Wintervoer???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 06:56

Het hooi en stro was dit jaar nog niet duurder hier. Ik reserveer altijd extra hooi wat later in de winter gebracht wordt (kan geen hele wintervoorraad opslaan bij huis) en dat gaat voor dezelfde prijs. Verder heb ik nog een behoorlijke hoeveelheid kuil van dit jaar liggen. Maar wel 1 snee i.p.v. 2...

Het gras ziet er hier ook niet uit. Het meeste is afgelopen najaar of dit voorjaar opnieuw ingezaaid en dat heeft het moeilijk gehad.
Bij huis moet nog 1,5 ha opnieuw ingezaaid worden maar dan mag het eerst wel een keer gaan regenen. En straks nog een perceel aardappels wat grasland moet worden.

Overigens hoorde ik gisteren dat boeren hier in de buurt het zomergraan onderwerken. De kosten van het combinen halen ze er niet uit...


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:14

Ik maak altijd afspraken over wat ze nog naleveren gedurende de winter. Bijv. nog maximaal 600 pak hooi voor een vaste prijs per pak. Heb ik er maar 400 nodig later in de winter, dan raakt hij die 200 altijd nog wel kwijt.
Ik bestel dus altijd wat extra.
Waarschijnlijk zullen de grote stallen het wel merken maar als je er niet zoveel hebt lopen valt het wel mee denk ik.


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:57

sarabande"]
[quote="MarijeR schreef:
Waarschijnlijk zullen de grote stallen het wel merken maar als je er niet zoveel hebt lopen valt het wel mee denk ik.


Het gaat niet direkt over de gevolgen voor de eigenaren van gebruikspaarden en kleine fokkers, die zullen wel te overbruggen zijn. Ik heb het over de fokoverschotten over de hele linie waar binnekort de markten mee vol zullen staan.
[/quote]
Ik denk dat de invloed van de hoeveelheid/prijs van het voer nog wel mee valt.
Hier in de buurt zie ik nogal veel mensen met beperkte stalling die toch ieder jaar alles laten dekken. Die veulens moeten ze straks wel kwijt. Idd meestal op de markt of voor een laag bedrag, zeker zodra het weer slechter wordt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers