Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:41

De eerste keer dat ik over Krack C hoorde was toch al zo'n jaartje of 6 a 7 geleden, waarschijnlijk bij zijn goedkeuring??? Toen al was men himmelhoch over Krack, dat komt dus niet echt door Anky. Neem nou die kampioensmerrie van dit jaar, die is 3 en dus al zo'n 4 jaar geleden verwekt, toen had Krack Anky nog niet eens ontmoet. De Kracks die nu lopen hebben niks met Anky's reputatie te maken, maar gewoon alleen met Krack C. zelf. Dat Krack een gouden toekomst zal houden als dekhengst, hangt denk ik meer af van zijn nakomelingen dan van zijn sportprestaties.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:49

ja maar krack werd toen toch al in de picture gereden, hetzij door Nick Wagman. Als ik hem gereden had, had niemand hem gekend hoor. Helaas......

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:56

Desiree schreef:
ja maar krack werd toen toch al in de picture gereden, hetzij door Nick Wagman. Als ik hem gereden had, had niemand hem gekend hoor. Helaas......


Ik ben er heilig van overtuigd dat het dan ook een bekende hengst was geworden, alleen al omdat zijn afstammelingen zo goed presteren.
Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:00

Koortje"]
[quote="Desiree schreef:
Dat is natuurlijk zo. Maar andersom is het wel zo: de sport heeft Krack nodig. Zoveel supertoppers hebben we ook weer niet. En we willen toch graag internationaal meedraaien niet waar?


Als `ie niet kan lopen ivm zn peesblessure, gun dat beest dan zn rust! En ik weet ook wel dat je bedoelt als `ie weer beter is, maar het komt nogal egoistisch over zo.
[/quote]

Huh hoezo egoistisch Verward? Ik volg je niet hoor, je zegt zelf dat Desiree heus niet bedoelt dat hij overhaast weer ingezet moet worden voor de sport, alsof dat ook zou gebeuren, Anky is ook niet gek.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:02

ach joh, dan had hij toch nooit afstammelingen gekregen, bij mij was hij gewoon niet opgevallen, niet voorgeleid dus ook niet als dekhengst goedgekeurd.

Ik denk wel dat een hengst reclame voor zichzelf kan maken via de sport. als hij opvalt denken mensen "daar wil ik wel een veulentje van". En dan krijgt hij ook meer nakomelingen waarop hij beoordeeld kan worden. Kijk, gezien zijn bekendheid heeft hij de sport niet meer nodig. MAar ik denk dat de sport hem wel nodig heeft.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:29

Achja de eigenaar van Krack bepaalt nog altijd wat er met hem gebeurt en die zal vast wel het beste met hem voor hebben.
En ja Krack brengt topbewegers, hij fokt beter door dan zijn vader is mijn mening.
En al zou hij morgen nooit meer presteren dat hoeft ook niet hij heeft zich al bewezen. Maar zal hij morgen weer gewoon meelopen dan is er ook niks aan de hand want ik neem aan dat er zuinig met zo'n paard wordt omgegaan. En tevens is het weer een postieve bijdrage aan de dressuursport als Krack meeloopt EN een opsteker voor het KWPN.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:50

Citaat:
Hou hem ver weg bij Sjef Janssen vandaan!!!.


Waarom zou hij daar moeten wegblijven? ik denk dat er slechtere plaatsen bestaan waar hij zou kunnen terechtkomen. Een Olympische amazone zal wel weten hie ze een paard op een spaarzame wijze naar het hoogste niveau kan leiden, en eerlijk gezegd (naar mijn mening) vind ik dat Anky dat bij Krack C nog niet zo slecht heeft gedaan tot nu toe. Telkens ik de hengst terugzie onder het zadel heeft hij in mijn ogen een positieve progressie doorgemaakt.

Dat hij nu geblesseerd is, is idd een spijtige zaak. Maar je moet een paard van dit niveau, vergelijken met een topsporten (atletieker, voetballer,...) De conditie staat zo scherp, spieren zijn op een hoogtepunt om een sportprestatie te leveren van topniveau, maar zijn tevens op hun zwakst omdat ze zeer onderhevig worden aan kwetsuren. Ik denk op dit niveau van de sport is it just part of the game...

Volgens mij zal hij ook heus niet verloren gaan voor de fokkerij, want daar gaat hij de eigenaren nog veel te veel centjes opbrengen. Die zullen dat wel goed in het oog houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:55

Desiree schreef:
ach joh, dan had hij toch nooit afstammelingen gekregen, bij mij was hij gewoon niet opgevallen, niet voorgeleid dus ook niet als dekhengst goedgekeurd.

Dat zie je dan toch echt helemaal verkeerd. Paarden met de kwaliteiten als Krack vallen als 2 en 3-jarigen al op. Die zijn voor gewone stervelingen al bij voorbaat onbetaalbaar.
Echte toppers lopen er maar heel weinig rond. Daarom is Anky en Sjef er ook alles aan gelegen dat paard zo lang mogelijk fit en gezond te houden. Er wordt hier nu gesuggereerd dat Sjef slecht zou zijn voor Krack terwijl niemand iets kan vertellen over de oorzaak van de blessure.
Het zou mij niets verbazen als die blessure is ontstaan door het dekken of dat het dekken de blessure behoorlijk in de hand heeft gewerkt. Iedereen die met dekhengsten in aanraking komt weet dat niet iedere hengst even zuinig op zichzelf is op het fantoom.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 18:56

Desiree schreef:
ach joh, dan had hij toch nooit afstammelingen gekregen, bij mij was hij gewoon niet opgevallen, niet voorgeleid dus ook niet als dekhengst goedgekeurd..


Vanaf het moment dat hij zich presenteerde op de hengstenkeuring was Krack een opvallende hengst. Hij dekte ook meteen veel. Zijn afstammelingenkeuring was zeer druk bezocht en daarna dekte hij nog meer. Vervolgens kwam de spannendste competitie ooit waarbij de zaal in Den Bosch bijna afgebroken werd.
Dus Desiree, buiten jou was hij toen wel bij een flink aantal mensen opgevallen.
Mijn stelling is dat hij als fokhengst zo'n enorme positieve invloed heeft dat dat belangrijker is dan zijn optreden als sportpaard, zeker als dat laatste het eerste in de weg zou staan.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:12

errug makkelijk om zo kritiek te leveren..... ik hou mijn mening hierover een beetje stil,. want niemand weet hoeveel Krack had gedekt ALS hij niet in de sport had gelopen en niemand weet hoe Krack zou lopen ALS er een andere ruiter op zit. En niemand weet of Krack zich zou blesseren. Oftewel we zullen het nooit weten. Ik kan in ieder geval genieten als ik Krack in de ring zie en daarom hoop ik dat hij snel weer in de ring verschijnt!!!!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:30

Jippie"]
[quote="Desiree schreef:
Er wordt hier nu gesuggereerd dat Sjef slecht zou zijn voor Krack terwijl niemand iets kan vertellen over de oorzaak van de blessure.
Het zou mij niets verbazen als die blessure is ontstaan door het dekken of dat het dekken de blessure behoorlijk in de hand heeft gewerkt. Iedereen die met dekhengsten in aanraking komt weet dat niet iedere hengst even zuinig op zichzelf is op het fantoom.


Helaas kan ik je vertellen dat Sarabande in dit verhaal volkomen gelijk heeft. Daarmee wil ik niet zeggen dat Sjef een slechte ruiter is in tegendeel. Maar de blessure is ontstaan toen Anky geblesseerd is geraakt en Sjef Krack is gaan trainen. Sjef rijd is anders in het rijden als Anky en rijd met minder gevoel ( Is ook niet zo verwonderlijk want dat gevoel kan vrijwel niemand evenaren). Ik heb van verschillende mensen vernomen dat Krack in die tijd de blessure heeft opgelopen.
Pas heb ik het er nog met iemand over gehad die bij Anky werkt. Hij vertelde mij dat de manier van trainen bij Sjef hem geen goed had gedaan en dat ie daardoor de blessure had opgelopen. Tja, ik ga er vanuit dat hij weet waar hij het over heeft. Voor mij wil dat verders niet zeggen over de kwaliteit van de ruiter etc. Maar is de combi krack/sjef gewoon niet goed passend geweest. Daarnaast heb ik geen enkele twijfel dat de hengst niet op en top verzorgd zou worden, aangezien de mensen die met hem werken geld aan hem verdienen.
De hengst wordt echt wel op en top verzorgd maar ik ben het volledig met sarabande eens dat ze aangeeft dat sjef bij krack uit de buurt moet blijven, iig hem niet meer moet gaan trainen.

Verders is Krack niet veel bekender geworden door Anky. De nakomelingen die er nu zijn en welke nu in de picture lopen zijn ontstaan uit dekkingen welke dateren uit de tijd dat krack nog ander Nick liep.
Ik vond Nick geen slechte ruiter maar ik vond hem niet passend op Krack. Krack was voor anky al een begrip in de fokkerij!

Na mijn mening is het een goede keus geweest van de eigenaren om krack naar anky te brengen. Hij heeft daar niet alleen een toponderkomen waar ie goed en proffecioneel wordt verzorgd maar hij heeft ook een topamanzone welke voortreffelijk met hem over weg kan.
Ik hoop dat Krack weer snel hersteld van zijn blessure want ik zie hem erg graag in de ring, evenals zijn nakomelingen.

