Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 23:24

De laatste rubriek op de KWPN HK dit jaar vrijdag was voor Flemming en zijn zoon Krack C.
Alle zonen van Krack konden lopen.
Gisteren ben ik spontaan in een staande ovatie uitgebarsten (en ik ben geen echt aanbiddend type) voor de KAMPIOENE met duidelijke hoofdletters van de 3 jarige merries, een dochter van Krack C.

Ondertussen is Krack C gebleseerd, kan niet eens meer sperma leveren. De hengst heeft eerst onder een slechte ruiter, daarna bij Anky in sneltreinvaart bewezen dat hij tot alles in staat is.

Op de WK het jongste paard en het hoogst geklasseerde Nederlandse paard. Wat moet hij nog bewijzen???

Mijn bescheiden advies aan de eigenaren.
Hou hem ver weg bij Sjef Janssen vandaan!!!.
Laat hem niet verloren gaan voor de fokkerij. Zowel in Nederland als uit het buitenland is veel belangstelling voor hem.
Gewoon rustig doorrijden en verder alleen dekken en lief voor hem zijn.
Een hengst die zulke kinderen brengt verdient het om verwent te worden (en dat gebeurt niet bij Sjef Janssen)

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 23:28

Staat hier zelfs op bokt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 23:34

Jantien bel even met het hengstenhouder voor je conclusies trekt. Krack dekt al een tijdje niet meer, zelfs merries die terug komen worden niet meer bediend. Wat wil je nu eigenlijk aantonen???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 09:42

Het gaat mij, zoals gewoonlijk, om het paard.
Ik wordt heel verdrietig als ik zon paard kapot gemaakt zie worden. Trouwens iedereen die gewoon de krant leest en kan tellen zou de realiteit moeten erkennen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 10:10

Desiree schreef:
Ik denk ook dat Anky niet genoeg heeft aan alleen Salinero. Ze heeft ook Krack nodig in de sport.


Krack heeft Anky niet meer nodig, hij zal er geen merrie minder om dekken als er nooit meer een zadel opkomt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 17:56

Desiree schreef:
ach joh, dan had hij toch nooit afstammelingen gekregen, bij mij was hij gewoon niet opgevallen, niet voorgeleid dus ook niet als dekhengst goedgekeurd..


Vanaf het moment dat hij zich presenteerde op de hengstenkeuring was Krack een opvallende hengst. Hij dekte ook meteen veel. Zijn afstammelingenkeuring was zeer druk bezocht en daarna dekte hij nog meer. Vervolgens kwam de spannendste competitie ooit waarbij de zaal in Den Bosch bijna afgebroken werd.
Dus Desiree, buiten jou was hij toen wel bij een flink aantal mensen opgevallen.
Mijn stelling is dat hij als fokhengst zo'n enorme positieve invloed heeft dat dat belangrijker is dan zijn optreden als sportpaard, zeker als dat laatste het eerste in de weg zou staan.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 08:23

Desiree schreef:
Precies, zo denk ik er ook over. Met zo'n geweldige hengst moet gesport worden en ook mee gefokt. Waarom zou dat niet kunnen met Krack? En Cocktail dan destijds?


Aardig voorbeeld Coctail, die was meer gebleseerd dan dat ie liep, had vanalles, hartgebreken. Is dan ook vrij vroeg doodgegaan.

Erg kortzichtig dat moet. Het zou heel fijn zijn als hij weer herstelt en als hij dan kan doorgaan geweldige sportpaarden te maken.
Ik vind dat prevaleren boven iedere poging hem weer uit te brengen zolang hij niet 100% gezond is.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 18:25

Desiree83 schreef:
Fokkerij is er om de paarden te verbeteren. Hiermee wordt niet alleen de top van de merries bedoeld. Ook de mindere bloedlijnen moeten een kans krijgen zich te ontplooien. Dat neemt niet weg dat je niet commercieel bezig bent als je met een matige merrie gaat fokken. Maar een selectie voor geschikte merries? Daar kun je nooit aan beginnen...


