Welke hengst voor mijn gribaldi merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Welke hengst voor mijn gribaldi merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 10:08

Hoewel het nog niet zeker is ben ik van plan mijn gribaldi merrie in het voorjaar te laten dekken. Ze is dan vier als ze het veulen krijgt. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe ze eruit ziet als ze 3 is maar ik ga ervan uit dat dat wel kan. Ik wil voordat ze de sport in gaat 1 veulen bij haar fokken. Ik doe dit omdat ik allereerst wil weten hoe ze fokt. Daarnaast wil ik haar in dat jaar rustig de tijd geven om te ontwikkelen dus rustig in de training. En denk ik dat ze meer paard wordt na het krijgen van een veulen.

Haar afstamming is Gribaldi x Cassanova (v. Lucky boy xx) x Sebastiaan (v. Vesins xx) x solied.

Ik zoek een hengst die liefst maat vererft en beweging. Ze heeft overigens geen "slap gribaldi" beentje. Ik zou wel wat meer buiging in het voorbeen willen zien en deze zou naar mijn mening wat langer mogen zijn. Ik wil een Hengst welke bot vererft. Het karakter van de merrie is erg goed en van haar moeder ook.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden dat er verbeterd kan worden aan haar exterieur. (het is natuurlijk vrij moeilijk beoordelen omdat ze nog maar 2 jaar is op de foto's). En met welke hengst jullie dit denken te verbeteren.

Ik zelf had al wat hengsten in gedachten.
Namelijk de hengsten Rhodium en Tango.
Rhodium vanwege de afstammelingenkeuring. En tango vanwege zijn bloed Jazz x contango. Ik zou het liefst voor Contango gaan. Helaas kan dit allen als ze ster is en zover zijn we nog niet.

Hier een foto van haar:

Afbeelding

voor meer foto's zie dit topic

[LK] EXTRA! Fotosessie van Unique (Gribaldi)

Ik hoop dus op een discussie waarbij passende hengsten worden aangedragen, liefst met motivatie. Ik wacht niet op een discussie of ik deze merrie wel of niet zal laten dekken. Dat weet ik pas als het zover is.


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:36

Cabochon lijkt me iid ook een geschikte hengst. Met name omdat hij goed past in combinatie met een merrie met veel bloed. Ik geloof alleen dat Cabochon niet zoveel bloed geeft als mensen denken. Als je nu naar haar kijkt is ze idd wat kort. Maar aangezien haar zussen dat in eerste instantie ook waren maar later meer lengte kregen ben ik daar niet zo bang voor. Overigens past ze de deken van vorig jaar al bij lange na niet meer Haha!. Bij rhodium was dat echter wel een punt waar ik een beetje mee zit aangezien de meeste veulens wat lengte in het lichaam miste.
Ik hoop voor het voorjaar een mooi lijstje met hengsten te hebben. Dan kan ik gericht naar nakomelingen gaan kijken en daaruit mijn keuze maken.


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:38

sarabande schreef:
Had je hier niet al wat geschikte adviezen gehad??
[FA] Waar zouden jullie en gribaldi merrie mee dekken?

Dat was een gribaldi merrie in het algemeen, nu gaat het om MIJN gribaldi merrie Haha! Ik denk dat je daardoor gerichter advies kunt geven met een betere motivatie. Je hebt nu een bloedlijn en een merrie voor je.
Overigens zijn daar geen duidelijke hengsten in naar voren gekomen. Ik zelf vind dat de merrie wat fijntjes is en dus wel een hengst met massa kan gebruiken. In het andere topic kwam oa. naar voren dat ferro bloed misschien wel een goede aansluiting zou kunnen zijn....
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 05-10-03 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:47

sarabande schreef:
Citaat:
Hahaha laten wij nu ook net een 2 jarige gribaldi op stal hebben staan
Zie foto: (Gribaldi x Cassanova (v. luckey boy xx) x Sebastiaan (v. vesins xx) Datum foto klopt dus niet, want toen was ze nog niet eens geboren Als ze 3 is wil ik haar ook graag laten dekken zodat ze in haar vierde levensjaar veult
.

Dit komt uit dat topic Gribje zijn jouw woorden, dus Verward Verward Verward

Ik heb het gezien, maar als je dat topic leest komen er niet echt duidelijk hengsten naar voren, vindt je wel dan/? Wat ik al aangaf werd daarin aangegeven dat ferro een mooie aansluiting zou kunnen hebben. En dat ze een hengst met massa wel kan gebruiken. Type en bloed heeft ze wat dat betreft genoeg. In dat topic kwam ook de kleine hoefjes en fijn beenwerk naar voren wat je bij meerdere gribaldi's wel ziet. Ik wil dat dus niet hebben en wil daar dan ook op letten met de keuze van een hengst. Voor mijn merrie lijkt een volbloed denk ik niet geschikt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 166 bezoekers