Dus om nog even op de stelling te komen: Ik zie Krack graag in de ring maar het is per slot van rekening een dekhengst welke ontzettend goede nakomelingen geeft. Dus ik vind krack belangrijker als dekhengst dan als sportpaard. Want doordat krack dekt komen er weer betere sportpaarden welke weer opgeleid kunnen worden als topatleet. Als fokker maar ook als dressuuramazone stel ik de fokkerij voor de topsport bij Krack omdat hij heeft bewezen dat hij een belangrijk aandeel is binnen de huidige fokkerij! (kijk alleen al naar de hengstenkeuring van 2003!)

Ik hoop natuurlijk van harte dat hij komende jaren beide nog kan combineren maar mocht er een keus gemaakt moeten worden dan zou ik voor de dekdienst kiezen, waarschijnlijk de eigenaren van deze hengst met mij alleen al vanuit economisch opzicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:19

Krack heeft volgens mij al vanaf het begin nogal een overweldigende indruk gemaakt. Het ging zo van: "je weet wel Krack C." "Oh ja Krack" "waar Nick W. op rijdt" "Wie???" Haha!. Beetje overdreven misschien, maar ik kende de beste man niet totdat ik hem met Krack ergens zag in 1998.
Met de entree van Krack gingen de dekkingen van Flemmingh ook rap omhoog geloof ik toentertijd?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:33

Ja idd. Voor Krack dekte Flemmingh slechts een paar merries per jaar. Maar door de komst van Krack en ook door paarden als Lingh kwam flemmingh in de picture. Ik geloof dat flemmingh in eerste instantie ook meer als springhengst was aangenomen. Daarnaast kende ik Nick ook pas sinds hij op krack reed, krack heeft voor zijn naamsbekendheid gezorgd hier in Nederland. Dankzij krack kwamen zowel flemmingh als Nick weer in de picture en ook Krack was degene die samen met anky nederland weer in de picture reed. Dat is niet niks als je het aan mij vraagt. Dus ipv dat nick, flemmingh en anky krack bekend hebben gemaakt heeft krack hun juist weer in the picture gereden!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:28

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de nakomelingen van Krack die ik tijdens twee dagen Ermelo heb gezien, zowel onder het zadel als in de keuringsbaan. Je kon er simpelweg gewoon niet omheen.
Ik ben benieuwd wat dit verhaal nog voor staartje gaat krijgen, ik heb daar zelf geen mening over, aangezien ik er geen verstand van heb.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:40

Is dat niet= dekken van tijdelijke aard, of gaat hij volgend jaar toch weer wel dekken?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:03

Hoe de ruiterkwaliteiten van Nick Wagman ook ingeschat moeten worden, hij was samen met Krack wel een showduo van de bovenste plank, en hij heeft Krack daarmee vanaf het begin in de picture gereden!!!!!!!!

Krack heeft al vanaf het begin door zijn imponerende manier van bewegen zichzelf als dekhengst verkocht. Daar heeft hij inderdaad Anky niet voor nodig, maar als ze samen op hoog niveau goed presteren kan het dekgeld nog wel een beetje opgeschroefd worden Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 07:34

Ik denk dat de blessure van Krack niets met Sjef van doen heeft, een topsportpaard loopt nu eenmaal wat meer kans op een blessure als het gemiddelde paard.

Aan de ene kant ben ik het met Sarabande eens dat Krack zich inmiddels genoeg bewezen heeft en dat hij zich nu maar moet toeleggen op het fokken, zijn kinderen zullen de rest doen. Het is jammer dat zijn sportcarriere het fokken in de weg staat.

Aan de andere zijde is het toch jammer om zo'n paard voor de sport verloren te laten gaan.

Ik heb er geen uitgesproken mening over.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:11

Sjuimpje schreef:
Het is jammer dat zijn sportcarriere het fokken in de weg staat.

Aan de andere zijde is het toch jammer om zo'n paard voor de sport verloren te laten gaan.
.

Precies, zo denk ik er ook over. Met zo'n geweldige hengst moet gesport worden en ook mee gefokt. Waarom zou dat niet kunnen met Krack? En Cocktail dan destijds?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 09:23

Desiree schreef:
Precies, zo denk ik er ook over. Met zo'n geweldige hengst moet gesport worden en ook mee gefokt. Waarom zou dat niet kunnen met Krack? En Cocktail dan destijds?


Aardig voorbeeld Coctail, die was meer gebleseerd dan dat ie liep, had vanalles, hartgebreken. Is dan ook vrij vroeg doodgegaan.

