8 jarige merrie nog naar keuring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

8 jarige merrie nog naar keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 01:40

Is dit gebruikelijk??
Mijn KWPN merrie (InvestmentxRubinstein) is volgend jaar 8 en ik ben er eigenlijk nooit toe gekomen om ermee naar de keuring te gaan.
Zijn er bepaalde dingen waar extra op gelet wordt bij "oudere" merries bv.bespiering o.i.d.
Ik heb trouwens geen idee of ze sterwaardig is, de moederlijn is wel ster x ster x ster x kroon

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:11

Waarom zou je er niet meegaan. Het is toch altijd het proberen waard en je bent een ervaring rijker.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:24

Ik zou het gewoon doen hoor . Kennissen van mij hebben vorig jaar ook een 8-jarige veulenboekmerrie naar de keuring gebracht en die is nog ster geworden ook.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:29

Tiffy schreef:
Ik zou het gewoon doen hoor . Kennissen van mij hebben vorig jaar ook een 8-jarige veulenboekmerrie naar de keuring gebracht en die is nog ster geworden ook.


Idd, dat overkwam mijn buren vorig seizoen ook.

Ik vermoed dat ze wel extra letten op de bespiering van het dier. Immers, van een 8 jarige mag je verwachten dat die goed is uitgezwaard, en dat er op is gereden. Maar goed, een dier dat goed sterk is, zal automatisch ook beter van de vloer komen.
Succes! Gewoon doen! Is leuk om eens mee te maken, en je krijgt de score van je merrie nog dezelfde dag mee naar huis.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 15:37

Er staat op de KWPN site dat het vij springen voor 3 jarigen maximaal 1 meter is maar dat het voor oudere merrie's opgetrokken kan worden.

Iemand daar ervaring mee?
Hoe hoog ze een 8 jarige dan laten springen?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:39

Ik zag vorig jaar een merrie die in de sport Z sprong; voor die merrie ging de hindernis idd wel behoorlijk omhoog, want dat willen ze dan wel zien. Ze willen volgens mij de aanleg zien, en zou zo'n merrie lager hoeven springen is het wellicht lastig te zien waar het talent ontbreekt en de aangeleerde techniek het nog wel doet.
Die Z merrie moest toch wel een dikke 1.30/1.40 oxer springen. Overigens nog steeds wel in het vriendelijke lijntje.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:52

Ja hoor, kan prima! Het paard van Noble-Girl op bokt is ook 8 jaar en dit jaar naar de keuring gegaan, uiteindelijk ook ster geworden OK dan!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:50

JA tuurlijk kan je met je paardje naar de keuring! Waarom niet?
Wij zijn afgelopen jaar met 2 ponies van 20 jaar en 25 jaar geweest! Allebei 1e premie hoor Lachen
GEwoon doen dus... Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:36

Ik ga volgend jaar met een 11 jarige stamboekmerrie naar de keuring voor het sterpredikaat.
De vorige eigenaren vonden dit totaal niet belangrijk maar ik wel.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:20

tequila schreef:
Ja hoor, kan prima! Het paard van Noble-Girl op bokt is ook 8 jaar en dit jaar naar de keuring gegaan, uiteindelijk ook ster geworden OK dan!


Bloos Dat klopt Bloos

Ik ben ook met mijn merrie naar de keuring gegaan , 8 jaar.
Ook ik had mijn twijfels over het wel of niet gaan, maar het is
bij ons heel goed gegaan heb er dus ook zeker geen spijt van Haha!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:15

waarom niet gaan?
is een leuke ervaring en wie weet wat er gebeurt daar