KWPN-hengst Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 11:36

Weet iemand iets over de KWPN hengst Utrecht? Ik heb het KWPN al om info gevraagd, maar nog niets ontvangen.

De kans bestaat dat hij de vader is van mijn Toontje!!! Oké, de kans is klein, maar wie weet...

Ik heb ooit wel eens een foto van Utrecht gezien, volgens mij is het een fors gebouwde vos die zowel leuk kan springen als dressuren???

Bij de buren van mijn stalhouder staat een nakomeling van Utrecht die een regelrechte dubbelganger van Toon is, iedereen heeft het erover hoeveel die twee op elkaar lijken. Ze zien er hetzelfde uit, kijken hetzelfde uit hun ogen, zelfde hoofd, zelfde pluizige maantop en ze lopen ook nog eens hetzelfde. Zou het familie zijn??? Verward


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 13:06

Nee, daar had ik nog niet op gekeken! Als mijn collega's eens verdwenen zijn zal ik dat eens rustig uitproberen.

Ik dacht altijd dat je moest betalen voor HIS? Beetje banketstaaflig als mijn baas een rekening krijgt.... Haha! Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 13:45

Hahaha! Jij dacht: die gooit wat steden door elkaar! *LOL*

Nee, ik bedoel echt de hengst Utrecht! Hij bestaat echt (of bestond, ik denk zomaar niet dat hij nog leeft, in ieder geval staat hij bij het KWPn niet meer in de lijst met goedgekeurde hengsten, of hij was zo belabberd dat hij afgekeurd is....)

Amsterdam ken ik ook, mooi paard! Niet verkeerd om daar een afstammeling van te hebben!

Groetjes Mieke

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 08:36

Ha Steef, dat weet ik ook wel hoor, het is puur een gok, ook omdat het type paard verder helemaal bij ons in de buurt niet voorkomt.

Ik heb zowiezo nog nooit eerder een paard gezien met het type van Toon: zeer fors, maar heel edel en met een klein koppie met hele kleine oortjes. Het is geen KWPN-type, geen Groninger, geen Gelder, geen Holsteiner, geen BWP.

Toen ik die dubbelganger zag, had ik echt zoiets van hè?????? Vandaar dat ik benieuwd ben naar zijn vader, als die ook nog eens sterk op Toon lijkt, kan ik bij het KWPN misschien eens te raden gaan of ze achter Toon's stamboom kunnen komen, alhoewel ze niet zo toeschietelijk schijnen te zijn...

Het is puur een gok, maar wie weet...!

Greetje bedankt!!

Sjuimpje ook bedankt, ik ga het straks even proberen bij HIS.

Groetjes Mieke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-09-27 09:37 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-01 09:27

Ja, Heidelberg spookt ook steeds door mijn hoofd! Er hebben vroeger heel veel dekadvertenties van Utrecht in de Hoefslag gestaan, ik heb al een hele stapel oude hoefslagen doorgekeken, maar nog geen advertentie gevonden. Ik weet nog wel dat ik het altijd zo'n mooi paard vond. Grappig.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 08:34

Steef, bij het KWPN kun je inderdaad een DNA onderzoek laten doen, alleen moet dat wel gericht zijn op een bepaalde hengst. Dus geen algemeen DNA onderzoek. Bovendien hebben ze niet van alle hengsten DNA materiaal.

Mocht ik nou serieuze vermoedens hebben dat Utrecht de vader van Toon is, kan ik een DNA onderzoek aanvragen.

We zien wel, ga nu eerst even op die site kijken die hierboven genoemd word.

Groetjes Mieke

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-01 14:14

Runningkawa, bedankt, ik heb een paar uurtjes op die site rondgekeken.... wat een informatie!

helaas geen foto van utrecht, das jammer.

In ieder geval bedankt! Mieke


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers