veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 22:30

jongens ik wil kvika volgend jaar laten dekken.

het is dan de bedoeling dat ik het veulen hou.

maar stel nou dat het (als groot en sterk is ) helemaal mijn type niet is ? Verward

wat zou ik dan moetten doen ? het toch houden omdat ik eigelijk wel graag een veulen van mijn meisje wil, of de beslissing nemen om te verkopen??
( haar nog een keertje laten deken gaat dan denk ik niet meer omdat ze dan al een jaartje of 20 is.

of moet ik gewoon een leuke jaarling kopen en die houden Verward

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 22:51

als ik jou was, zou ik een leuk veulen/jaarling kopen. Puur om het feit dat je dan weet wat je hebt(qua bouw dan). Qua karakter is het toch altijd afwachten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:50

Je kunt een hengst zoeken die en verkleinende factor heeft met fokken. D Day bijvoorbeeld of No Ski xx. Wat voor paard heb je?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:54

DAt word dan wel een errug aparte combi hoor! *LOL*

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:56

mag ik ook antwoorden??
ijslander

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 10:21

hihh ja denk dat er idd een leuk veulen uitkomt alleen wil wel graag een volle ijslander en geem grijslander *LOL*

zoals flopsy al zei het is een ijslander.
Pling

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 10:29

Ik denk dat als je eigen veulentje eenmaal ter wereld is, dat je dan gewoon heelllleeeemaaaaal verkocht bent. En zeker als je er elke dag mee in de weer bent. ik merk het aan mezelf. Munji is nu 4 maanden oud en het is gewoon helemaal mijn 'paardje'.... En dat terwijl het een hengstje is en ik eigenlijk stiekem had gehoopt op een merrie!

Als ik jou was zou ik bij het uitzoeken van een dekhengst heel goed kijken naar het karakter!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:10

Als dat veulen eenmaal geboren is, dan ben je verkocht, ook al is het nog zo lelijk.
Ik houd helemaal niet van veel wit, maar aangezien ik paarden heb met toch al wat wit, had ik daar een grote kans op. Heb ik dus ook gekregen. En nu... ben ik dol op vos met wit, tenminste bij mijn Udinde.

Je moet een zo goed mogelijk passende hengst uitkiezen, zodat je de negatieve factoren zo min mogelijk kans geeft. Maar ja, als je echt niet een lelijkerd wilt, dan moet je eentje kopen die al geboren is Haha!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 23:25

ja ik dacht het ook al dat ik vanzelf wel ven het paardj ga houden.


ik wist ook al voor 99 procent dat ik voor een eigen fok veulen ging maar nu is het 100 %

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 06:17

Gaaf dus als het goed is komt er over 2 jaar een klein mini Kvikaatje Party!!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 16:28

Toen Nikita bij ons op de manege kwam staan werd ik meteen helemaal verliefd op d'r. Na een paar maanden bleek dat ze drachtig was en toen mijn instructeur mij benaderde om samen met nog een vriend het veulen bijvoorbaat te kopen was ik dus superblij! Mijn insteek was: ik heb voorlopig niet genoeg geld om Nikit te kopen, maar nu weet ik in ieder geval dat het met d'r veulen goed komt! Ra werd geboren en het is een superpaardje, we hebben d'r drie jaar in Friesland ingeschaard en zondag (30/9) halen we d'r op! Nikita is inmiddels al 1,5 jaar van mij en nu heb ik dus moeder en dochter en ben er superblij mee! Het is natuurlijk altijd een gok; de eerste weken in het land dachten we echt dat ze het niet zou halen. Ook het komende jaar is spannend, je weet nooit wat voor verborgen gebreken er zijn (daar kom je toch pas achter als je voorzichtig met het inrijden gaat beginnen). Ik voor mij zeg dus: DOEN! Je weet niet wat eruit komt, maar er zit altijd een stukje van de merrie in! Je staat er zo dicht bij, de hele periode dat de merrie draagt zie je alles groeien en om bij de geboorte te zijn is absoluut heel apart!

_________________
Het is niet het paard wat vastzit, maar de ruiter die niet loslaat..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nikit op 2001-09-27 16:31 ]</font>