Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:01

dat weet ik, dan krijg je de helft terug of zo of niet eens de helft. En dan mag je het jaar erop voor de halve prijs. Maar dan is het nog een hoop geld. Zeker als je het in guldens telt.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:06


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:27

Dit dekgeld zorgt er al voor een deel voor dat niet elke "geit" met krack wordt gedekt!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:30

Chips zeg.... was ik toch echt van plan om mijn geit naar Krack te brengen volgend jaar! Nog maar even goed over nadenken, ik vond de krack nakomelingen vorig jaar op de eerste bezichting allemaal erg leuk....

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:37

Koortje schreef:
En Caro, wat bedoel je hier eigenlijk met "Ik ben er zelfs tegen dat de geit uberhaubt gedekt wordt" ??

geit=slechte merrie... alles mag gedekt worden in principe, en ik vind dat je eigenlijk alleen goede merries zou moeten dekken om het ras te verbeteren. En ook niet te veel met dezelfde hengsten dekken.

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:38

GribaldiFAN schreef:
Dit dekgeld zorgt er al voor een deel voor dat niet elke "geit" met krack wordt gedekt!

Ja daar heb je ook gelijk in. Tis wel een boel centjes

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:39

Je breekt inderdaad zo ondertussen je nek over de Ferro's, Gribaldi's, Jazzen en Flemmingh's. Beetje bloedspreiding zou niet gek zijn, maar ja als je vindt dat een dergelijke hengst goed bij je merrie past, zal je gek zijn om hem niet te gebruiken. Kwijt raak je veulens van zulke populaire hengsten volgens mij toch wel...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:45

Mieke schreef:
Kwijt raak je veulens van zulke populaire hengsten volgens mij toch wel...


Dat is momenteel ook nog maar de vraag! Anders had ik Kore dit of volgend jaar laten dekken door Cantos of Flemmingh of Crack (was ik nog niet uit), maar aangezien het veulen voor de verkoop is begin ik daar momenteel echt niet aan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:52

Lisette"]
zie http://www.horsenl.nu/kwpn/jur3.htm
Je betaalt dus echt 1500 Euro en indien gust 250 Euro retour.
[/quote]
moet je kijken, dan blijft het duur.

[quote="GribaldiFAN schreef:
Dit dekgeld zorgt er al voor een deel voor dat niet elke "geit" met krack wordt gedekt!

Al had ik een keur of stermerrie of wat dan ook, dan nog had ik dat dekgeld niet kunnen betalen. Dus dat maakt niets uit.

Daar sta je dan te kijken met je (keur)merrie als ze niet drachtig wordt van krack. Al je geld kwijt.......

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:44

Daar ben ik weer. Heel wat pogingen verder en nog weinig wijzer wat BOKT betreft.
Maar ik wilde graag even reageren op wat er gezegd wordt over "elke geit die maar gedekt wordt met Krack ed".
Fokkerij is er om de paarden te verbeteren. Hiermee wordt niet alleen de top van de merries bedoeld. Ook de mindere bloedlijnen moeten een kans krijgen zich te ontplooien. Dat neemt niet weg dat je niet commercieel bezig bent als je met een matige merrie gaat fokken. Maar een selectie voor geschikte merries? Daar kun je nooit aan beginnen...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 19:25

Desiree83 schreef:
Fokkerij is er om de paarden te verbeteren. Hiermee wordt niet alleen de top van de merries bedoeld. Ook de mindere bloedlijnen moeten een kans krijgen zich te ontplooien. Dat neemt niet weg dat je niet commercieel bezig bent als je met een matige merrie gaat fokken. Maar een selectie voor geschikte merries? Daar kun je nooit aan beginnen...


Een bloedlijn noem je al niet zo als het minder is. Op een matige (wat is dat) merrie een kampioen zetten is zonde van het geld. Het gaat trouwens niet om de merrie of hengst het gaat om de combinatie.

En daar kun je nooit aan beginnen, is een achterhaalde stelling er zijn in het verleden en op dit moment nog steeds hengsten waarbij een selektie op de merries plaatstvindt.