Erg kortzichtig dat moet. Het zou heel fijn zijn als hij weer herstelt en als hij dan kan doorgaan geweldige sportpaarden te maken.
Ik vind dat prevaleren boven iedere poging hem weer uit te brengen zolang hij niet 100% gezond is.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:54

sarabande schreef:
Vervolgens kwam de spannendste competitie ooit waarbij de zaal in Den Bosch bijna afgebroken werd.


die strijd ging elke wedstrijd weer tussen Kennedy en Krack, er waren veel commentaren op het voorstellen van Krack maar uiteindelijk trok ie wel aan het langste eind, Krack gaat naar Anky, en Kennedy? die word van stal naar stal verhuisd, eeuwig zonde, ik had toen verwacht dat de strijd Krack versus Kennedy zou duren tot minimaal de lichte tour!

Krack C met Nick Wagman
Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:27

sarabande schreef:
[
Ik vind dat prevaleren boven iedere poging hem weer uit te brengen zolang hij niet 100% gezond is.
[/quote]
Een paard is niet uit te brengen als hij niet 100% is. Een verantwoordelijke sporter zal zich dat toch wel realiseren.
Afbeelding

sjonge, ken een zoon van Krack die precies er zo uit ziet als Krack op deze afbeelding en dat beest kon zo bewegen als een leeuw: krachtig en soepel. VOlgens mij is Krack ook wel kandidaat om stempelhengst te worden.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:41

Sjuimpje schreef:
Ik denk dat de blessure van Krack niets met Sjef van doen heeft, een topsportpaard loopt nu eenmaal wat meer kans op een blessure als het gemiddelde paard.



Misschien wat off topic, maar waar baseer je deze stelling op Sjuim? Ik denk dat een "gemiddeld paard" wat dagelijks op de wei komt, in en uit de trailer geladen word om op wedstrijd te gaan, of met een onwetende ruiter/amazone te doen heeft, waarschijnlijk meer kans op blessures heeft als al die ingepakte, beschermde kasplantjes wat sommige wedstrijdpaarden zijn! Inderdaad, als je alle beschermertjes en bandages van zo`n paard af laat, hem eens lekker op de wei zet, ja dan is `ie binnen no time kapot natuurlijk! Lips are sealed

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:02

Bah, wat een suggestief toontje,
heb jij Krack wel eens op wedstrijden (ook achter de schermen) gezien? Of uberhaupt op een doordeweekse dag wel eens bij Anky op stal geweest?
Daar staan absoluut geen kasplantjes.

Ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat Krack als topsportpaard meer risico loopt als wanneer hij alleen maar een beetje in conditie gehouden wordt voor de hengstenshows in het voorjaar.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:06

Het was niet offensief of suggestief bedoeld hoor Sjuimpje, echt niet!

Ik bedoelde gewoon dat over het algemeen, zulk soort paarden veel te veel beschermd en getut worden. Ooit wel eens een wedstrijdpaard van dat niveau op de wei zien lopen? Niet veel denk ik. Want, men is bang voor blessures... en waarom zou een wedstrijdpaard sneller blessures oplopen als een doorsnee paard? Juist, omdat ze het niet gewend zijn, omdat ze teveel beschermd worden.

Ik ben uit principe al "tegen" het teveel beschermen van paarden, en als ik die zin van jou dan lees, gaan mn nekharen een beetje overeind staan, that`s al. Niet persoonlijk bedoeld hoor, echt niet!

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:15

Ik hoorde van Bokt, en dacht: laat ik eens een kijkje nemen. Ik heb me geregistreerd en las jullie verhaaltjes. Hele leuke opzet, maar ik kan het soms niet helpen als er een lach op mijn gezicht verscheen.

Krack moet bij Sjef en Anky weg! (??????) Hoe komen jullie hier in hemelsnaam op. Als zo'n paard de kans krijgt om door een van de betere ruiters getraind en uitgebracht te worden, zouden jullie daar alleen maar content mee moeten zijn. Ik ben het absoluut eens met jullie beredenering over de blessures die een gevolg zijn van de aanpak voor het hogere werk. Maar is dat niet bij elke grote ruiter het geval? Dat mag je niet klakkeloos wijten aan de ruiters van deze toppaarden want dat de weg van de minste weerstand. Bekend is dat naarmate een paard hogere prestaties moet leveren de kans op blessures ook toeneemt. Ondervind het zelf ook en dat is echt niet vanwege het "hard aanpakken".

Begrijpelijk is dat er fokkerij liefhebbers zijn die ervan balen dat Krack (volgens nog steeds geen bewezen, bevestigde bronnen) tijdelijk uit de dekdienst is teruggestrokken. Maar heeft Krack niet ontzettend veel aanzien gekregen door de sport? Die blessures zijn inderdaad alles behalve leuk maar elke (top)sport eist zijn tol. Het is hard maar waar.

En wat betreft: Anky heeft Krack nodig: Zou het niet eerder andersom zijn?

Groetjes