kwpn hengst DARWIN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-01 18:13

stond vandaag een stuk over hem in de strengen,weet iemand of hij nog dekt en hoe zijn nakomelingen het doen,ik heb wel gehoord dat ze een goed karakter over het algemeen hebben.
het is een groot paard,1.78,maar is hij ook grof en geeft hij dat door?
verder alle info welkom
ps weet iemand het dekgeld als ie nog dekt en waar hij ter dekking staat?

groetjes en alvast bedankt nathalie

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 18:22

Darwin is geen 178m hoor, Hij is rond de 168m. Hij staat in Canada, en heeft eerst een tijd bij de Ironspringfarm gestaan in Amerika maar die hebben hem doorverkocht naar Canada. In Amerika stond hij op dezelfde famr als zijn vader Roemer. De eigenaresse heet Louise en ik mail weleens met haar. Hij staat nu op de legends farm. Ze zijn helemaal gek van hem en hij dekt alleen nog en op het moment rijden ze niet met hem omdat hij slijtage/ouderdom heeft aan een been. Deze stal in Canada heeft ook Jeraldo v. Elcaro pas gekocht.
Darwin heeft een superkarakter en geeft dat ook door en dat weet ik uit ervaring met nakomelingen van hem. Allemaal een superbraaf karakter.
Hier een foto, niet zo mooi maar hij is ook een dagje ouder.
Afbeelding

Darwin - 2001 Statistical Report*

KWPN Breeding Designation: Approved

Height: 16.1hh, 165 cm

Registration Number: 85.1525 Stb

Breeder: B. Jansen, The Netherlands

Date of Birth: April 9, 1985

Colour & Markings: Bay. Star, snip, four white pasterns.

Sport Results in Europe: 1989/1990 - Champion National Stallion Competition Dressage.

Sport Results in North America: 1998 - 1st PSG NEDA, 1st PSG GMHA, 1st I1 WHH, 1st PSG Oxridge, three FEI Champion and High Point Awards.

Offsprings' Sport Results in Holland: Sport index: Dressage 182 (82%), Jumping 96 (58%). Currently 19 offspring competing in jumping and 137 in dressage at national levels. Darwin's approved son, Inspekteur, is the current European Young Rider's Champion.

Offsprings' Sport Results in North America: 2000 - Impressario 1st PSG, 14th I1 USDF Horse of the Year. Inkognito 5th L4 USDF Horse of the Year, Matisse 1st L2 USDF Horse of the Year.

1999 - - - - -
Impressario USDF Horse of the Year PSG; 14th I1; Inkognito (b. Inox) 4th USDF L4, Matisse USDF Horse of the Year L1. Offspring competing at FEI levels averaged 65.681%. NA/WPN Year End Awards: Matisse 1st L1, 1st L2 Jr./YR; Karwin 4th L1; Impressario 1st PSG, 4th I1, 2nd FEI Freestyle. 1999 SOBA Leading Sire of FEI Dressage Horses in US.

1998 - - - - -
Intendo successful at L4 (72.75%) and PSG. Impressario successful at PSG and I1 (68.682%). Matisse successful at Training (scores over 80%) and L1 (scores to 70%). NA/WPN Year End Awards: Matisse 1st Training Jr./YR, 2nd Training; Karwin 2nd L1 A/A, 1st L1 Vintage; Intendo 3rd L4, Impressario 5th PSG, 4th I1.

1988 - - - - -
Stallion Performance Test Ermelo (3rd out of 27):
W 8, T 9, G 8.5, RT 9, J 7.5, FJ 7.5, CC 7, C 9, SB 8, TR 9 = 82.5

_________________
Mensen met paarden hebben de hemel op aarde,
maar als ze komen te sterven valt er niks te erven.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-09-28 18:23 ]</font>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 18:27

Afbeelding
Afbeelding
Darwin - US Dressage

Darwin
SOBA Leading Sire of FEI Dressage Horses in the United States *

FEI level dressage stallion, Darwin (Roemer-Zonnatettie, by Pion) owned by Legends Farm and ridden by Louise Tomik of Langley, B.C., was named the leading sire of FEI level dressage horses in the US for the 1999 competition year, according to the Sport Horse Owners and Breeders Association's annual Dressage Sires Report.

Darwin's three offspring that compete at FEI levels averaged 65.681 percent. Lynda Alicki-Gilchrist's Impressario, USDF Horse of the Year at Prix St. Georges, as well as Susan Miller's Inkognito (now deceased) who competed at Prix St. Georges, but also finished 5th for USDF at Fourth Level. Julie Taylor's Intendo (born Iwan, PSG and Int. 1) was Darwin's third FEI offspring. Darwin ranked second on the FEI sires list in 1998, just behind another KWPN stallion, Voltaire. At the lower levels Darwin is represented by another USDF Champion, Dominique Culham's Matisse, 1999 USDF Horse of the Year at First Level.