Overigens ging dit topic over het behoud van Krack voor de fokkerij en de stelling dat het leveren van sportpaarden belangrijker is dan het leveren van al bewezen sportprestaties.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:50

[img]http://www.vwf.nl/VWF/Foto's/terliakrackcarchitectkampioenrp.jpg[/img]
Als ik dit zie moet ik me hier volledig bij aansluiten op de foto hierboven zie je DE merrie Terlia Krack C x architect!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:29

Caroline81 schreef:
Ok.. dan kom ik er ff tussendoor met een misschien rare vraag maar... Ze kunnen toch zoveel van krack aftappen en in de vriezer gooien dat er voldoende is voor een gezond aantal dekkingen tijdens zijn sportcarriere?

Dekken met diepvriessperma is zo makkelijk nog niet, het komt heel precies kijken om het op de juiste manier te ontdooien.
Verder is de kwaliteit van een Krack-kwakje al niet om naar huis te schrijven, ik weet dus niet of dit zich wel leent om in te vriezen.

1500 euro is veel geld, maar valt in het niet bij de rest van de kosten die komen kijken bij het fokken.
Voor een beetje hengst betaal je tegenwoordig zo al 1000 euro. Dus als die 500 euro het verschil moet uitmaken tussen wel of niet dekken...
Dat je dat zegt bij een kwakje Chin Chin à 3500 euro kan ik me overigens wel voorstellen Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 20:36

Desiree83 schreef:
Ik hoorde van Bokt,
Krack moet bij Sjef en Anky weg! (??????) Hoe komen jullie hier in hemelsnaam op. Als zo'n paard de kans krijgt om door een van de betere ruiters getraind en uitgebracht te worden, zouden jullie daar alleen maar content mee moeten zijn.
En wat betreft: Anky heeft Krack nodig: Zou het niet eerder andersom zijn?


Ook deze vroeg om reactie

Hoe bedoel je zo'n paard, wijs er nog eens een aan??? Buiten zijn fenomenale bewegingen, heeft Krack een subliem lief karakter, dat is echt uitzonderlijk voor een Crack

Nee Krack heeft Anky absoluut niet meer nodig. De belangstelling voor hem als dekhengst zowel hier als in het buitenland zal niet groter worden als hij verder uitgebracht wordt, zelfs niet door Anky. Aan de andere kant zit Anky niet echt dik in de scorende paarden op dit moment. Dus trek je conclusies.
l

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:54

GribaldiFAN schreef:
[img]http://www.vwf.nl/VWF/Foto's/terliakrackcarchitectkampioenrp.jpg[/img]
Als ik dit zie moet ik me hier volledig bij aansluiten op de foto hierboven zie je DE merrie Terlia Krack C x architect!


Jeetje, dat is geen draven maar vliegen!! Arme begeleider! Ach gut

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:15

Lisette schreef:
zie http://www.horsenl.nu/kwpn/jur3.htm
Je betaalt dus echt 1500 Euro en indien gust 250 Euro retour.


Dan ga ik dus liever mijn geit dekken via Van Uytert, daar bedraagt het dekgeld 1500,- euro en bij niet drachtig 250,- euro Haha! . Dat scheelt nogal Knipoog .

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:17

Hoe dan ook blijft dekken en fokken een zware combi voor een paard - kijk maar naar Ferro, die was ook nog al eens geblesseerd. En Jazz wordt toch ook maar beperkt ingezet door Tineke. Anky startte Coctail (die weliswaar wat beperkter was in zijn mogelijkheden) ook niet zo vaak.

Voor de Nederlandse fokkerij is Krack belangrijk - maar misschien ook wel voor de Nederlandse dressuursport. Alsof we daar wel zo goed scoren op dit moment! En dan is Krack toch ook nog een beetje de 'ambassadeur van het WPN' - dus ook daarom zou het goed zijn als ie (beperkt) wordt uitgebracht in de sport.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:24

Kendra schreef:
Hoe dan ook blijft dekken en fokken een zware combi voor een paard -
Volgens mij bedoel je dekken en Topsport Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:37

