Festival ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Festival ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 19:17

Wie weet er iets over de hengst festival?? ik heb er nooit van gehoord Bloos

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:20

Het is een Saros xx x Duc de Normandie. Veel weet ik er ook niet van. Hij gaf best nog leuke dressuurpaarden vooral in de tweede generatie. Mail MissHIS maar even, die zal vast wel iets hebben.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:28


Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:33

Fabienne had een hele mooie merrie van Festival, die super kon bewegen. Misschien kun je haar even PB'en.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 05:26

Ik heb gemaild en ge pbt, dank

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:22

Festival heeft hier maar twee a drie jaar ter dekking gestaan bij Toonen in Maren-Kessel.
Zijn dochter uit onze Fabienne staat op mijn website, onder de naam Loretta. Ze had 80 punten voor beweging met de keuring en 74 voor exterieur. Ik heb het zelf altijd een heel mooie merrie gevonden.

Ik zal kijken of ik er een foto op krijg van hem.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:12

Ik heb zelf een festival gereden, mijn zusje rijd er nu op, niet bepaald een schoonheid maar lopen als de brandweer, zeer goed galoperen, en zeer sterk achter in het draven, al ga je er achterstevoren opzitten zal ie nog geen taktfout maken, Festival=Saros xx x duc de normandie x Enfant de normandie, die van mij kwam uit een Folio x Zodiac merrie

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:57

Saros xx x Duc de Normandie x Enfant de NormandieGeb.: 21-06-1987
bruin
1.66m

Verrichting Ermelo 1990 (gedeelde 13e plaats)
Attent, eerlijk, vriendelijk, gehoorzaam met goed humeur. Bij begin onderzoek zadelmak. Laat zich gemakkelijk bewerken en is altijd ontspannen. Geeft zijn ruiter vooral bij dressuurwerk een goed gevoel.
Stap energiek, regelmatig en ruim. Draf ruim en mooi gedragen. Galop goed. Bij het springen voorzichtig, toont voldoende beentechniek maar weinig bascule. In terrein presteert hij braaf op de sprong. Matige terreingalop. Veel bereidheid om te werken, ervaart werk als licht. Veel aanleg als dressuurpaard, ruim voldoende aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die niet veel veranderde.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden

Afstammelingen 1992 (veulens)
Goed ontwikkelde veulens presenteerde deze hengst. Ze zijn voldoende rijtypisch en hebben ras en kwaliteit.
Het hoofd is iets lang maar wel voldoende sprekend. De hoofd/halsverbinding zou wat fijner uitgesneden kunnen zijn. De hals heeft een goede lengte, waarbij de overgang van hals op schoft/schouderpartij vloeiender zou kunnen verlopen. De schoft heeft doorgaans voldoende lengte, maar is soms nog iets plat. De schouderlengte is voldoende, maar de ligging zou schuiner kunnen zijn. Rug en lendenen zijn goed. De croupe is goed gevormd en bespierd. Het voorbeen is goed gesteld, iets lang gekoot, terwijl de voeten royaler zouden kunnen zijn. Het achterbeen is goed gesteld met goede gewrichten. Bij de uitgezochte veulens kwam nogal eens een lang achterbeen voor. In het algemeen zou het fundament wat meer zwaarte kunnen hebben.
De stap zou wat meer ruimte kunnen tonen. De draf is wat wisselend. Merendeels was er sprake van voldoende ruimte en kracht, maar soms zou het achterbeen wat resoluter onder de massa gezet moeten worden.
Van de twee thuis geïnspecteerde veulens past er één in het beeld van bovenstaande rapportage, terwijl het andere over twee zeer steile voorvoeten bleek te beschikken.
De hengst heeft veelal matige merries gehad.
Getoond: 17 veulens uit 65 dekkingen.

Afstammelingen 1995 (december; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Festival, inmiddels geëxporteerd, voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Wachthengst 2000
(januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen wordt Festival, in 1993 geëxporteerd, op wacht gezet.
Uit de index blijkt dat hij er onvoldoende in is geslaagd een positieve bijdrage te leveren aan de fokkerij. Met zijn springindex van 98 (btr 77%) en zijn dressuurindex van 92 (btr 75%) is de hengst er niet in geslaagd verbeterend te werken.

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 10:40

Festival is naar Duitsland verkocht.(beieren)
Daarna is er nooit meer iets van vernomen.
Heeft bij mijn weten ook niet meer in de sport gelopen of merries gedekt.
Is waarschijnlijk naar een meisje of vriendin van rijke papa gegaan en misschien hebben ze hem wel laten castreren.