Lingh; Is dit ook een dekhengst ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Lingh; Is dit ook een dekhengst ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 12:20

Wie weet of Lingh (het halfbroertje van Krack) ook beschikbaar is voor de dekdienst ?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:25

Is Lingh dan geen ruin?

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 12:26

Goede vraag ?? Weet t eigenlijk niet !

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:28

Zou jammer zijn als het een ruin is.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:31

Lingh is in ieder geval nog hengst.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:32

Nee, Lingh is geen ruin. Het is wel degelijk een hengst. Ik heb eigenlijk ook geen idee of het een rijpaard hengst is of ook beschikbaar voor de fokkerij??? Geen idee.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:37

En het is trouwens ook geen KWPN goedgekeurde hengst.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:57

Lingh is hengst.

Wedden dat ie van binnen nogal wat mankeert?

Anders hadden ze hem allang aangeboden...... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:59

CGJ12 schreef:
Lingh is hengst.

Wedden dat ie van binnen nogal wat mankeert?

Anders hadden ze hem allang aangeboden...... Haha!


Heeft ie geen last van als je hem ziet lopen. Maar het AES neemt toch alles wat kreupel, ocd en weet ik veel meer heeft aan?

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 13:03

Ik denk dat we nog veel van hem gaan horen ! Ik heb m nu een paar keer gezien, maar hij doet zeker niet onder voor Krack en hij kan piafferen als Salinero !
Hele mooie combinatie met Edward gal trouwens !!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:09

En voor je het weet kom je weer uit op het sprookje dat Flemmingh nakomelingen veel OCD hebben Gaaaap

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:20

mensen, de vraag was toch of iemand weet of hij ook voor de dekdienst wordt ingezet?
dus neem ik aan dat er een antwoord gevraagd wordt als ja óf nee.
en niet een heel verhaal van wat ie misschien allemaal wel eens zou kunnen mankeren... Boos!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:25

sannie1984 schreef:
mensen, de vraag was toch of iemand weet of hij ook voor de dekdienst wordt ingezet?
dus neem ik aan dat er een antwoord gevraagd wordt als ja óf nee.
en niet een heel verhaal van wat ie misschien allemaal wel eens zou kunnen mankeren... Boos!


Dit is een forum, dat betekent dat mensen hier een discussie mogen houden en een mening mogen neerzetten.

Dat is meer dan ja of nee, maar meestal nee waarom dan niet, of ja waarom wel etc.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:29

Haha reken maar dat ie een hengst is, het meisje dat het uit moest stappen na de kur op het CHIO had toch flink wat moeite met hem!! Maar of ie ook dekt, geen idee.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:32

Misschien doen ze dit wel nog eens als hij niet gekeurd is op dit moment.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:06

Citaat:
Wedden dat ie van binnen nogal wat mankeert?

Anders hadden ze hem allang aangeboden......


Kan toch zijn dat er een overeenkomst is om hem echt gewoon als sportpaard te profileren?!?

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:11

Lingh is zeker weten een hengst en Jan_VT ben het helemaal met je eens hoor!!!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:13

Voor zover ik weet is Lingh nog nooit aangeboden voor de keuring eenvoudig omdat men hem voor de sport wil inzetten.........
We kunnen met z'n allen wel weer denken dat we roomser zijn dan de paus en die mensen hebben we hier genoeg.
Lingh is een sport hengst, je hoeft toch niet iedere hengst eerst te laten keuren voor je ermee gaat starten. Misschien bieden ze hem over een aantal jaren alsnog aan, wie weet. Gaan we dan lekker zeuren over alles dat er wel niet aan deugd en over eventuele OCD enz.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:19

Citaat:
Gaan we dan lekker zeuren over alles dat er wel niet aan deugd en over eventuele OCD enz.


Tja, ik word er nu al moe van! Feit is wel dat de hengst enige tijd meeliep op het hoogste niveau op een EK. Dus... waarvoor ze hem gebruiken kan hij ZEER GOED dienen.

Men mag hier insinueren zoveel men wil, maar naast de feiten kun je niet.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:28

Laten we eerst maar eens afwachten of hij uberhaubt ter keuring wordt aangeboden. Dan kunnen de kenners er daarna hier er weer hun voordeel mee doen.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:30

sarabande"]
[quote="sannie1984 schreef:
mensen, de vraag was toch of iemand weet of hij ook voor de dekdienst wordt ingezet?
dus neem ik aan dat er een antwoord gevraagd wordt als ja óf nee.
en niet een heel verhaal van wat ie misschien allemaal wel eens zou kunnen mankeren... Boos!


Dit is een forum, dat betekent dat mensen hier een discussie mogen houden en een mening mogen neerzetten.

Dat is meer dan ja of nee, maar meestal nee waarom dan niet, of ja waarom wel etc.
[/quote]

eens:) bokt is echt veranderd Zij zijn groot en ik is klein! iedereen zeur elkaar maar af gewoon gezellig kletsen is toch vee leuker Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:32

Het is natuurlijk niet vreemd dat een hengst die zoveel kwaliteit heeft niet voor de dekdienst gebruikt word. Vaak worden dit soort paarden ook gevraagt door het kwpn om ze aan te bieden. Ik begrijp heel goed dat mensen dingen gaan insinueren als een paard met zoveel kwaliteit niet dekt!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:37

Pipo schreef:
Het is natuurlijk niet vreemd dat een hengst die zoveel kwaliteit heeft niet voor de dekdienst gebruikt word. Vaak worden dit soort paarden ook gevraagt door het kwpn om ze aan te bieden. Ik begrijp heel goed dat mensen dingen gaan insinueren als een paard met zoveel kwaliteit niet dekt!


Begrijp ik eigenlijk niet. Ik vind het vaak hellen naar kwaadsprekerij, eigenlijk een beetje jaloezie,... En omdat we er dan toch niets anders hebben op aan te merken, nou dan zeggen we maar snel "Ja maar, vraag je maar eens af waarom hij niet dekt, of niet gekeurd is..."

Er zijn nu gewoon eigenaren van paarden die zich weinig of niets interesseren in heel dat fokkerijgebeuren. En gewoon geïnteresseerd zijn in de pure sport. Ik weet nu niet of dat hier het geval is, maar het lijkt me wel te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:42

Eigenaren van deze kwaliteit paarden willen volgens mij juist wel dat zo'n dier erkenning krijgt. Maar goed...........laten we het maar in het midden zolang we het niet weten.

Ik insinueer niets, vind het alleen erg jammer!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:54

Voor zover ik weet is Lingh nooit bedoeld geweest voor de fokkerij. Edward heeft meer paarden die hengst zijn en niet dekken, ook Risky is altijd hengst geweest voor zover ik weet. In elk geval in de tijd dat hij op dezelfde stal stond als ons. Een hengst die niet weet wat dekken is is niet moeilijker als de gemiddelde ruin en ze ontwikkelen zich wel mooier. EEN SPORTHENGST dus. Een fijn paard met mooie beweging en een aanwinst voor de Nederlandse dressuur, al moeten ze best nog e.e.a. leren. Maar ze staan aan het begin van hun carriere..
EDWARD SUCCES