Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 00:24

De laatste rubriek op de KWPN HK dit jaar vrijdag was voor Flemming en zijn zoon Krack C.
Alle zonen van Krack konden lopen.
Gisteren ben ik spontaan in een staande ovatie uitgebarsten (en ik ben geen echt aanbiddend type) voor de KAMPIOENE met duidelijke hoofdletters van de 3 jarige merries, een dochter van Krack C.

Ondertussen is Krack C gebleseerd, kan niet eens meer sperma leveren. De hengst heeft eerst onder een slechte ruiter, daarna bij Anky in sneltreinvaart bewezen dat hij tot alles in staat is.

Op de WK het jongste paard en het hoogst geklasseerde Nederlandse paard. Wat moet hij nog bewijzen???

Mijn bescheiden advies aan de eigenaren.
Hou hem ver weg bij Sjef Janssen vandaan!!!.
Laat hem niet verloren gaan voor de fokkerij. Zowel in Nederland als uit het buitenland is veel belangstelling voor hem.
Gewoon rustig doorrijden en verder alleen dekken en lief voor hem zijn.
Een hengst die zulke kinderen brengt verdient het om verwent te worden (en dat gebeurt niet bij Sjef Janssen)

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:27

sarabande schreef:

Ondertussen is Krack C gebleseerd, kan niet eens meer sperma leveren.


Waar is dit op gebaseerd? Heb je originele bronnen?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 00:28

Staat hier zelfs op bokt

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:29

Is niet echt een geheim hoor!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:30

Graag wel duidelijke bronvermelding, dit is wel de manier waarop verhalen de wereld in worden geholpen en dat is ook niet helemaal nodig Lachen
[AM] De regels op Bokt.nl

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 00:34

Jantien bel even met het hengstenhouder voor je conclusies trekt. Krack dekt al een tijdje niet meer, zelfs merries die terug komen worden niet meer bediend. Wat wil je nu eigenlijk aantonen???

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:35

Heb dit ook van mijn eigen hengstenboer, Hij heeft alleen in het begin van het seizoen gedekt.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:27

Dit verhaal is ook nieuw voor mij. Ik geloof dat ik dan geluk heb met mijn merrie die drachtig is van Krack.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:28

Ik wil niets aantonen, heb ook helemaal niets met Krack of Sjef Janssen.
Alleen vind ik de toon van het bericht insinuerend, en vraag me af waarom dat nodig is. Zeker op een forum als FA. Waar het toch al vaak ontaard in een vechtpartij omdat verschillende partijen niet meer weten hoe er gediscussieerd moet worden.
Vandaar dat ik er dan naar vraag waar berichten vandaan komen. Zijn het vage roddels of is het inderdaad zo.

Jullie bevestigen dat het werkelijk zo is, dat het inderdaad overal bekend is. Dat is prettig, dan weet ik (men) dat.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:39

Of had je Sarabande al een waarschuwing gestuurd?.........daar zijn jullie namelijk razend vlot mee.........zou me niks verbazen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 10:42

Het gaat mij, zoals gewoonlijk, om het paard.
Ik wordt heel verdrietig als ik zon paard kapot gemaakt zie worden. Trouwens iedereen die gewoon de krant leest en kan tellen zou de realiteit moeten erkennen.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:02

Ik ben het deels met je verhaal eens maar het heeft een wat suggestieve ondertoon.

Ik ben het met je eens dat Terlia echt een fantastische merrie is en ook ik heb de merrie een staande ovatie gegeven.

Ik vind zelf dat Krack geen betere amazone had kunnen treffen dan Anky maar ik heb me al heel lang afgevraagd wanneer dat paard nou eens een keer een peesblessure kreeg. Ik zat er al langer op te wachten. Daarbij vind ik om te zegggen dat zijn vorige ruiter een slechte ruiter was niet kunnen. Het was misschien geen Anky maar hij kon best goed rijden en heeft met meerdere paarden Lichte tour gereden. Krack kon hij op een gegeven moment niet verder meer brengen maar daarom is hij nog geen slechte ruiter.

