Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 08:45

Een probleem is nu natuurlijk wél dat Krack (een wereldtopper in mijn ogen) het TWEEDE paard van Anky is gewordenn na Salinero.
Krack kan wellicht 75% in de GP lopen, maar als Salinero 77% loopt heeft ie wel een probleem.........

Wat dat betreft staat Jazz comfortabeler. Die heeft geen concurrentie uit eigen stal.

Best een moeilijk probleem voor de eigenaren denk ik.
Wat heb je liever: 75% onder Anky en NIET op de spelen of 70% onder een andere ruiter (wellicht ander land) met veel grotere kans op uitzending naar de spelen?
Gelukkig is die keuze niet aan mij!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:56

Kayla"]
[

On-topic: Het zou mooi zijn als Krack zowel voor de sport als voor de fokkerij ingezet kon blijven worden, ik denk dat hij voor beide best van groot belang is.
[/quote]
precies. Vergeet niet dat Krack ook goede reclame is voor het KWPN. en het KWPN FOKT om SPORTpaarden te leveren. Dus hij is voor zowel de sport als voor de fok van belang.

[quote="CGJ12 schreef:
Een probleem is nu natuurlijk wél dat Krack (een wereldtopper in mijn ogen) het TWEEDE paard van Anky is gewordenn na Salinero.
Krack kan wellicht 75% in de GP lopen, maar als Salinero 77% loopt heeft ie wel een probleem.........
!

Dan nog is Krack nodig. Je hebt aan 1 topper eigenlijk niet genoeg. Daarom zei ik ook, dat Anky krack nodig heeft.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:30

Maar als er nu (puur hypothetisch) een mogelijkheid zou zijn om Krack door een andere Nederlandse (sub)top amazone te laten rijden voor 70%, dan loopt ie wel mooi de OS en nu onder Anky NIET omdat ie de mindere is van Salinero...............

puur ter overdenking trouwens.......

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:38

Ik denk dat ik hem dan liever met een andere amazone/ruiter op de OS zou zien,
dan is het belang van Krack die internationaal meeloopt hoger als Krack-het-tweede-paard-van-Anky.
Nederland is toch altijd uniek met dekhengsten die op dergelijk hoog niveau meekomen, is weer een mooi stukje reclame.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:39

Laat Krack maar het 2e paard van Anky blijven, dan is hij in de ogen van velen nog beter dan het 1e paard van elke andere willekeurige amazone/ruiter. Als fokhengst heeft hij zich in mijn optiek meer dan voldoende bewezen, ik denk niet dat hij er een merrie minder om zou dekken wanneer hij t 1e paard van Anky zou zijn.
Wat is jullie ervaring trouwens, m.i. geeft hij zeer nuchtere werkwillige paarden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 10:42

CGJ12 schreef:
Maar als er nu (puur hypothetisch) een mogelijkheid zou zijn om Krack door een andere Nederlandse (sub)top amazone te laten rijden voor 70%, dan loopt ie wel mooi de OS en nu onder Anky NIET omdat ie de mindere is van Salinero...............

puur ter overdenking trouwens.......


Interessante gedachte, als hij hersteld is.
Zeker gezien de huidige top, waar de combinaties nog niet hun draai op dit niveau gevonden hebben.
Ik ga even terug naar de eerste keer dat Krack de Pavo won en de speaker aan Ellen Bontje vroeg of ze het jaar daarop weer wilde jureren.
"Alleen als ik weer op Krack C mag rijden" was haar antwoord. Het zou een optie zijn om zowel deze superamazone, alswel Krack C voor de Nederlandse topsport te behouden.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:58

CGJ12 schreef:
Een probleem is nu natuurlijk wél dat Krack (een wereldtopper in mijn ogen) het TWEEDE paard van Anky is gewordenn na Salinero.
Krack kan wellicht 75% in de GP lopen, maar als Salinero 77% loopt heeft ie wel een probleem.........

Wat dat betreft staat Jazz comfortabeler. Die heeft geen concurrentie uit eigen stal.

Best een moeilijk probleem voor de eigenaren denk ik.
Wat heb je liever: 75% onder Anky en NIET op de spelen of 70% onder een andere ruiter (wellicht ander land) met veel grotere kans op uitzending naar de spelen?
Gelukkig is die keuze niet aan mij!