Darwin is a son of Iron Spring Farm's deceased sire, Roemer, one of the most important producers of dressage horses in the US and who is still in 18th place on the list of SOBA Dressage Sires.

RANK SIRE STUDBOOK FEI AVERAGE
1 Darwin KWPN 3 65.681
2 Zuidborn KWPN 3 64.521
3 Taxateur KWPN 6 64.449
4 Bolero HAN 3 64.079
5 Sultan KWPN 4 64.015
6 Domingo HAN 3 63.260
7 Wolfgang KWPN 3 63.259
8 Utrillo SWB 3 62.137
9 World Cup I HAN 3 62.086
10 Pion KWPN 3 61.704

Darwin - Ancestry

Darwin's sire Roemer is the invincible leader of the stallion dressage index, which position he gained through the efforts of amongst others Roemer H, Windsor, Apollo, Amoro, Walerno and Zwingley. Although Roemer is mainly known as an eminent producer of dressage horses, he has contributed to show jumping as well by means of his famous products Winston N, Poli d'Or, Super Mossel Pd, Zeva and Bianca R.

Roemer, who had passed his performance test with a 10 for temperament, was given the predicate 'keur' in 1988 due to his excellent sport and breeding results.

Darwin is out of 'ster' Zonnatettie, a descendent of the illustrious Tetti lineage. Zonnatettie is a daughter of Pion, international show-jumper under Rob Ehrens and sire of six approved sons. Pion is the influential 'keur' Abgar xx (by Abrenant xx), who takes a twenty-eighth place in the stallion jumping index and who sired, amongst others, the great Boomerang ridden by Eddy Macken and the approved stallion Olympic Treffer.
Afbeelding

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 18:33

Hij heeft ter dekking gestaan bij de Dalhoeve en misschien hebben die nog sperma?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 19:16

Bedoel je Darwin van Inge Fokker?
Die is niet goedgekeurd door het KWPN. Tis wel een heel mooi paard. Ik ken hem nog uit de tijd dat Inge in het Z met hem reed...

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 22:20

Volgens mij bedoel je de Darwin van Inge Fokker. Ik heb het artikel ook gezien. Er staat trouwens in dat hij af en toe dekt (ze hebben er zelf nakomelingen van), maar dat hij niet KWPN goedgekeurd is. Ik zou niet weten waar hij staat of wat hij kost. Misschien kun je het beste de redactie van de In de Strengen bellen, die kunnen je wel doorverwijzen!

Succes ermee!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 22:46

Ja, de Darwin van Mytens is de opa van PADDOX hahaha, yippee!!! Die is pas cool..ik dacht eerst ook dat het artikel in 'In de Strengen' op Darwin de dekhengst sloeg, maar het is volgens mij ook een ander! Haha!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 23:34

Het stukje van In de Strengen gaat inderdaad over de Darwin van Inge Fokker (tegenwoordig rijdt haar dochter met hem las ik) en het stukje van Mytens gaat over een andere Darwin nl v. Roemer.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-01 20:15

ja die uit de strengen bedoel ik,oh wist niet dat het 2 verschillende waren,ik bedoel de echte hengst en dus kennelijk niet in de strengen sorry mijn fout! Frusty *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 20:55

Darwin is toch ook de vader van Inspekteur? Of ben ik nu weer met een andere in de war?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 22:35

Ja, Darwin (v. Roemer) is de vader van Inspecteur. Moeder Doornroos is van Amor.
Wij hebben een volle broer van Inspecteur gehad, Jamaica.
[img]../upload/1108/jamaica.jpg[/img]

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-01 21:16

Ja, uit de IDS ging over de darwin van inge fokker. hijs 1.78 en zooooooo mooi!! ik heb hem een aantal keer in het ''echt'' gezien en ik vind hem helemaal niet lomp opzo!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-01 12:29

Die Darwin van Inge fokker is niet goedgekeurd , dat is een afstammeling van Tangelo x Darwin.
De bovengenoemde hengst Darwin v. Roemer is wel goedgekeurd.

Toledo
Berichten: 403
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 21:48

Denk dat je idd de dekhengst Darwin (v: Roemer) bedoelt. Hij heeft enkele jaren bij Seth Boschman op stal gestaan en is daarna naar Inge van der Schaft vertrokken. Seth heeft hem enkele keren Grand-Prix gestart met percentages rond de 63%. Na Inge is hij naar de USA vertrokken.
Darwin was/is een super brave, makkelijke hengst, makkelijk in de omgang en altijd vrolijk. Heeft in NL goed gefokt met nakomelingen in de Lichte-Tour etc. En idd is de vader van Inspekteur.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 23:41

euh bedankt maar wel erg oud topic hoor.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 01:36

Oud topic, vandaar een slotje