Een bloedlijn noem je al niet zo als het minder is. Op een matige (wat is dat) merrie een kampioen zetten is zonde van het geld. Het gaat trouwens niet om de merrie of hengst het gaat om de combinatie.

En daar kun je nooit aan beginnen, is een achterhaalde stelling er zijn in het verleden en op dit moment nog steeds hengsten waarbij een selektie op de merries plaatstvindt.

Overigens ging dit topic over het behoud van Krack voor de fokkerij en de stelling dat het leveren van sportpaarden belangrijker is dan het leveren van al bewezen sportprestaties.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 19:36

Desiree83 schreef:
Ik hoorde van Bokt,
Krack moet bij Sjef en Anky weg! (??????) Hoe komen jullie hier in hemelsnaam op. Als zo'n paard de kans krijgt om door een van de betere ruiters getraind en uitgebracht te worden, zouden jullie daar alleen maar content mee moeten zijn.
En wat betreft: Anky heeft Krack nodig: Zou het niet eerder andersom zijn?


Ook deze vroeg om reactie

Hoe bedoel je zo'n paard, wijs er nog eens een aan??? Buiten zijn fenomenale bewegingen, heeft Krack een subliem lief karakter, dat is echt uitzonderlijk voor een Crack

Nee Krack heeft Anky absoluut niet meer nodig. De belangstelling voor hem als dekhengst zowel hier als in het buitenland zal niet groter worden als hij verder uitgebracht wordt, zelfs niet door Anky. Aan de andere kant zit Anky niet echt dik in de scorende paarden op dit moment. Dus trek je conclusies.
l

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 20:57

jacobien schreef:
Ik denk niet


Klopt, je veronderstelt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 07:50

Volgende keer gewoon van binnenuit kijken.
Ook z.g. mode hengsten selekteren zichzelf uit als hun kinderen niet goed genoeg zijn.
Er zijn hengsten die heel veel gedekt hebben die je nergens meer terug vind.
Er zijn legio hengsten die nooit echt gewaardeerd zijn en die zich door hun nafok nadrukkelijk in de fokkerij en sport bewijzen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 17:49

Dit topic ging specifiek over Krack C en zijn belang voor de fokkerij. Mijn mening is dat hij van groot belang voor de fokkerij is.
Daar kan men het mee eens zijn of niet.
Een heel verhaal over keuringssystemen en bolhoeden heeft absoluut niets met het onderwerp van doen. Daar kan een ander topic over geopend worden (was dat er al niet Verward )
Het keuren van paarden, uitkomen in de dressuur, schoonschaatsen en noem maar op zijn jurysporten. Wanneer een deelnemer daar niet tegen kan moet hij/zij zich daar niet aan wagen.
Wat voor theorieen daar ook op losgelaten worden, ze hebben niets te maken met dit topic dat puur over de hengst Krack gaat, zoals de titel ook aangeeft.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 22:20

joshua schreef:
Ja klopt helemaal maar als ze de mening van Anna niet waardeert moet ze zoch ook stil houden


Klinkt toch een beetje erg paranoide. Ik heb het er alleen over dat er een totaal andere discussie gevoerd wordt binnen een topic dat ik over een bepaald onderwerp geopend heb.

Ik vraag gewoon of het ontopic kan en de andere discussie elders. Dan wordt mij weer Anna toegeschoven die hier weer opeens een hij is. Het is duidelijk dat anderen weten wie Anna is, maar mij gaat het alleen om een relevante discussie.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 09:42

CGJ12 schreef:
Maar als er nu (puur hypothetisch) een mogelijkheid zou zijn om Krack door een andere Nederlandse (sub)top amazone te laten rijden voor 70%, dan loopt ie wel mooi de OS en nu onder Anky NIET omdat ie de mindere is van Salinero...............

puur ter overdenking trouwens.......