Krack loopt op dit moment helemaal niet. Mijn praktische verwachtingswaarde is dat hij voor 0 % loopt. Ik denk dat de eigenaren gebruik maken van de nog heersende verwachtingswaarde en kiezen voor de nederlandse fokkerijfilosofie en de daaraan gekoppelde commercie van eendagsresultaten De niet verder kijkende fokkers eten nu nog, conform de heersende fokkerijmodetrend, crackertjes als zoete broodjes. Athene lijkt voor Krack een brug te ver. Bij een nog verder geforceerde trainingsmethode van dit niet harmonisch functionerend skelet, kunnen de griekse druiven weleens heel zuur worden.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:42

Anna42 schreef:

Krack loopt op dit moment helemaal niet. Mijn praktische verwachtingswaarde is dat hij voor 0 % loopt. Ik denk dat de eigenaren gebruik maken van de nog heersende verwachtingswaarde en kiezen voor de nederlandse fokkerijfilosofie en de daaraan gekoppelde commercie van eendagsresultaten De niet verder kijkende fokkers eten nu nog, conform de heersende fokkerijmodetrend, crackertjes als zoete broodjes. Athene lijkt voor Krack een brug te ver. Bij een nog verder geforceerde trainingsmethode van dit niet harmonisch functionerend skelet, kunnen de griekse druiven weleens heel zuur worden.


Ik had destijds ook niet verwacht dat Ferro zou terugkeren in de sport........ en toch deed ie dat......met succes!
Commercieel gezien moet je stoppen op het hoogtepunt.
Dus de kans dat Krack terugkomt in de sport kon wel eens hoger zijn dan je denkt (tenzij ie echt een vervelende blessure heeft). Hij heeft in mijn ogen nog lang niet de top bereikt, aangezien hij zijn GP's tot nu toe nog met fouten liep. Als die eruit zijn kan ie meer lopen dan 70%.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:52

CGJ12 schreef:
Hij heeft in mijn ogen nog lang niet de top bereikt, aangezien hij zijn GP's tot nu toe nog met fouten liep. Als die eruit zijn kan ie meer lopen dan 70%.

Volgens mij is foutloos een proef lopen niet voor hem weggelegd. Toen ik hem zag kon hij niet stilstaan, was zeer nerveus tijdens de proef. Publiek mocht niet veroeren, werd omgeroepen van tevoren. Zulke dingen worden er meestal niet beter op.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:54

Bonfire zijn eerste GP jaren wel eens gevolgd?
Krack heeft nog nauwelijks int. ervaring,
verder is het voor ggk hengsten de 1e jaren nooit zo makkelijk, die dieren zijn publiek gewend wat aan de hekken rammelt en op de banken stampt.
Krack zijn tijd gaat zeker komen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:59

Zannekin schreef:
Volgens mij is foutloos een proef lopen niet voor hem weggelegd. Toen ik hem zag kon hij niet stilstaan, was zeer nerveus tijdens de proef. Publiek mocht niet veroeren, werd omgeroepen van tevoren. Zulke dingen worden er meestal niet beter op.


De tijd zal het leren.
Volgens mij is ie "pas" 11, en over enige tijd zal de ervaring hem meer rust brengen.
Zoiets wordt alleen beter, niet slechter.

De keerzijde darvan is meestal wel, dat het paard braver, en technisch beter wordt met de jaren, maar vaak hetzelfde puntenaantal scoort (of zelfs minder) omdat er aan uitstraling het één en ander verloren gaat.......

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:01

Relevant was vorig jaar ook 11. Niet zo spectaculair maar wel rustig: maakt er dressuur rijden makkelijker op...

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:07

De jonge Kracks die ik ken zijn juist erg nuchter.... ik denk dat het hete van Krack in de baan te maken heeft met publieke optredens tijdens zijn jonge jaren. De rust zal er straks vast wel meer inkomen, en nog hogere scores ook.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:16

Zannekin schreef:
Relevant was vorig jaar ook 11. Niet zo spectaculair maar wel rustig: maakt er dressuur rijden makkelijker op...


Juist DAAROM maakt het KWPN ook gebruik van de Rubinstein-lijn.
Die paarden kunnen door een kind van 11 gereden worden en daar komt de komende jaren erg veel vraag naar denk ik.

Als ik zo al die jonge Anky's in de buurt zie......

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:24

Zannekin schreef:
Relevant was vorig jaar ook 11. Niet zo spectaculair maar wel rustig: maakt er dressuur rijden makkelijker op...


Tja dat is waar, maar in mijn ogen komt die dan ook precies net iets te kort. Ik bedoel maar niet echt exceptioneel.

Als Anky Krack, idd tot rust kan brengen, en ik denk dat dat mogelijk is, dan loopt ie volgens mij de pannen van het dak.

