Gezocht: Mensen met een afstamming van Kimberley!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Gezocht: Mensen met een afstamming van Kimberley!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 18:33

Hallo,

ik heb een 4 jarige ruin van Kimberley en nou wil ik wel een sin contact komen mensen die ook een Kimberley nakomeling hebben staan. Ik ben benieuwd hoe jullie paarden dan zijn enz.

Mag ook via PB of email of msn

Ben beniewd!!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:01

Bij ons op stal staat een Kimberley.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:13

Ik heb een ster merrie van Kimberley gereden, paard had een heel fijn karakter en kon goed bewegen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 20:19

Kayla schreef:
Bij ons op stal staat een Kimberley.


en??? Heb je de vraag niet gelezen??

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:29

Hij is niet van mij, dus weet er niet zoveel van. Het is een kleine vosruin, aanhankelijk, maar niet al te makkelijk.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:08

Wij hebben Kimberley zelf gehad , dus ik kan je er wel meer over vertellen als je wilt. We hebben er ook heel veel kinderen van gehad.
Er deden 2 kinderen van Kimberley mee op het WK jonge dressuurpaarden in Lanaken 2003.

We hebben er zelf nog 1, uit een Focus moeder, loopt fantastisch onder het zadel, super karakter.

PB me anders maar.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:34

KIMBERLEY 92.11184, STB, 30 JUNI 1992, 1.73 M, VOS

v. CABOCHON KEUR, v. VINCENT

m. BERANIA STER PREF

v. NABUUR, m. MERANIA KEUR PREF

mv. COURVILLE XX PREF -- WOLDKONING

Fokker: H. POT te WITTELTE

Eig.: M.C.J.M. BURGERS, SEBRECHTSEDK 2, 5066 PW MOERGESTEL

GEBR. LUNING, ECHTENSEWG 14, 7963 PC RUINEN

VERR. RP S. 7 D. 7.5 G. 8 RP. 7.5 SP. 6 VS. 6 K. 9 ST. 8 TR. 8

dit trouwens een paar gegevens van hem...
ik ben kimberley, maar heb nog geen nakomelingen Haha!
ik kende de hengst feitelijk niet eens.

(je kan dus bv eens schrijven oid naar de fokker)

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 18:13

Ben nog iets over de stermerrie van Kimberley vergeten. Ze was namelijk op de keuring afgelopen jaar nog kampioen geworden onder het zadel. Lachen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 20:19

Candidat schreef:
Ben nog iets over de stermerrie van Kimberley vergeten. Ze was namelijk op de keuring afgelopen jaar nog kampioen geworden onder het zadel. Lachen


Kijk kijk kijk dit wil ik dus horen Haha! haha!!! Over de hengst zelf staat me pc zowat vol, maar ben benieuwd naar zijn nakomelingen. Zijn er bijvoorbeeld veel vossen van hem?? Ik heb dus een vos met veel wit terwijl zijn moeder bruin is (v. darwin) Op wedstrijden heb ik ook een aantal bruinen gezien en nog geen vossen eigenlijk.

Ben dus gewoon beniewd wat zijn nakomelingen doen en hoe die zijn.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:51

Yvonne19"]
[quote="Candidat schreef:
Ben nog iets over de stermerrie van Kimberley vergeten. Ze was namelijk op de keuring afgelopen jaar nog kampioen geworden onder het zadel. Lachen


Kijk kijk kijk dit wil ik dus horen Haha! haha!!! Over de hengst zelf staat me pc zowat vol, maar ben benieuwd naar zijn nakomelingen. Zijn er bijvoorbeeld veel vossen van hem?? Ik heb dus een vos met veel wit terwijl zijn moeder bruin is (v. darwin) Op wedstrijden heb ik ook een aantal bruinen gezien en nog geen vossen eigenlijk.

Ben dus gewoon beniewd wat zijn nakomelingen doen en hoe die zijn.
[/quote]

Ik heb er een gezien in Ruinerwold,een vosje dus maar niet zo erg gemakkelijk'Kan ook aan de ruiter hebben gelegen en het feit dat ie nog wel erg jong al in de Z moest lopen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 19:27

Gerrie schreef:

Ik heb er een gezien in Ruinerwold,een vosje dus maar niet zo erg gemakkelijk'Kan ook aan de ruiter hebben gelegen en het feit dat ie nog wel erg jong al in de Z moest lopen.


