Sir Sinclair naar de USA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Sir Sinclair naar de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 23:54

Ik las op www.dbna.ws dat Sir Sinclair is verkocht aan de Iron Spring Farm. Hierbij het nieuwsbericht dat ik op horses heb gezet.

De 4-jarige Sir Sinclair (Lord Sinclair x Krishna ster sport (dres) v. Flemmingh) vertrekt volgende week naar Amerika. De bruine hengst is aangekocht door de Iron Spring Farm (Mary Alice Malone).
Afgelopen week werd Sir Sinclair beoordeeld op zijn veulens, en het rapportage sprak van een "uniforme collectie rijtypische, rassige veulens die voldoende ontwikkeld zijn met een licht fundament. De draf is lichtvoetig met een goed gebruik van het achterbeen en heeft veel houding en tact."
De door M. Drohm gefokte hengst werd in 2002 tijdens de KWPN Select Sale voor een bedrag van 360.000 euro verkocht, en kwam hierna in eigendom van Ed Constant en Anton Geessink. Hij werd in het stamboek ingeschreven met veelbelovende cijfers voor de dressuuronderdelen.
Met Sir Sinclair is alweer een veelbelovende dressuurhengst verkocht naar het buitenland. Ook de winnaar van het zilver op het WK voor jonge dressuurpaarden 2003, Rousseau (Ferro x Roemer), is in Amerikaanse handen. Iron Spring Farm, de nieuwe eigenaar van Sir Sinclair, is verder eigenaar van oa. Juventus en Contango. Beide hengsten vertrokken op jonge leeftijd naar het buitenland.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:35

weeral een jonge hengst die voor veel dollars naar de andere kant van de oceaan vertrekt. Hopelijk hebben ze wat sperma ingevroren van hem.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:51

wedden dat ie minder opbrengt dan tijdens die NEPveiling ?????!!!

Gaat echt niet zomaar de grote plas over......kan gewoon niet aan de verwachitngen voldoen.
Anders bleef ie hier en zou hij via diepvriessperma in de VS ter beschikking zjin (net als Rousseau en Idocus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:52

Jammer!! Vond het in eerste instantie een wat popperige hengst. Maar toen ik hem op de Pavo dit jaar zag, onder Merieke Voorneveld, vond ik dat hij zich bijzonder goed aan het ontwikkelen was. Heel jammer dat hij nu vertrekt naar de andere kant van de wereld..............weer een goede hengst minder.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:11

Dat gaat niet helemaal op CGJ,
er is hier best vraag naar Contango...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:19

In zijn jaargang doet hij onder aan Special D en Scandic. Ook vond ik dat hij van de winter bijzonder slecht voorgesteld werd. Dit is erg verbeterd.

Er is hier NU vraag naar Contango, destijds was de hengst zwaar ondergewaardeerd.

Heb nog geen nakomeling van Sir Sinclair gezien, dus moeilijk zeggen of het een goede dekhengst is. Vond het wel een heel fijn sportpaard.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:26

De transfer van Contango naar de VS had een heel andere achtergrond.....!!

Wellicht is het je opgevallen dat Iglesias destijds naar de VS ging en later ......terugkwam.....?
Moet je maar eens even navragen hoe dat nu precies zat met Iglesias en Contango...... Knipoog

De klant is koning.....zeker als ie veel dollars heeft.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:30

Ik moet ook toegeven dat de hengst me op de Pavo-cup heeft verrast. In de winter vorig jaar kon hij mij helemaal imponeren.

Het is toch spijtig dat hij naar de USA gaat, want na de Pavo-cup dacht ik bij mezelf "hier wil ik misschien toch wel wat meer van zien". Maar ja, het is nu zo he.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 12:46

Hoor van meerdere kanten dat dit een roddel is, maar het bericht op het DBNA-forum lijkt bijzonder serieus:
"I am thrilled beyond belief to announce that ISF has purchased the 4 yr.old approved KWPN stallion Sir Sinclair. He is by Lord Sinclair out of the star, sport mare Krishna (Flemmingh) Sir Sinclair will be a great new option for NA breeders. He ships to NA next week, then will spend 30 days in quarantine and should arrive at ISF mid October."

Ik weet dus niet zeker hoe het nu zit?! De vrouw die bovenstaand bericht heeft geplaatst, werkt voor Iron Spring Farm.
Op zich lijkt het mij, ook door eerdergenoemde feiten, niet onaannemelijk dat Sir Sinclair wordt verkocht. Toch spreken enkele mensen in Nederland dit tegen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:52

Ziet er uit als weer een manier om de hengst iets exclusiefs te geven. Ach Jan Peter heeft ook een van de beste tekstschrijvers van Nederland om zijn teksten op te leuken en zo worden we allemaal vern**kt.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:05

MissHIS schreef:
Op zich lijkt het mij, ook door eerdergenoemde feiten, niet onaannemelijk dat Sir Sinclair wordt verkocht. Toch spreken enkele mensen in Nederland dit tegen.


Zal wel waar zijn.

Op zich is het heel normaal dat er sprake is van een stille verkoop totdat de hengst daadwerkelijk in Schiphol is ingeladen.
Wellicht dat de kopers van ISF op stal iets te loslippig zijn geweest, waarmee de verkopende partijen niet echt blij zijn.
Een dergelijk paard gaat eerst nog wel even door de veterinaire check alvorens te vertrekken. Wie weet, mankeert ie een kleinigheid en is de "deal off". Dan zitten ze met de gebakken peren!

Dus ik zou het ook ontkennen...... Knipoog

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:57

Ik heb ook begrepen dat dit niet waar is !!!!! Sterker nog, het bericht heeft Horses volgens mij al van de site afgehaald.....teken dat het in ieder geval niet bevestigd is!!!