Ik vind dat Krack best nog wel een verder aandeel in de sport kan leveren. Waarom nu al terugtrekken? En ik vind dat je Sjef en Anky niet veel kan verwijten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:06

Nick wagman was dat he, die eerst Krack reed? In een editie van IDS heb ik eens gelezen dat Sjef daar niet zo kapot van was.

Ik begrijp echter niet waarom je een paard uit Sjef z'n buurt moet houden. Krack is toch een heel stuk verbeterd? Ik denk ook dat Anky niet genoeg heeft aan alleen Salinero. Ze heeft ook Krack nodig in de sport.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 11:10

Desiree schreef:
Ik denk ook dat Anky niet genoeg heeft aan alleen Salinero. Ze heeft ook Krack nodig in de sport.


Krack heeft Anky niet meer nodig, hij zal er geen merrie minder om dekken als er nooit meer een zadel opkomt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:40

Dat is natuurlijk zo. Maar andersom is het wel zo: de sport heeft Krack nodig. Zoveel supertoppers hebben we ook weer niet. En we willen toch graag internationaal meedraaien niet waar?

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:55

Suzanne F. schreef:
Ik ben het deels met je verhaal eens maar het heeft een wat suggestieve ondertoon.

Ik ben het met je eens dat Terlia echt een fantastische merrie is en ook ik heb de merrie een staande ovatie gegeven.

Ik vind zelf dat Krack geen betere amazone had kunnen treffen dan Anky maar ik heb me al heel lang afgevraagd wanneer dat paard nou eens een keer een peesblessure kreeg. Ik zat er al langer op te wachten. Daarbij vind ik om te zegggen dat zijn vorige ruiter een slechte ruiter was niet kunnen. Het was misschien geen Anky maar hij kon best goed rijden en heeft met meerdere paarden Lichte tour gereden. Krack kon hij op een gegeven moment niet verder meer brengen maar daarom is hij nog geen slechte ruiter.

Ik vind dat Krack best nog wel een verder aandeel in de sport kan leveren. Waarom nu al terugtrekken? En ik vind dat je Sjef en Anky niet veel kan verwijten.


Ik zou het voor Krack C niet erg vinden als er geen zadel meer op komt.
Ik weet niet hoe het er bij Anky op stal aan toe gaat, maar ik ben blij dat Nick nooit op mijn paard heeft gezeten.
Hij kan dan wel paarden in de lichte tour hebben uitgebracht, maar de manier waarop, daar wordt niet naar gevraagd.
Nu is hij niet de enige met een paard-onvriendelijke werkwijze, maar dat is geen excuus om het ook te doen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:03

Ik ga hier nu even geen mening geven over Nick Wagman of Anky (voor beide heb ik veel respect), maar als een simpele ruiter Krack had gereden in zijn beginjaren was ie nooit ontdekt! Denk daar maar eens over na....

En jullie denken toch niet serieus dat die Grand-Prix dressuurpaarden de oefening vanzelf uitvoeren? Daar is echt wel wat "overtuigingskracht" voor nodig.
En wat dacht je van die GP springers. Die springen echt niet voor hun lol over 160. Zet maar eens een hindernis in de wei. Wedden dat ie 'm niet neemt, maar eromheen loopt?

Ik bedoel maar even: topsport vraagt offers. Dat een paard daar eventueel de dupe van wordt is niet anders. Dan moet je er niet op gaan rijden, maar in de wei laten lopen........

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:04

CGJ12"]
Ik ga hier nu even geen mening geven over Nick Wagman of Anky (voor beide heb ik veel respect), maar als een simpele ruiter Krack had gereden in zijn beginjaren was ie nooit ontdekt! Denk daar maar eens over na....
....
[/quote]
geheel mee eens. En dan liepen er ook niet zoveel nakomelingen van rond. Dat zou dus een gemiste kans zijn geweset.

