KWPN hengst Investment, waar o waar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

KWPN hengst Investment, waar o waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 21:12

Ik heb zelf een Investment x Rubinstein merrie en ik ben heel benieuwd waar de hengst nu staat en wat hij doet?
Is de hengst in NL afgekeurd en zoja weet iemand waarom?

Ben benieuwd of iemand iets weet.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:44

Investment is een zoon van Randel Z vv Ramiro x Furioso Z. Deze dus geheel springgericht in Belgie uit Zangersheide hengsten gefokte hengst legde een goede verrichtingsproef af in Ermelo in 1992 met de 2e plaats. In 1996 is hij volgens de officiele bron naar de USA geexporteerd.

valori
Berichten: 469
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 18:03

Investment is inderdaad naar Amerika. Is hier in Nederland niet afgekeurd, maar zelfs goedgekeurd op 3 jarige nakomelingen en staat vrij goed op de index. Hij is inderdaad springgefokt en met een 9 voor springen uit Ermelo gekomen, maar heeft misschien wel meer dressuurpaarden gegeven (bv Roval Investment). Ik heb zelf een 9 jarige merrie van Investment, een grote langgelijnde merrie van 1.70 m. met 3 goede gangen, maar kon ook een sprongetje maken. Ze heeft nu haar 3e veulen, maar is na het veulenen helaas zwaar atactisch, we moeten afwachten of het weer goed komt, haar karakter is zeer goed.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 21:20

Volgens mij heeft de hengst niet veel gedekt in Nederland, toch zie ik hier in het Noorden in best wel wat Investments lopen in de M en Z dressuur.
Ook zag in op de startlijsten van de NK in Ermelo 2 Investments erbij staan, 1 gereden door Laurens van Lieren in het Z2 en nog in in de M.
En natuurlijk niet te vergeten Roval Investment.
Maar ik ben nog steeds benieuwd wat de hengst nu doet en waar die staat.

annem
Berichten: 21
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:48

weet iemand iets van een investment uit een elcaromerrie, waarchijnlijk na 94 geboren. weet geslacht niet, naam ook niet. ik geef toe weinig info, maar wie weet

Jaziah
Berichten: 181
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:19

Ik heb ook een investment merrie gehad. Fijn gebouwd, en met een zeer uitzonderlijk goed karakter. Helaas heb ik haar moeten afmaken, ivm een longaandoening. Ik heb een veulen bij haar gefokt. Die is nu twee jaar. Nijinski x Ivestment. fijn gebouwd, zo ook haar moeder. Ik heb er veel verwachting van.