kent iemand fokkerij anglo-arabieren sportpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9488
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

kent iemand fokkerij anglo-arabieren sportpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 21:01

of is dat echt iets dat je "toevallig" kruist, ik ben geinteresseerd in adressen !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:02

Ik weet dat er in Olst (bij Zwolle) een fokker zit, kan even niet op zijn naam komen maar er stond een tijdje geleden een artikel over hem in het NRPS-nieuws. Anglo-Arabieren worden zeer zeker bewust gefokt, vooral in Frankrijk wordt dat veel gedaan. Je vindt ze veel in de samengestelde wedstrijdsport.

Als ik namen en adressen heb gevonden, dan laat ik het je weten!

Mist

Berichten: 9488
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 21:30

Heel graag!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:37

Gevonden! Oei, dat is wel een hele oude NRPS-nieuws, uit september 1998. In het verslag van de Nationale Keuring 1998 wordt het volgende gezegd:

Zoals vaker vormt de fokrichting Anglo-Arabische volbloeds een verhaal apart. Dat geldt trouwens ook voor de eigenaar van de beide kampioenen 1998, de heer Grootenhuis uit Olst. Hij heeft een heel eigen kijk op de fokkerij. Fokt bewust Anglo-Arabieren en richt zich daarbij vooral op de sport. Dit jaar hield hij de eer van de derde officiele fokrichting van het NRPS hoog door onder meer met twee volwassen Anglo-merries en een veulen op de keuring in Raalte te verschijnen.

Via Google heb ik niets over de heer Grootenhuis en zijn Anglo's kunnen vinden, maar misschien kan het NRPS je helpen. Op www.nrps.nl kun je hun telefoonnummer en e-mailadres vinden. Volgens mij fokt hij nog steeds Anglo's, staat me iets van bij dat er laatst iets over hem in de Paardenkrant stond, maar dat stuk heb ik niet bewaard. En anders weet het NRPS vast wel namen van andere Anglo-fokkers.