[quote="CGJ12 schreef:
En wat dacht je van die GP springers. Die springen echt niet voor hun lol over 160. Zet maar eens een hindernis in de wei. Wedden dat ie 'm niet neemt, maar eromheen loopt?
...

een paard dat echt niet wil kun je hooguit een 1.20m parcours bereiken. Een paard dat internationaal springt kan dus maar heel beperkt gedwongen worden, hij zal voor het grootste gedeelte ook zelf moeten willen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:08

Klopt inderdaad desiree wat je zegt. Je mag nog een paard verrot (is wel geen advies hoor)slaan als hij niet wil zal hij niet springen.

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:12

CGJ12 schreef:
Ik ga hier nu even geen mening geven over Nick Wagman of Anky (voor beide heb ik veel respect), maar als een simpele ruiter Krack had gereden in zijn beginjaren was ie nooit ontdekt! Denk daar maar eens over na....

En jullie denken toch niet serieus dat die Grand-Prix dressuurpaarden de oefening vanzelf uitvoeren? Daar is echt wel wat "overtuigingskracht" voor nodig.
En wat dacht je van die GP springers. Die springen echt niet voor hun lol over 160. Zet maar eens een hindernis in de wei. Wedden dat ie 'm niet neemt, maar eromheen loopt?

Ik bedoel maar even: topsport vraagt offers. Dat een paard daar eventueel de dupe van wordt is niet anders. Dan moet je er niet op gaan rijden, maar in de wei laten lopen........


Wat versta je onder overtuigingskracht??
Dat je paard een FLINK pak slaag krijgt??

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:20

levi schreef:
Wat versta je onder overtuigingskracht??
Dat je paard een FLINK pak slaag krijgt??


Even serieus: Als jij mijn paarden zonder enige vorm van dwang kan laten passageren en piafferen, pakweg zo'n 40 cm van de grond mag je vanaf maandag komen rijden.

Daarom gebruikte ik ook de term "overtuigingskracht"
Dat ben je ook nodig als je kinderen voor het eerst naar school gaan.
Die overtuigingskracht ben ik ZELF ook nodig als ik 's ochtends aan het werk ga. Zonder bijbehorende beloning / sociale dwang blijf ik echt liever thuis.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:29

Desiree schreef:
Dat is natuurlijk zo. Maar andersom is het wel zo: de sport heeft Krack nodig. Zoveel supertoppers hebben we ook weer niet. En we willen toch graag internationaal meedraaien niet waar?


Als `ie niet kan lopen ivm zn peesblessure, gun dat beest dan zn rust! En ik weet ook wel dat je bedoelt als `ie weer beter is, maar het komt nogal egoistisch over zo.
En niet genoeg toppers? Nederland stikt van de goede paarden!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:34

Koortje schreef:
En niet genoeg toppers? Nederland stikt van de goede paarden!


Daar ben ik het volledig mee eens.

Nederland heeft -in tegenstelling tot Duitsland- (nog) een tekort aan ervaren en goede ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:06

Moeilijke kwestie. Inderdaad heeft Krack zich zowel in de sport als in de fokkerij bewezen. Maar omdat hij nu een blessure heeft hem direct terug trekken uit de sport??? Vind ik ietwat overdreven.

Is het al duidelijk wat hij heeft, of het van lange duur is..............of whatever?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:08

Ik weet het niet, of nederland zo stikt van de goede paarden. Ja, wel in de subtop, maar of het ook op internationaal niveau geldt? IN ieder geval niet op het gebied van springen want we horen er niet meer zo bij als vroeger. Zeg koortje, ga je me nu weer met termen als "egoistisch" om de oren smijten?

Een paard rust geven bij een peesblessure is vanzelfsprekend. Maar het is iets anders als "voorgoed uit de sport halen, ook al wordt hij weer beter".