Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:23

chantal1 schreef:
Nee, niet voor zover ik weet, valt mee he.
En ook al zou er een twijffel over zijn van andere mensen zou het me vrij weinig interesseren. Lachen
Vanwaar dat gedacht Excuseme?


was grappig bedoeld, ecuseme dat het verkeerd is overgekomen bij jou

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:33

Nou nou, dat is nou ook weer niet nodig (toch bedankt), ik dacht al dat het een grapje was, maar ik mag toch wel reageren Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:36

sarabande schreef:
[Krack staat bekend als een hengst met een mega lief karakter, ik heb dat een paar keer van dichtbij kunnen constateren in zijn jonge jaren.
[/quote]


Helemaal me eens, ik vind het ook een gouden hengst. Een klein kind loopt ermee weg!

Enne... als ik zou kunnen rijden als Ellen Bontje, dan zou het me geen reet kunnen schelen dat ik er zo uit zou zien!!Lisa Wilcox is nou niet mijn favoriete amazone... die rijdt paarden die niet schaapmak zijn allemaal in de staak.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:44

Krack, het monster:
Afbeelding
Afbeelding

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:46

Idd, laat de ongelovigen maar even zien wat wij allang wisten Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:08

Wie daar een klein kind op zou zetten in de ring is goed gek.
Komaan zeg, je gaat toch niet zeggen dat hij geen nerveus karakter heeft zeker? Dat één malige optreden dat ik van hem live zag heeft hij trouwens gewonnen. We gaan wel zien wat een winnaar hij wordt. Geef mij op dit moment dan maar Briar of Relevant als vaderdier, om bij de dekhengsten te blijven.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:13

Ik geloof dat Krack zichzelf afgelopen HK al bewezen heeft...
Er liepen onwaarschijnlijk goede Krack's rond, dat kan geen toeval wezen.

Enne,
volgens mij zijn er zowiezo mar weinig kinderen die met een GP de ring in sturen.

Maar zo naast de ring zouden ze wel een poging kunnen wagen:
Afbeelding

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:16

Een mooie foto van toen er nog geen kat was.
Wordt er in Nederland dan geen absolute stilte gevraagd als Krack binnenkomt voor een grote wedstrijd? Hij houdt misschien niet van het Belgische publiek ofzo...
Maar ieder zijn keuze. Genoeg hengsten op de wereld.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 19:04

Zannekin
Op de hele wereld is het normaal dat men rustig is bij een dressuurwedstrijd. Dat jij een keer in Mechelen een nerveuze Krack C gezien hebt, lag wellicht aan de omgeving Haha!
Dat je daar een hele theorie aan ophangt die door al zijn prestaties zowel als dekhengst en als topsporter ruimschoots weerlegt is, en die je dan ook nog zo halstarrig blijft volhouden, komt erg kortzichtig over.

Ik zou daar geen hengstenkeuze op baseren.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:13

Omdat ik een hengst wil nemen die in alle "dressuurwedstrijd omstandigheden" z'n hoofd erbij houdt. Iedereen wil hier halsstarrig bewijzen dat Krack rustig is. Geen probleem. Zijn gangwerk heeft hij bewezen en ook z'n nakomelingen bewegen blijkbaar goed, daar niks van. Bij de juiste merrie zal hij wel tot z'n recht komen.
Er lopen genoeg hengsten rond in de top zoals ik al zei, ook goedkoper qua dekgeld trouwens.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:56

Citaat:
Ik vraag me af hoe hij dan aan zijn hoge plaatsing bij de wereldspelen gekomen is.


Er zijn OOK op dat niveau, weinige ruiters die een (als dat al bestaat) een foutloze proef kunnen rijden. Ik ken er maar enkele, die het foutloze bijna benaderen, en dan ook misschien maar één of twee maal op hun hele carrière met een welbepaald paard. Ik denk dan op dit moment aan Ulla Salzgeber met Rusty, en indertijd Anky met Bonfire maar ook Isabel Werth. Maar voor de rest vind ik nog steeds, en OOK op dat niveau, en OOK op een WK, dat er zeer veel fouten worden gemaakt, en dat er zeer veel combinatie's rijden op het GP niveau, die het beter niet zouden doen.

