IDS : Afstammelingenkeuringen Rapporten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:25

uhm ik mis rhodium in het lijstje


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:53

Wat mij nu opviel bij de veulens van de hengsten waar ik ben wezen kijken dat de redford veulens het meest een "weke" rug hadden. Terwijl er dan wordt aangegeven dat ze echter "soms" week waren. Terwijl bij san remo de veulens soms weke ruggen hadden waarbij er "doorgaans" staat??? Ook stond er dat de riant veulend doorgaans voldoende konden stappen???!! Als er veulens waren die niet konden stappen waren het de raint veulens wel??? ik vind het rapport overigens te weinig zeggend en te algemeen. Ze zouden meer moeten kijken naar de combinatie naar mijn mening en dit ook in het verslag moeten verwerken. Dit verhaaltje zegt mij vrijwel niets. Want in combi met welke merrie krijg je een weke rug en in combi met welke merrie niet? Dat zou ik als fokker graag willen weten. doorgaans dit ...blablabla en dat zegt mij wat dat betreft niet zoveel. Ben ik nu de enige die de manier van rapporteren niet goed genoeg vind?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:05

Tja de toekomst zal moeten uitwijzen of we hier met goede vaderdieren te maken hebben. Zie bijvoorbeeld Obelisk die had een super afstammelingsrapport maar nu die veulens 3 jaar zijn hoor je daar nu weer opvallend weinig van. Zo'n afstammelingen keuring is dan ook zeker niet alles bepalend en ik denk dat je daar als fokker niet al te veel waarden aan moet hechten. Wel kun je kijken naar welke eigenschappen de hengst in grote lijnen vererft.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:33

in de hoefslag heeft het al gestaan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xxx88 en 125 bezoekers