KWPN biedt merries en hengsten 2e kans

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

KWPN biedt merries en hengsten 2e kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 17:16

In IDS staat onder het artikel dat 6 hengsten via een herkansing alsnog getetst zullen worden in Ermelo een opmerkelijk stukje tekst ingekaderd.

15 merries voor herkeuring:
...15 merries verschenen voor juryleden die deze merries het afgelopen seizoen niet beoordeeld hadden.
2 van de 4 rijpaardstermerries kregen alsnog het keurpredikaat, 1 merrie die geweigerd was voor stamboekopname werd ingeschreven. Aan 3 van de 8 stamboekmerries kon toch nog het sterpredikaat worden toegekend. 1 vierjarige werd ook ster.
De merries werden op dezelfde gronden beoordeeld als bij de orginele keuringen.

Dit naast het feit dat alle 2e bezichtigingshengsten de kans krijgen zich onder het zadel te presenteren en de uitgebreide toelichting op de CK en NK van de kopnummers zie ik als en zeer positieve ontwikkeling en democratisering van het KWPN.
Een duidelijk teken dat er steeds meer met de belangen van de fokkers rekening gehouden wordt.

(Zie IDS nr 17 pag 57)

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 21:31

sannah schreef:
Dat artikel heb ik ook gelezen en ik vraag mij dan toch meteen af waar het aan ligt dat er dan wel 6 predikaten toegekend worden. Stond de jury dan de eerste keer te slapen?


Het is altijd mogelijk, zeker gezien de tropische temperaturen, dat een paard zich op de keuring totaal niet toont.

Wat opvallend is in dit bericht is dat dit gebeurt!
Dit is nieuw en gezien de oude regentenstijl van het KWPN bijna niet te geloven.

Juryleden en de organisatie waar zij onder vallen die een fout durven te erkennen en die ook nog honoren, dat is een vorm van wijsheid en openheid die ik zelden in de paardenwereld heb mogen zien.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 10:56

Ach 15 stuks bij een totaal aantal van zon 1600 vind ik geen slechte beurt voor de jury Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 12:49

CGJ12 schreef:
Moet ik ook nog even die "niet opgenomen merrie" rehabiliteren.......


Is dat een van de Ferro's Lachen ?

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 12:49

Pipo"]
[quote="sarabande schreef:
Juryleden en de organisatie waar zij onder vallen die een fout durven te erkennen en die ook nog honoren, dat is een vorm van wijsheid en openheid die ik zelden in de paardenwereld heb mogen zien.


Had het niet beter kunnen zeggen, dit vind ik echt uniek in de geschiedenis van het kwpn.

Zou het dan toch goedkomen????
[/quote]

Ik denk dat jij honoreren niet fout geschreven had Bloos! Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 09:21

CGJ12 schreef:
Die zijn er niet.

Iedereen is VOOR........


Dat geloof ik niet er zijn diverse mensen die altijd op de bolhoedjes kankeren, die zouden ook moeten reageren als er iets positiefs plaatsvindt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-03 09:57

CGJ12 schreef:
Welnee...............die mensen zijn allang lid geworden van een ander stamboek!

............of hebben er een opgericht.......


En daar gelden geen regels en wordt niet gejureerd????

Overigens kan ik me niet voorstellen dat door het bestaande af te katten het nieuwe aan waarde wint Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 09:26

janna schreef:
Alleen jammer dat het zo duur meot zijn. Kennissen van mij hebben een zeer apart gefokte merrie. 78 punten voor exterieur, 70 voor bewegen, en die werd geen voorl keur. Toch zijn ze niet naar de herkeuring geweest, vanwege de enorme kosten. Jammer dus.


Is het niet zo dat je het geld terug krijgt als je merrie idd wordt bevorderd??
Het bedrag is in ieder geval ingesteld om niet de volledige merriestapel opnieuw aangeboden te krijgen (op de keurmerries na dan Haha! )

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 23:13

Zannekin schreef:
Ja, ik zou dan toch het aantal merries willen weten dat inderdaad nog bevorderd wordt, anders lijkt het toch op: "Hoe zoekt een stamboek een oplossing om extra geld in het laatje te brengen?" Lachen


Dat staat in het eerste bericht Zanekin

Overigens is het juist omgekeerd, als ze b.v. 50 euro zouden vragen zouden ze echt kunnen verdienen!

Dat hoge bedrag is een drempel.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 bezoekers