Dat Krack een goed karakter heeft kan ik ook alleen maar beamen. (andere lijn)

Het is niet omdat de hengst soms wat schrikkerig is in de ring, dat hij daardoor niet tot een ultieme prestatie zou kunnen komen. Het blijft een hengst, en vaak is die rust een werk van lange adem,... Anky doet er goed aan om Krack op dat gebied fouten te laten maken in de ring op wedstrijd, en niet thuis in de paddock. Alleen zo kan hij het leren, en zal hij het volgens mij ook leren.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:57

Ik heb Krack eens zien lopen op een concours en hij was echt rustig.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:01

Citaat:
Omdat ik een hengst wil nemen die in alle "dressuurwedstrijd omstandigheden" z'n hoofd erbij houdt.


Ik moet ver zoeken om er zo eentje te vinden. Maar ik denk dat als ik het je vraag je me waarschijnlijk Briar gaat opnoemen. Maar geloof me maar ook die zal zoal wel eens zijn dagen hebben in de ring. Vaak zie je het niet altijd hoor bij die hengsten. Vaak zit de stres innerlijk (je kan dan dikwijls beter eens kijken naar het hoofd van de ruiter of amazone Haha! ).

Ook Ferro, en Donnerhall,... hadden supermomenten, maar ook mindere gewoon omdat ze hun edele delen Bloos! nog onder hun buik hadden hangen.

Het zijn gewoon hengsten, kan je niet voorkomen,... Maar als je net dat tikkeltje meer bij een hengst zo van tijd tot tijd eens positief kunt ombuigen...

Bye bye aan elke merrie en ruin dan ...

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:07

Sinds wanneer is een rustig karakter een voorwaarde voor een goed dressuurpaard??
Ze zullen het uiteindelijk in de ring moeten doen - en daar dus in alles de ruiter of amazone moeten gehoorzamen, ongeacht nervositeit of angst. Dat vraagt vertrouwen en dat moet worden gewonnen, toch?

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:34

Citaat:
Sinds wanneer is een rustig karakter een voorwaarde voor een goed dressuurpaard??


Het is misschien niet echt een voorwaarde!!! Maar het is wel gemakkelijk als het paard uit zichzelf tot een soort natuurlijke rust kan komen in de ring

Citaat:
Ze zullen het uiteindelijk in de ring moeten doen - en daar dus in alles de ruiter of amazone moeten gehoorzamen, ongeacht nervositeit of angst.


Daar ben ik het niet echt mee eens! Vooral in de hogere dressuurproeven (maar ookal vanaf het basisniveau hoor) is het toch noodzakelijk dat het paard in het hoofd, en zo in gans zijn lichaam tot een ontspanning komt, zodat hij zichzelf zeer goed laat bewerken. Pas dan kan het paard dürchlässig worden. Als hij dat niet doet, en je gaat hem toch onder een nervositeit dwingen om bepaalde dingen te doen, dan ben je eigenlijk aan het werken onder dwang. Gaat het paard in bijna al zijn oefeningen de rug wegdrukken, en dit zal zich volgens mij uiten zowel in een simpele overgang, als in een piaffe in verzet.

Maar goed misschien even off-topic gegaan.

Het feit dat er hier over het rustige karakter gesproken wordt, heeft volgens mij te maken met het feit dat Krack als hengst zich soms wel eens druk wil maken. Sommige mensen willen dan niet met zo een hengst fokken, omdat ze denken dat hij dit gaat doorgeven.

In het geval van Krack ben ik het daar niet mee eens. De zenuwachtigheid (die ik trouwens helemaal niet overdreven vind) die hij creëert heeft enkel met zijn 'hengst zijn' te maken denk ik en niet met zijn karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:51

Ik vind de uitspraak dat Krack te nerveus zou zijn ook sterk overdreven. Mijn hemel, wat wil je dan nog van een paard? Wat m.i. ook veel zegt is dat je eigenlijk vrij weinig gereden Kracks in de handel ziet, terwijl die hengst toch gruwelijk veel gedekt heeft.

Mijn persoonlijke ervaring met Krack is een hele leuke trouwens: ik heb hem eens uit mogen vlechten na een van zijn eerste GP optredens. Heb toen ik klaar was een hele oprechte, heeeeele dikke knuffel van hem gehad, wat een ontzettend lief dier! Lovers Van mij mag zoeen een beetje fris zijn in de ring hoor, dat is geen kwaadheid namelijk.

