Ulft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Ulft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 13:46

Wie weet of de hengst ulft nog dekt?
Zoja waar? en weet iemand het dekgeld?
Zijn er ook nog mooie foto's van hem?

gr Nadezda

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:37

welk ras isie?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:44

kwpn!!
pfoe ik heb al lang niets meer van hem gehoord !! hij zal al wel erg op leeftijd zijn !denk niet dat ie uberhaupt nog leeft , maar dat kan ik mis hebben hoor !
wel oud bloed om evt mee te gaan dekken trouwens

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:52

Ulft leeft volgens mij nog. Vorig jaar op de HK nog gezien.
Ik denk dat hij niet meer dekt maar hij is in eigendom van de Elisabeth's Hof te Gameren.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:26

Een aantal foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:40

Oud bloed, jippie!!! Als ik een Farn-merrie had, dan wist ik het wel... Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:25

hoi,even een mooi plaatje:
Afbeelding

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 20:08

jammer dat niemand weet of hij nog dekt, zelf dacht ik ook vanniet, maar is er nog ingevroren sprema? en wat is het dekgeld?
Mooie foto's zeg!
Wie nog meer foto's heeft? ze zijn welkom.

gr nadezda

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:10

Ik heb mijn merrie in 2001 nog door Ulft laten dekken. Hij staat tijdens het dekseizoen bij Holstud in Stroe. Hij ziet er nog goed uit hoor, voor zo'n oude hengst. Het dekgeld was toen 1300 gulden, dat zal het nog wel zijn of minder want er is niet veel vraag meer naar. Volgens de lijsten van het kwpn dekt hij er nog maar 10 of zo per jaar. Ik heb mijn merrie daar toen gebracht en ze kwam na een week drachtig terug, de begeleiding is goed. Als je op de website van Melissen kijkt, moeten er nog wel foto's van Ulft bij staan.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:05

Ik kreeg mijn 2 Doruto merries niet drachtig van Ulft.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:31

Volgens de site KWPNStallion.com leeft hij nog steeds en is zijn zaad nog steeds beschikbaar.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:32

De eigenaresse van mijn stal had vroeger een Ulft merrie! een heel mooi dier zei ze maar verschrikkelijk vervelend! niet met rijden ofzo maar dat paardje zat altijd met zichzelf in de knoop! iedere keer als ze gereden had had dat paard koliek en het zat gewoon tussen haar oren! en het schijnt dat wel meer ulft paarden het tussen de oren hebben! Ferro schijnt ook wel een karakter te hebben Verward Is dit waar dat de Ulft daar om bekend staat! ik weet wel dat hij super mooie veulens geeft!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:37

ik ken ook wel een aantal ulfts ze hebben een wat moeilijker karakter maar als je er mee om kan gaan zijn ze super. Ik Vind het wel een mooie hengst.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:39

INkie, ik heb ook een Ulft gehad, en die was echt niet moeilijk. Alles behalve dat. Je moest het paard alleen consequent behandelen en niet zomaar een schop of een ruk geven. Als je het ongeoorloofd deed dan kreeg je er een paar om je oren, maar als het paard wat flikte dan kon ik hem echt wat om zijn oren geven en dan pikte hij dat gewoon. Dus gewoon eerlijk behandelen.
Paarden met verstand noem ik het maar.

Ik wilde altijd graag weer een Ulft maar ja, er zijn bijna geen jonge Ulft nakomelingen meer te vinden.

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:30

Bij ons op stal (naja staan altijd buiten) staat ook een Ulft. Wat een sulletje zeg Haha! Tis een 9- jarige ruin van bijna 1.80 en zooo braaf!

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:01

Ik heb net even gekeken op de site: www.dutchhorsesinternational.nl en daarop staat dat hij bij dekstation A.P. Dalemans in Vries (tel: 0592-544412) Wellicht kun je daar heen bellen voor informatie.

Mijn instructeur heeft een 7 jarige ruin van Ulft. Hij is ongeveer 1.67 en een gigantische scheet. Superlief, zeer gehoorzaam, af en toe liever lui dan moe, behalve als er geknuffeld moet worden, dan staat hij vooraan.
Zo zou ik er ook wel 1 willen. Lovers

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:11

Overigens, in mijn profiel vind je ook een Ulft terug.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:06

Ik rijd een 12-jarige Ulft x Aram-ruin en dat is ook zo'n super braaf beest. Er zit genoeg pit in, hoor, en hij kan ook best wel eens ontdeugend zijn, maar hij is werkelijk nooit gemeen en hij is bijna altijd goed gehumeurd.
Hij luistert prima, hij is makkelijk in de omgang, etc.

Twee minpuntjes zijn z'n achterbeengebruik (hij heeft van nature wat weinig schwung van achteren) en het andere is zijn ietwat luie karakter als hij echt moet aanpakken. Van beide heb ik persoonlijk weinig last als fervent buitenrittenruiter Haha! .

*Edit* Nu begin ik toch te twijfelen of het nou een Ulft X Aram is of een Aram x Ulft... Clown Hoe het ook zij, het schijnbaar lastige karakter van Ulft heeft hij in elk geval niet geërfd.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:52

Wij hebben een 6 jarige merrie van Ulft x Formateur x Abgar....echt een hele pittige tante hoor! Ze is een enorme vrijkous en super lief op stal, maar owee als ze gewassen/geschoren/geënt moet worden...dan breekt ze de boel af en vecht zo door de verdoving heen (vandaag ook weer bij de paardentandarts).

Met rijden is het een hele snelle met een goed achterbeen. Ze probeert je wekelijks uit en als je haar consequent aanpakt is het zo afgelopen, als je dat niet durft lig je er ook binnen de kortste keren af...

Ik vind het een leuk paard en mijn zusje gaat met starten in de SGW..

jarver
Berichten: 81
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:04

Volgens mij dekt hij nog steeds!!! De kamp. van gelderland de negro hebben ze bij ulft geha!!!Althans dat stond in progamma boekje!!!
Ulft geeft wel heel vaak een mooi velletje mee !!!!

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:24

Ik heb een bloedgoeie Ulft op stal gehad thuis. Het hoeven inderdaad niet de makkelijkste paarden te zijn maar deze was ok en kon gruwelijk lopen. Erg sterk achterbeen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:13

ze schijnen idd er mooi te zijn ( of ze goed kunnen lopen weetik niet! zal wel kijk maar naar Olimpic Ferro gruwelijk mooi en kan lopen *kwijl* )als een hengst over het algemeen veulens geeft met moelijk karakter heb je er natuurlijk altijd uitzonderingen bij! en ik wist het niet zeker want ik had het gehoort!
Maar tis bij ieder ras/ afstamming dat er moeilijke veulens bij zitten!