het is en of het een goede afstamming is

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:31

Ken niet veel arabieren maar Condor ox is een preferente hengst bij het NRPS en fokt heel veel goed sportpony's. Vooral in de springsport doen ze het goed.

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:55

Hij is pools/russisch/crabbet/egyptisch gefokt, heb ik inmiddels uitgevonden..
Van vaderskant egyptisch met een klein beetje pools. Van moederskant mix van alles. De vader en de moeder op zich zijn dus niet echt bekende paarden. Of het een hengst zou zijn om als dekhengst aan te houden weet ik zo net nog niet. Dan zou het een heel apart mooi paard moeten zijn. Als dekhengst moet je een topper hebben en niet "een leuk paard". Dus dan zou mijn advies toch zijn om hem te castreren, en hem een prettig leven als ruin te geven ipv een lastige moeilijk te controleren hengst.

ullekeJarig

Berichten: 561
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 23:00

hij is vind ik vrij lief, maar hij is 5 en er zou niks met hem gedaan zijn alhoewel ik dat betwijfel.. even nog wat rust gunnen en dan ga ik met hem aan het werk.. zijn manen zaten echt helemaal in de klit omdat de eigenaar er maanden niet meer bij in de buurt is geweest en ik heb ze gisteren echt perfect uit kunnen kammen.. hij bleef netjes stilstaan. Dat is dus een paard waar niemand bij in de stal durft.. ik moest hem zelfs niet vastzetten, gewoon touw in mijn hand en andere hand kammen.. hopelijk zal hij verder ook zo braaf blijven Lachen