Dus al dat gezeur over dat hij zijn verwachtingen niet waarmaakt was wat voorbarig!!

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:01

CGJ, hoe zat het dan met Contango? Ik zou niet weten waar ik dat moet navragen en ik ben wel erg nieuwsgierig. Ik vind het een superhengst, vandaar.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:20

zoek eerst maar even uit waarom Iglesias terugkwam.....

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:38

CGJ12 schreef:
zoek eerst maar even uit waarom Iglesias terugkwam.....


Omdat Miss Malone hem niet leuk genoeg vond om mee te rijden. Het rijden verliep niet volgens plan. Toen heeft Lauw de kans gehad om hem voor een zeer goed bedrag terug te kopen en toen is hij dus teruggekomen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:41

oh ja.....voor de ongelovigen onder ons ......
.....Phone: 610.383.4717 en vraag dan maar even naar Meghan.
Wellicht wil Mary Alice het bericht ook wel bevestigen (of ontkennen).
info@ironspringfarm.com

Volgens meghan is het IN IEDER GEVAL ZEKER. Knipoog

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 16:43

Gail schreef:
Ik heb ook begrepen dat dit niet waar is !!!!! Sterker nog, het bericht heeft Horses volgens mij al van de site afgehaald.....teken dat het in ieder geval niet bevestigd is!!!

Dus al dat gezeur over dat hij zijn verwachtingen niet waarmaakt was wat voorbarig!!


Bericht eraf gehaald heb ik zelf gedaan. (op verzoek idd). Ben wel benieuwd of het nou waar is, want ik kan me niet voorstellen dat dit nieuws op het DBNA-forum wordt geplaatst als het nog niet zeker is. Meghan plaatste dit.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:52

Suzanne F schreef:
Omdat Miss Malone hem niet leuk genoeg vond om mee te rijden. Het rijden verliep niet volgens plan. Toen heeft Lauw de kans gehad om hem voor een zeer goed bedrag terug te kopen en toen is hij dus teruggekomen.


Daar heb jij het bankrekeningsafschrift van gezien zeker...... hahahaha

Je moet wel even gevoel voor verhoudingen houden hoor!
Als die dame een paard niet bevalt / past kan je hem terugnemen of ruilen, anders heeft ze het laatste paard bij je gekocht. En terecht. Deze klant is koningin..........

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:00

Beste CGnog wat, waar haal jij al je wijsheid vandaan?? Denk jij dat je zoveel contacten en connecties hebt dat je de wijsheid in pacht hebt?

Je moet je niet vergissen in de contacten en inside information van andere mensen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:07

Heeft alleen te maken met goedgelovigheid.
Al die sterke verhalen over "veel geld" en zo.
Je moet het allemaal even in de juiste proporties zien.
Niks kwaads mee bedoeld hoor.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:38

Iron Spring Farm heeft ook Darwin toendertijd gekocht. En als hij verkocht is naar deze farm zullen we heb binnenkort wel op de site kunnen bewonderen tussen de andere KWPN goedgekeurde hengsten zoals Roemer, Juvetus, Consul etc..

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:58

Meghan: "it is true - but it was kept very quiet until yesterday."

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:33

Thursday September 4, 2003

KWPN Stallion Sir Sinclair Purchased By Iron Spring Farm

Iron Spring Farm is pleased to announce the addition of a new stallion! ISF has just purchased the 4-year old approved KWPN stallion Sir Sinclair. This bay stallion is 17 hands high and is a very elegant and modern type with a super temperament.

Sir Sinclair born March 29, 1999, Bay, 17’ By Lord Sinclair out of Krishna (star, sport) by Flemmingh (keur). The sire and the dam of Sir Sinclair both have important bloodlines. The sire of Sir Sinclair is the stallion Lord Sinclair (Lanciano x Raueck). Lord Sinclair won the 100 day Stallion Performance Test in 1999 at Neustadt / Dosse and he had a score of 147,16. in dressage. Lord Sinclair scored a perfect 10.0 in character, ability to work, rideability (twice), and trot. He also won the Bundeschampionate for 3-year old and 4-year old in Germany.

Sir Sinclair's dam is the star sport dressage mare, Krishna. She showed at Fourth Level. The dam's sire, Flemmingh, can pass on type and movement as no other.

Sir Sinclair got an excellent score at the 70 day test in Ermelo in 2002. Walk : 8 , trot : 9 , canter : 8 and suitability as a dressage horse : 8.5 he was ranked 1st for dressage and 9th overall. He had 155 foals born in Holland in 2003.

His foal report is as follows “Uniform collection of riding type, typey foals that are satisfactorily developed with a light foundation. The trot is light footed with a good use of the hind leg and has much carriage and tact.” ISF believes that Sir Sinclair will be a wonderful addition to its farm and will cross well with the mare based in North America

Sir Sinclair will be available for breeding in 2004. He is EVA negative. A video & brochure of Sir Sinclair will be available at the end of 2003

http://dressagedaily.com/2003/dd_200309 ... 30904.html


Jammer, had altijd wel erg veel lol met sir.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:41

Gail schreef:
Ik heb ook begrepen dat dit niet waar is !!!!! Sterker nog, het bericht heeft Horses volgens mij al van de site afgehaald.....teken dat het in ieder geval niet bevestigd is!!!

Dus al dat gezeur over dat hij zijn verwachtingen niet waarmaakt was wat voorbarig!!


HAHAHAHAHA Haha! Tong uitsteken

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:52

GAat hij nu wel of niet? De een zegt van niet de ander van wel. Wie moet je nu geloven. Misschien zien pas de waarheid wanneer hij echt op schiphol staat in het vliegtuig en we het vliegtuig zien vertrekken.