Afstammelingen van Ed King Hill?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Afstammelingen van Ed King Hill?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 19:54

Hoi,
Ik wil mijn merrie Lyra volgend jaar laten dekken door een goedgekeurde NRPS. Nou dacht ik aan de hengst Ed King Hill, mede door zijn bewegingen, resultaten van de verrichtingen (ZG) en door zijn mooie bonte kleur. Nou was ik benieuwd naar een aantal nakomelingen van deze hengst. Hebben jullie een nakomeling van Ed King Hill, zouden jullie daar wat over kunnen vertellen (karakter etc.) en evt. een foto erbij zetten? Weten jullie zelf nog wat over deze hengst te vertellen? Ik heb al contact gehad met Stal De Nieuwe Heuvel, waar hij ter dekking staat en krijg enige informatie opgestuurd, maar alle info is welkom!!
Groetjes Melina


Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 18:56

Bedankt voor jullie reacties! Vind het echt heel leuk, maar ook heel moeilijk om een geschikte hengst voor mijn merrie te vinden, ik wil er namelijk een heel rijtypisch, mooi (klein) paardje uitfokken met een heerlijk karakter, die ik wil houden. Het papier ga ik er ook bij aanvragen en wil met het veulentje en de merrie naar de keuring. Maar dit is natuurlijk nooit helemaal zeker te verkrijgen, maar toch vind ik de keuze van de hengst wel heel belangrijk. Ik ga later dit jaar nog wel een topic openen voor de keuze van een geschikte hengst voor mijn merrie Lyra.
Verder zou ik het leuk vinden nog een foto te zien van een afstammeling, zal wel wat bp'tjes rond sturen.
Groetjes Melina


Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 19:52

Hoi,
Nou van de meeste reacties kan ik niet echt blij worden, maar het is toch goed dat jullie al deze nuttige info over deze hengst verstrekken! Ik zie zelf de hengst heel erg zitten, maar vind het tegelijkertijd toch nog wel moeilijk, mede door het karakter hier beschreven. Mijn merrie is zelf al niet de makkelijkste en dan wil ik er juist een hengst op met een rustiger karakter. Ik zat zelf ook nog aan Paddox te denken, ik denk ook dat daar een heel mooi veulen uit zal komen, maar Paddox is geloof ik 1.70m. en dat vind ik al aardig aan de maat. Wil eigenlijk een veulen fokken van rond de 1.60/1.65. Ik ben namelijk zelf ook niet al te groot en wil het veulentje houden en zelf later berijden. Maar ik zou wel graag de foto van het veulen van Karin willen zien! Lyra is namelijk ook een kruising Anglo/Draver! Dus aardig vergelijkingsmateriaal. Super bedankt voor alle info over Ed King Hill, ben nog druk aan het denken/zoeken!
Groetjes Melina

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 20:06

Umm ja, ik vind Paint's en Quaters echt geweldige paarden en heb er wel even over nagedacht, maar ik zoek toch meer een dressuur/spring type, omdat ik er zelf op wil gaan rijden en niet de western sport in ga, dan is het toch altijd makkelijker om gewoon een NRPS paardje uit te zoeken.
Groetjes Melina

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 19:46

Hoi,
Sherwood, wat een ontzettend leuk veulen is dat!! Ben er nog niet uit wat ik nou doe, zit nog wel heel erg aan Ed King Hill te denken, vind het zelf namelijk een super hengst!! Heb nog allerlei info van Ed gehad, van stal de Nieuwe Heuvel, hebben ze me opgestuurd! Mooie foto's staan er van hem bij, kan ik echt bij wegkwijlen, ik denk dat ik toch maar voor deze hengst kies. Ik kijk zeker nog wel verder, maar Ed maakt wel een grote kans. In ieder geval heel erg bedankt voor al jullie reacties!
Groetjes Melina

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-03 17:23

Hoi iedereen!
Wat een verhalen over de nakomelingen van Ed King Hill zeg!! De ene heeft te iele benen en te kleine hoeven, of zijn heel moeilijk, hebben juist super gangen en karakter, weer een ander kon niet galloperen Verward . Het is denk ik toch een grote gok die je aan gaat, over wat je krijgt. Maar ik denk dat het bij alle veulens altijd maar afwachten is. Ik zit er nog wel heel erg over te denken welke hengst enz. Maar daar heb ik gelukkig ook nog wel even de tijd voor, maar Ed King Hill blijft zeker op mijn lijstje staan. Ik zat ook nog aan Bonaparte ofzoiets dergelijks te denken. Een mooie dekhengst en niet al te groot. Nou zal nog maar eens goed overal informeren en dan gaat het me hopelijk nog eens lukken de geschikte hengst te vinden Scheve mond . Maargoed binnenkort plaats ik nog wel een paar zeer recente foto's van Lyra en mischien kunnen jullie mij dan nog eens een indicatie geven.
Groetjes Melina

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:02

Hoi Rubywhite,
Bedankt voor je info over de nakomelingen van Ed King Hill die je gereden/gekent hebt, ik zit al veel rond te kijken en ik vind Samber ook een leuke hengst, maar die is volgens mij alleen opgenomen in het KWPN stamboek (weet ik niet zeker), maar ik zoek een NRPS'er en dan rond de 1.60/1.65m., vooral niet al te groot. Ik ben zelf ongeveer 1.60m. en Lyra is ook zo rond die maat, dus zeker niet een te grootte voor mij!! Maar kijk rustig verder.
Groetjes Melina

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 16:21

Waar is Samber dan wel in opgenomen? In het NRPS stamboek? Nee toch..?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Eve_16, Maartje78, Ubermetrics en 11 bezoekers