Want in de GP kan hij echt bepaalde oefeningen uitvoeren voor een 10, dat je bij jezelf zegt, als ze hier nu geen 10 opgeven, op wie moeten ze het dan wel geven.

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:25

parnassia schreef:
De jonge Kracks die ik ken zijn juist erg nuchter.... .

Onlangs was er op de veiling in Dronten eentje (maart 2003 ), die stond gelukkig achter tralies - die kon de mensen wel opvreten, zo fout.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:28

Jan_VT schreef:

Tja dat is waar, maar in mijn ogen komt die dan ook precies net iets te kort. Ik bedoel maar niet echt exceptioneel.


Dat is net wat ik bedoel. Hij staat wel vooraan, al die showmannen niet.
Er wordt teveel op exceptioneel gefokt qua beweging.
Zie net dat Bonaparte die aan de leiding van de dressuurranking staat zelfs een jaar jonger is. Relevant, Brentina en Briar zijn een jaartje ouder. Maar als je al die laatste ziet, toch veel meer eigen beheersing, en dat verdient punten.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:32

Dees"]
[quote="parnassia schreef:
De jonge Kracks die ik ken zijn juist erg nuchter.... .

Onlangs was er op de veiling in Dronten eentje (maart 2003 ), die stond gelukkig achter tralies - die kon de mensen wel opvreten, zo fout.
[/quote]

Da's heel ander gedrag. Voedernijd / verlatingsangst / aandachttrekkerij.

Zo eentje heb ik ook (geen Krack) . Die vreet de tralies op als je er voor langs loopt, maar als je hem pakt is het een megagrote knuffel. Net als onder het zadel trouwens.

Dus nu even geen appels met peren vergelijken.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:36

Zannekin schreef:
Dat is net wat ik bedoel. Hij staat wel vooraan, al die showmannen niet.
Er wordt teveel op exceptioneel gefokt qua beweging.
.


Welnee. Je moet proberen dat bewegingsgeweld in goede banen te leiden door het op verantwoorde wijze te kruisen met die "rittige duitse lijnen".

Dat Relevantv en co. voorop lopen heeft veel meer te maken met die enorm brede duitse top, waarbij de GP ruiters en trainers vele malen meer ervaring hebben dan de Nederlandse collega's.

Als Krack vanaf 3 jarige in Duitland was opgeleid had ie nu wellicht al 78% gelopen. Wie weet ?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:39

CGJ12 schreef:

Als Krack vanaf 3 jarige in Duitland was opgeleid had ie nu wellicht al 78% gelopen. Wie weet ?


precies, Anky heeft hem ook pas 3 jaar onder het zadel! En wat daarvoor met hem is gebeurd heeft ze eerder nadeel dan voordeel van gehad!

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:01

wat stellen jullie dan voor dat Krack naar Ellen Bontje gaat? Heeft veel internationale ervaring, Silvano is bijna met pensioen en zij heeft dan opnieuw een topper bij zich.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:05

parnassia schreef:
De jonge Kracks die ik ken zijn juist erg nuchter.... ik denk dat het hete van Krack in de baan te maken heeft met publieke optredens tijdens zijn jonge jaren. De rust zal er straks vast wel meer inkomen, en nog hogere scores ook.

maar was het niet zo dat het zelfvertrouwen van Krack 0,0 was toen hij bij Sjef en Anky kwam? het is al een heel stuk beter geworden maar dat wil niet zeggen dat het weer helemaal goedgekomen is.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:07

Ellen bontje was nou niet direct meteen mijn insteek, want het oog wil ook wat (zie Lisa Wilcox Knipoog), maar wie weet. Rijden kan ze zeker.

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:24

Sjuimpje schreef:
Bonfire zijn eerste GP jaren wel eens gevolgd?
Krack heeft nog nauwelijks int. ervaring,
verder is het voor ggk hengsten de 1e jaren nooit zo makkelijk, die dieren zijn publiek gewend wat aan de hekken rammelt en op de banken stampt.
Krack zijn tijd gaat zeker komen.


Citaat:
Hier ben ik het volledig mee eens! een paard moet nu een maal de kans krijgen zich te ontwikkelen. je mag nog niet zeggen dat dit niet voor deze hengst is weggelegd...

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:26

petraaken schreef:
wat stellen jullie dan voor dat Krack naar Ellen Bontje gaat? Heeft veel internationale ervaring, Silvano is bijna met pensioen en zij heeft dan opnieuw een topper bij zich.


Citaat:
rijden kan ze wel. alleen zou het wel passen?