Welke hengst voor deze merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 13:08

Citaat:
dacht zelf aan de hengsten raddison indoctro sheraton ohorn flemmingh


Wil je perse Van De Lageweg ? Pak dan Silverstone, hengst die tenminste fantastisch springt, goede rug.

Radisson/Sheraton ben ik niet zo gek van, of je moet een merrie hebben met een HELE sterke bovenlijn, maar ik kan de foto's niet zien,d us kan ik niet zeggen!

.


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:29

Mja, nu doen de foto's het.

Ik kijk naar de eerste foto en dan denk ik, wil je een springpaard fokken zal ie wat meer horizontaal gebouwd moeten zijn. De rug lijkt me zo iets week op die eerste standfoto.

Wat zou ik dan niet doen.... Een Indoctro of Indorado afstammeling erop zetten, waarom, holsteiners staan bekend om hun zwakkere rug. Wat dus wel het belangrijkste is van mens/dier en dus ook paard. Wat je bij veel indoctro nakomelingen ook terugziet, ook bij Sheraton, weke rug , weinig schoft, vertikale halsaanzet met veel front. Anti-springpaard gebouwd.

Maar goed, de meningen zijn er vast over verdeeld.

Ik zou dus meer een hengst pakken als Silverstone, franse paarden hebben vaak een betere bovenlijn als holsteiners.

.


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:19

Citaat:
ja klopt ze is wat week maar silverstone vind ik niet echt en leuke hengst hij lijkt mij zo duf


Op de sprong is hij zeker niet duf, maar je moet geen hengst pakken die je niet aan staat.
Maar als iets week is zou ik daar zeker op letten en zeker geen holsteinse hengst op zetten, dus ook zeker geen indoctro of afstamming. Want de rug is het belangrijkste van een paard/mens.

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:18

Zie ook het afstammelingenrapport inmiddels van Sheraton, zie de opmerking over de rug. Ik zou deze hengst dus zeker niet op jou merrie nemen.

Verder laat jezelf gewoon adviseren en geloof niet alles zo maar vlekkeloos, veel mensen hebben via een of andere link zomaar een connectie met een hengst waarvoor ze praten.

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:49

De vraag is nu even wil je een dressuur of een springpaard fokken ? Want je noemt hier nu wel een diversiteit aan hengsten op. Bedenk goed wat je nu eigenlijk wilt bereiken en verbeteren aan je merrie.

Verder geld voor orame wat hetzelfde verhaal, de rug , die bij je merrie ook niet al te snel is. Verder vind ik de hengst zelf ook niet goed springen.

Cabochon is op zich geen verkeerde hengst, maar dan ga je de dressuurrichting op.

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:04

Citaat:
Jazz geeft wel degelijk springpaarden, het bewijs daarvan staat bij ons op stal


Is misschien niet meteen de reden om te zeggen dat 'Jazz Springpaarden geeft....'

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:01

Uh hum, nou ja goed, vind het geen verstandige keuze, maar de merrie is van jou dusse.

Nou wil ik dan natuurlijk wel even weten wat je onderbouwing is voor deze keuze, dus waarom!!

Ik hoor het nog wel!

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:26

Citaat:
Idd hij heeft geen super rug maar zijn gangen zijn goed en heeft sterke benen. Ben vandaag bij de fokker van no limit geweest en die idd dat de hengst niet kan springen nou ja niet op de goede manier.


Zijn gangen zijn nou ook niet bepaald uitmuntend te noemen. Verder vind ik het een traag stijf paard. En in zijn bovenlijn echt niet wat jij zoekt.
Verder van dat springen had ik je ook al gezegd, hij springt gewoon slecht....

Citaat:
Dus ga ik weer twijfelen. eigenlijk moet ik ze maar eens in het echt zijn en hoe ze springen voordat ik dan toch de knoop doorhak


Probleem, ga maar eens kijken bij die 7-8-9 jarige hengsten, hoeveel er nog van in de sport lopen vrijwel geen ? Zo ook Orame, heel de zomer nergens gezien in ieder geval, zelfde met opan, orionfortuna, ohorn, etc.
Enige die je hebt gezien van de O jaargang is Odermus en Oklund.

No limit, als je die goed op stand bekijkt is die niet bepaald langgelijnd en ook wat diep in zijn rug. Zijn nakomelingen sprongen overigens niet slecht in Ermelo(IAN), maar daar ken ik de moeders niet van.
Zoals ik al gezegd heb ben ik niet gek van holsteiners bloed op jou merrie.

Citaat:
Wat dacht je van Lux? Geeft maat, beweging en springcapaciteit.


Bergen merries gedekt, zie je er ooit wat fatsoenlijks van in de sport ?
Weinig, brengt niets en karakter ook niet al te best.

Waarom denk je niet aan een hengst als Silverstone ? Als je merrie zelf genoeg bewegingscapaciteiten heeft.
Of anders Oklund, maar daar ben ik zelf fan van, is niet helemaal objectief Knipoog Maar qua bovenlijn etc zou het super passen en springen kan de hengst Knipoog
Ik zal nog eens denken wat ik je nog meer aan zou kunnen raden.

.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:45

Geen dank hoor.
En niet zomaar van de hak op de tak springen , ieder1 heeft zo zijn mening, maar je moet gewoon overal realistisch naar kijken, ik zeg ook maar wat ik denk, maar wel met een redenering Knipoog

Denk er allemaal goed over na in ieder geval!

Ow ja, Silverstone kun je bij VDL wel opvragen en Oklund weet 'Franske' alles wel van, zit hier ook op het forum als het goed is.

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses, Bytespider en 106 bezoekers