Persoonlijk denk ik dat er meer hengsten zijn die goed zijn voor de fokkerij niet alleen Krack. Zoals hier al eerder is gezegd, het gaat om de combinatie.
Er zijn meerdere hengsten die voor de dekdienst beschikbaar waren en ook op het hoogste niveau mee hebben gelopen zoals Weyden en Donnerhall. Ik zie niet in waarom het bij een hengst als Krack niet zou kunnen als deze (natuurlijk!) weer 100 % gezond is. Daarbij komt ook dat getrainde paarden meestal beter in hun vel/conditie zitten, iets wat dus beter is voor de levenskwaliteit. Wel is het zo (ook zoals hier boven is gezegd) dat paarden in hoge training blessure gevoeliger, ze moeten zwaarder werk leveren dus vaak als er iets gebeurd zal een blessure vaak wat heftiger zijn. Het ligt dus aan het paard zelf (bouw/conditie/kwaliteit) of deze dat vol zou kunnen houden maar zeker ook aan de training.
Persoonlijk vind ik dat Krack nog niet op zijn (sport) retour zou moeten zitten. Misschien kan men wel de dekdienst en het sportgebeuren in een goede combinatie uit voeren.
Maar de Hamvraag, ik weet nog niet hoe en wat zijn blessure, oorzaak enz. van Krack is zonder het te "horen van" en daar ben ik wel eens benieuwd naar.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:52

Citaat:
Nee Krack heeft Anky absoluut niet meer nodig. De belangstelling voor hem als dekhengst zowel hier als in het buitenland zal niet groter worden als hij verder uitgebracht wordt, zelfs niet door Anky. Aan de andere kant zit Anky niet echt dik in de scorende paarden op dit moment. Dus trek je conclusies.
l


Ik denk niet dat anky gevraagd heeft aan de eigenaren of ze Krack zou mogen rijden.
Nee, dit is natuurlijk gevraagd door de eigenaren van Krack aan Anky, en dit hebben ze niet gedaan omdat ze Anky zo lief vonden. Nee dit hebben ze gevraagd zodat ze er nog meer aan konden verdienen. Dus meer dekkingen !

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 21:57

jacobien schreef:
Ik denk niet


Klopt, je veronderstelt

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:03

sarabande"]
[quote="jacobien schreef:
Ik denk niet


Klopt, je veronderstelt
[/quote]

Dus jij denkt dat anky en Sjef Krack rijden/trainen omdat ze het zo'n geweldig paard vinden ?

Het lijkt mij eerder waarschijnlijk dat ze er dik voor betaald krijgen !

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:09

Als de eigenaren er niks extra aan kunnen verdienen wanneer Krack in de sport loopt hadden ze hem echt wel achter slot en grendel gezet !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:35

Ik heb er zo eens over na zitten denken, maar ik kom er niet echt uit. Wat we weten is dat Krack al een populaire hengst was voordat Anky hem ging starten, dat kun je zien aan het aantal nakomelingen ouder dan 0 jaar Lachen. Je zou kunnen denken dat de prestaties van Anky en Krack een garantie zouden kunnen betekenen voor zijn toekomst als dekhengst. Maar ondertussen heeft hij goede en overtuigende reclame aan zijn nakomelingen en dat zou eigenlijk al voldoende moeten zijn om de fokkers voor Krack te laten kiezen. Daar kom ik dus niet helemaal uit, wat is nou doorslaggevend voor zijn reputatie als dekhengst, zijn eigen prestaties of die van zijn kinderen???
Als hij nu al teruggetrokken zou worden uit de sport, dan zou ik dat persoonlijk zien als een mislukte carriere, omdat het dus blijkbaar te moeilijk zou zijn geworden om aan de top te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:59

jacobien schreef:
Dus jij denkt dat anky en Sjef Krack rijden/trainen omdat ze het zo'n geweldig paard vinden ?

Het lijkt mij eerder waarschijnlijk dat ze er dik voor betaald krijgen !


Anky en Sjef hebben inmiddels geld zat. Maar de echte toppers zijn nu eenmaal niet te koop. Aan de andere kant zijn er ruiters genoeg die staan te springen om een topper maar de echte goede ruiters zijn heel selectief in wat ze wel en niet de moeite waard vinden om te rijden. Wat dat betreft is Anky-Krack een super match.
Iedereen aan de top is in de ban van 2004. Geloof nu maar niet dat onze top-ruiters een beetje gaan gokken en hobbyen in een training zoals dat nu van Sjef wordt gesuggereerd.