Interessante gedachte, als hij hersteld is.
Zeker gezien de huidige top, waar de combinaties nog niet hun draai op dit niveau gevonden hebben.
Ik ga even terug naar de eerste keer dat Krack de Pavo won en de speaker aan Ellen Bontje vroeg of ze het jaar daarop weer wilde jureren.
"Alleen als ik weer op Krack C mag rijden" was haar antwoord. Het zou een optie zijn om zowel deze superamazone, alswel Krack C voor de Nederlandse topsport te behouden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 16:21

Zannekin schreef:
Volgens mij is foutloos een proef lopen niet voor hem weggelegd. Toen ik hem zag kon hij niet stilstaan, was zeer nerveus tijdens de proef. Publiek mocht niet veroeren, werd omgeroepen van tevoren. Zulke dingen worden er meestal niet beter op.


Dat heb je al eens eerder geschreven gerelateerd aan een enkele keer dat je hem hebt zien optreden. Ik vraag me af hoe hij dan aan zijn hoge plaatsing bij de wereldspelen gekomen is.
Krack staat bekend als een hengst met een mega lief karakter, ik heb dat een paar keer van dichtbij kunnen constateren in zijn jonge jaren.
Het is ook een van de eigenschappen die hij aan zijn kinderen doorgeeft.

Als Krack toch weer uitgebracht gaat worden, zou voor hem heel goed zijn als hij bij iemand komt die zijn welzijn belangrijker vind dan snel succes, voorzichtig met hem is en hem in zijn waarde laat.
In dat kader zou Ellen een uitkomst zijn, plus dat hij dan paard no 1 is hetgeen hem toekomt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 18:04

Zannekin
Op de hele wereld is het normaal dat men rustig is bij een dressuurwedstrijd. Dat jij een keer in Mechelen een nerveuze Krack C gezien hebt, lag wellicht aan de omgeving Haha!
Dat je daar een hele theorie aan ophangt die door al zijn prestaties zowel als dekhengst en als topsporter ruimschoots weerlegt is, en die je dan ook nog zo halstarrig blijft volhouden, komt erg kortzichtig over.

Ik zou daar geen hengstenkeuze op baseren.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 21:33

Anna42 schreef:

De hengst in kwestie wordt vervolgens als vaderdier beoordeeld op het aantal dekkingen en het aantal kinderen. Om een hengstkeuze op basis van zijn kinderen die, de goede nagelaten, net zo onharmonisch bewegen als de vader zelf, door de
bolhoedjongens
desondanks bij gebrek aan deskundigheid, hoe een sportpaard werkelijk moet bewegen, maar met de zekerheid van de keuringsboekjes torenhoog geplaatst worden, is pas echt kortzichtig. Nog kortzichtiger is om een hengstkeuze te baseren op een Nederlandse illusie dat dressuurpaarden niet meer behoeven te kunnen springen.


Hetzelfde verhaal tot in der treure herhaald.
Helaas waarom moeten wij allen toch getuige zijn van een zo'n buiten proporties gegroeide frustratie Verward .

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 22:52

Wij in Nederland zien hem al sinds zijn goedkeuring live bij heel veel gelegenheden. Ik heb zijn afstammingskeuring gezien en geniet nu al weer een paar jaar van diverse bloedmooie subliem bewegende kinderen van hem. Ik zou zeggen kom eens een keer naar Nederland, Zannekin

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 23:16

EmEm schreef:
Volgens mij is er niks mis met Krack en zijn nakomelingen. Hij heeft volgens mij een prima karakter


Iedereen in Nederland weet dat Krack een super lief karakter heeft. De enige die volhoudt dat dat niet zo is is Zannekin die dat baseert op de ene keer dat ze hem in Mechelen gezien heeft, waar de combinatie Anky en Krack nerveus waren.

Op die ene opmerking worden meteen weer conclusies getrokken, zo gaat dat, helaas Stoom uit je oren

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 07:52

petraaken schreef:
Waaruit maken jullie op dat Zannekin een Belg is? ijn.


Dat weten we, verder aan haar taalgebruik Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 08:21

Anna42 schreef:
tot groot verdriet van Sarabande


Ook hierin wordt dus overdreven. Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SuperMinx en 38 bezoekers