Dus Krack is na die keer mijn held Knipoog OK dan!

Of hij bij Anky wel of niet op zijn plek is wil en kan ik weinig over zeggen eigenlijk.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:20

sarabande schreef:
Zannekin
Op de hele wereld is het normaal dat men rustig is bij een dressuurwedstrijd. Dat jij een keer in Mechelen een nerveuze Krack C gezien hebt, lag wellicht aan de omgeving Haha!
Dat je daar een hele theorie aan ophangt die door al zijn prestaties zowel als dekhengst en als topsporter ruimschoots weerlegt is, en die je dan ook nog zo halstarrig blijft volhouden, komt erg kortzichtig over.

Ik zou daar geen hengstenkeuze op baseren.


De Hoge School dressuur is afkomstig van het aloude oorlogspaard van de bedoeinen. Met de nadruk op het oorlogspaard. Wie denkt er nu werkelijk dat er in de tijd van het oorlogsgeweld even stilte werd gevraagd voor een van de cracks, omdat hij anders niet aan de veldslag mee kan doen! De tegenstanders zouden dubbel van het lachen over hun paarden hebben gelegen. Jawel, het Nederlandse leger doet ook mee op hun oorlogsdressuurpaarden. Maar premier Balkenende vraagt wel eerst aan de tegenstanders of ze absolute stilte in acht willen nemen. Anders lopen de tegenstanders het risico dat onze oorlogspaarden, met hun Volbloedskeletten, er als een renpaard vandoor gaan.
Een dressuurpaard hoort in alle omstandigheden lawaai of geen lawaai, een team te vormen met zijn ruiter. Dit heeft met een werkbaar en vooral moedig karakter te maken. Dat karakter manifisteert zich niet als het paard aan een touwtje buiten het oorlogsgeweld loopt, maar in de slag zelf. Bijna elk paard, zelfs een groot loeder als Solaris, is op stal redelijk rustig en laat zich gemakkelijk aan de hand leiden. Maar daar is het sportpaard nu net niet voor gefokt. Het karakter komt pas tot uitdrukking als hij moet werken. In de stallen tijdens de internationale concoursen is het vaak, met discomuziek en al, een herrie van jewelste. Ook daar worden de internationale dressuur-en springpaarden aan blootgesteld. Daar gaan die paarden toch ook niet hypernerveus tekeer! En wat te denken van de kuur op muziek? Het hypernerveuze gedrag van Krack komt van zijn fysieke te kortkomingen. Dit paard wordt onzeker omdat hij weet, dat wat van hem in de ring gevraagd wordt, hij fysiek niet kan opbrengen. Dit ontaardt dan geleidelijk in steeds meer verzet en dat leidt weer tot blessures. Fysiek en mentaal!

De hengst in kwestie wordt vervolgens als vaderdier beoordeeld op het aantal dekkingen en het aantal kinderen. Om een hengstkeuze op basis van zijn kinderen die, de goede nagelaten, net zo onharmonisch bewegen als de vader zelf, door de bolhoedjongens desondanks bij gebrek aan deskundigheid, hoe een sportpaard werkelijk moet bewegen, maar met de zekerheid van de keuringsboekjes torenhoog geplaatst worden, is pas echt kortzichtig. Nog kortzichtiger is om een hengstkeuze te baseren op een Nederlandse illusie dat dressuurpaarden niet meer behoeven te kunnen springen. Vervolgens een dergelijke half sportpaard de hemel in prijzen en met nog minder dan halve resultaten genoegen nemen.
De arme fokkerszieltjes in de parochie moeten wel wat worden voorgehouden. Zonder blikken of blozen wordt deze fokkerijverlakkerij omgezet in bewezen verwachtingen. Zo in de trant van dit veulentje schijt maar de helft van een andere veulen. Dus is bewezen dat het een dressuurpaard wordt. Daarom loopt hij zo licht! Het andere veulen van hengst X, ietsje dunner op de mest maar schijt veel meer, wordt geheid een internationaal springpaard. Die heeft vermogen!
Gelukkig doet de FEI nog niet mee aan de nederlandse fokkerijwaanzin. De echte oorlogscracks moeten hun werkelijke waarde, mentaal en fysiek, in de ring tonen. Zelfs als er iemand op de tribune per ongeluk een scheet laat.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:25

Anna42 schreef:
Het hypernerveuze gedrag van Krack komt van zijn fysieke te kortkomingen. Dit paard wordt onzeker omdat hij weet, dat wat van hem in de ring gevraagd wordt, hij fysiek niet kan opbrengen. Dit ontaardt dan geleidelijk in steeds meer verzet en dat leidt weer tot blessures. Fysiek en mentaal!