Deze liep in het Z?? Ik reed namelijk ook in ruinerwold mee, maar heb er geeneen gezien. Is dat soms die van benjamin bakker?? Deze lijkt bijna sprekend op mijn paard, hij heeft aaleen van moeders kant meer bloed en kan af en toe dus heel heet zijn. Dit paard is idd nog maar 5!! Dat gaat toch wel heel snel idd.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:43

Die was het ja!
Kwam niet aan losrijden toe,alleen maar steigeren vlak naast de ring Boos!
Moest toch de proef in maar was niet echt braaf.
UIteindelijk gaf ie het in de tweede proef op,en kwam toen wat beter uit de verf.
Volgens de voorlezer lag het aan de ruiter die veel te veel op kracht aan het rijden was Verward

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 19:39

Ja hij kan nog wel is lomp rijden. Afgelopen winter zag ik hem in beilen rijden in het M2 en toen sprong ie zelfs uit de ring!! En vrij snel darana is ie Z1 gestart, waarom vraag ik me dus echt af. De basis is helemaal niet af...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:44

Mijn instructeur reed Kimberley en hij was zelf volgens mij ook niet zo makkelijk.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:06

Kimberley zelf heeft al meerdere ruiters en amazones gehad,oa Loes Corsel,Imke Bartels,daarna kwam Herman Wientjes erop nou dat paste echt niet!
Nu zit er weer een dame op,ben even de naam kwijt.
Zeheeft hem iig weer een beetje redelijk aan het lopen.Maar soms plaatsen ze een foto waarin Kimberley in de proef omhoog gaat Verward

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:11

Yvonne19 schreef:
Ja hij kan nog wel is lomp rijden. Afgelopen winter zag ik hem in beilen rijden in het M2 en toen sprong ie zelfs uit de ring!! En vrij snel darana is ie Z1 gestart, waarom vraag ik me dus echt af. De basis is helemaal niet af...


Idd!
Als je zag hoe hij erop kwam leek het wel een net zadelmak dier zo schieterig

De week na Ruinerwold heeft ie het ook nog aangedurfd om kampioenschappen met hem te rijden Frusty
Mismanegement van de bovenste plank Boos!
Eerst thuis blijven en de basis voorelkaar,of even rust voor zo'n jong dier,als hij kwaliteit heeft wees er dan zuinig op!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:57

Gerrie schreef:
Kimberley zelf heeft al meerdere ruiters en amazones gehad,oa Loes Corsel,Imke Bartels,daarna kwam Herman Wientjes erop nou dat paste echt niet!
Nu zit er weer een dame op,ben even de naam kwijt.
Zeheeft hem iig weer een beetje redelijk aan het lopen.Maar soms plaatsen ze een foto waarin Kimberley in de proef omhoog gaat Verward


plaatst ze die op een site dan? lijkt me niet echt verstandig, maar kom, ik zou me er niet door laten afschrikken. een ander wrs wel.
het is vast gewoon een hengst met veel pit en de verkeerde ruiters.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:11

Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 20:28

Gerrie"]
[quote="Yvonne19 schreef:
Ja hij kan nog wel is lomp rijden. Afgelopen winter zag ik hem in beilen rijden in het M2 en toen sprong ie zelfs uit de ring!! En vrij snel darana is ie Z1 gestart, waarom vraag ik me dus echt af. De basis is helemaal niet af...


Idd!
Als je zag hoe hij erop kwam leek het wel een net zadelmak dier zo schieterig

De week na Ruinerwold heeft ie het ook nog aangedurfd om kampioenschappen met hem te rijden Frusty
Mismanegement van de bovenste plank Boos!
Eerst thuis blijven en de basis voorelkaar,of even rust voor zo'n jong dier,als hij kwaliteit heeft wees er dan zuinig op!
[/quote]

Nou idd helemaalmee eens. Hij reed vroeger met de pony wel goed, maar hij is iets te fanatiek geloof ik. Nu is het hem een beetjenaar de bol gestegen... Hahaha

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 20:29

Kayla schreef:
Mijn instructeur reed Kimberley en hij was zelf volgens mij ook niet zo makkelijk.


En hoe heet zij dan????

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:35

Hij Haha! . Wilmer Lanning, komt ook wel eens op bokt, maar is nu tijdelijk afgekickt .

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:43

franske, indien je het op mij hebt Lachen ik meen het wel. ik zeg niet dat zijn ruiters niet goed waren, of zijn, ze passen wrs niet bij 'm ofzo...
maar de vraag blijft ook of er een site/foto's van hem is?

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:57

Zoiets?

Afbeelding

Afbeelding

Dit was alles wat ik kon vinden.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:04

zoiets ja. of foto's waarbij ie omhoog komt Haha!

maar deze foto's kende ik niet, bedankt. kende alleen weetjewel, zo'n standfoto. opstelling.
bedankt!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:21

Heb nog een paar gevonden... Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding