De Saint Urus d'Olympe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

De Saint Urus d'Olympe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 13:36

Ik ben op zoek naar een merrie van deze vader uit een Gelders basis paard moeder. Ik kocht haar zo'n twaalf jaar geleden als veulen en verkocht haar als tweejarige, omdat ik western ging rijden. De merrie zou ca. 1.65 m. worden en daarom wilde ik een Quarter horse kopen, wat ik toen ook heb gedaan. Bij het N.R.P.S. staat de merrie echter nog steeds op mijn naam, dus de huidige eigenaren kan ik niet achterhalen en ik ben haar dus helemaal uit het oog verloren. Toch ben ik nieuwsgierig wat er verder van haar geworden is, want ik heb wel eens gehoord dat ze het goed zou doen/zou hebben gedaan in de sport. De merrie heet bij het N.R.P.S. Jolijt en ze is een vosmerrie. De Saint heeft overigens een naamsverandering gehad, hij heet nu Quixote Saint Urus. Ik heb hem jaren geleden met Alex van Silfhout gezien en ik vond het een geweldig paard.
http://www.fhagbi.co.uk/html/dressage.html

De moeder van Jolijt had eerder ook een veulen van Troublemaker xx gehad, kan ik me herinneren. In deze merrie zat o.a. Hoogheid. De fokster van Jolijt woonde in de richting van Harderwijk. Een aantal jaren later heeft ze nog eens naar me gebeld, want ze dacht dat de merrie nog van mij was en ze was uitgenodigd voor een of andere huldiging. Wie o wie kan me iets vertellen over Jolijt?

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 15:30

Niet slecht voor een Anglo arabier.

78th Spring- und Dressurderby at Hamburg (5/21 - 5/24/98)
(jumping and dressage)

Grand Prix

Pos. Rider/horse score

1 Karin Rehbein(GER)/Donnerhall 1,792
2 KyraKirklund(FIN)/Flying Admiral 1,706
3 Kyra Kirklund(FIN)/Petrick of Finnland 1,691
4 Alex von Silfhout(NED)/Saint Urus d’Olympe 1,684
5 Leida Strijk(NED)Celiton 1,674
6 Monica Theodorescu(GER)/Renaissance 1,660