Haha hoe verzin je het Haha! (no offence, maar vind het een beetje ver gezocht)

Vraag ik me toch af waarom toch dat soort paarden in de dressuurring (op hoger niveau) lopen en je daar toch vrij weinig Shagya arabieren tegen komt.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:27

Anna42 schreef:
Dit paard wordt onzeker omdat hij weet, dat wat van hem in de ring gevraagd wordt, hij fysiek niet kan opbrengen. Dit ontaardt dan geleidelijk in steeds meer verzet en dat leidt weer tot blessures. Fysiek en mentaal!

Om een hengstkeuze op basis van zijn kinderen die, de goede nagelaten, net zo onharmonisch bewegen als de vader zelf.


Misschien wil je nu eens uitleggen wat precies de fysieke tekortkomingen zijn van Krack?
Ik begin me hier steeds blonder te voelen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:29

ThePast03 schreef:
Misschien wil je nu eens uitleggen wat precies de fysieke tekortkomingen zijn van Krack?
Ik begin me hier steeds blonder te voelen.


Ik ook, terwijl ik toch echt donker ben Bloos!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 22:33

Anna42 schreef:

De hengst in kwestie wordt vervolgens als vaderdier beoordeeld op het aantal dekkingen en het aantal kinderen. Om een hengstkeuze op basis van zijn kinderen die, de goede nagelaten, net zo onharmonisch bewegen als de vader zelf, door de
bolhoedjongens
desondanks bij gebrek aan deskundigheid, hoe een sportpaard werkelijk moet bewegen, maar met de zekerheid van de keuringsboekjes torenhoog geplaatst worden, is pas echt kortzichtig. Nog kortzichtiger is om een hengstkeuze te baseren op een Nederlandse illusie dat dressuurpaarden niet meer behoeven te kunnen springen.


Hetzelfde verhaal tot in der treure herhaald.
Helaas waarom moeten wij allen toch getuige zijn van een zo'n buiten proporties gegroeide frustratie Verward .

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:50

Volgens mij heb jij een hele grote zwaailamp op je computer die zodra troef of Anna een berichtje plaats afgaat met allerlei herrie.IK en velen met mij vinden het kundige personen.Hou toch een keer op met katten dan kan de rust een keer wederkeren.Het is nu al net zoals met troef,je scheid toch niet eerder uit voordat anna ook gebanned is Boos!
Laatst bijgewerkt door joshua op 28-08-03 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:55

Graag nu weer even on-topic ajb.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:57

Is wwel heel raar dat telkens al Anna word aangevallen geen moddie reageert maar als sarabande een keer de waarheid word verteld,direct een moddie reageert.Ben niet de enigste die dit opvalt hoor.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:59

joshua schreef:
Voleghens mij heb jij een hele grote zwaailamp op je computer die zodra toref of Anna een berichtje plaats afgaat met allerlei herrie.IK en velen met mij vinden het kundige personen.Hopu toch een keer op met katten dan kan de rust een keer wederkeren.Het is nu al net zoals met troef,je scheid toch niet eerder uit voordat anna ook gebanned is


Die zwaailamp zal ik dan ook wel op mijn pc hebben?
Ik vind het echt irritant dat ik nu weer in een zeer interessant topic moet lezen dat Krack een niet functioneel exterieur heeft, terwijl niet wordt uitgelegd wat er dan mis is.
In lees ik ook al dat zowel Jazz als Krack niet kunnen dressuren.

Fijn dat jij en vele anderen het een kundig persoon vinden maar het zal wel fijn zijn als dat kundige persoon dan ook eens met argumenten komt en uitlegt wat er precies mis is met die paarden dan.
Op deze manier komt het op mij wel degelijk over als een hetze tegen het KWPN, of bewust topics verzieken want de berichten van dit persoon hebben weinig meer met het onderwerp te maken.
Dat was of het niet beter was om Krack alleen nog voor de fokkerij in te zetten. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben natuurlijk.