Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:06

Nick wagman was dat he, die eerst Krack reed? In een editie van IDS heb ik eens gelezen dat Sjef daar niet zo kapot van was.

Ik begrijp echter niet waarom je een paard uit Sjef z'n buurt moet houden. Krack is toch een heel stuk verbeterd? Ik denk ook dat Anky niet genoeg heeft aan alleen Salinero. Ze heeft ook Krack nodig in de sport.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:40

Dat is natuurlijk zo. Maar andersom is het wel zo: de sport heeft Krack nodig. Zoveel supertoppers hebben we ook weer niet. En we willen toch graag internationaal meedraaien niet waar?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:04

CGJ12"]
Ik ga hier nu even geen mening geven over Nick Wagman of Anky (voor beide heb ik veel respect), maar als een simpele ruiter Krack had gereden in zijn beginjaren was ie nooit ontdekt! Denk daar maar eens over na....
....
[/quote]
geheel mee eens. En dan liepen er ook niet zoveel nakomelingen van rond. Dat zou dus een gemiste kans zijn geweset.

[quote="CGJ12 schreef:
En wat dacht je van die GP springers. Die springen echt niet voor hun lol over 160. Zet maar eens een hindernis in de wei. Wedden dat ie 'm niet neemt, maar eromheen loopt?
...

een paard dat echt niet wil kun je hooguit een 1.20m parcours bereiken. Een paard dat internationaal springt kan dus maar heel beperkt gedwongen worden, hij zal voor het grootste gedeelte ook zelf moeten willen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:08

Ik weet het niet, of nederland zo stikt van de goede paarden. Ja, wel in de subtop, maar of het ook op internationaal niveau geldt? IN ieder geval niet op het gebied van springen want we horen er niet meer zo bij als vroeger. Zeg koortje, ga je me nu weer met termen als "egoistisch" om de oren smijten?

Een paard rust geven bij een peesblessure is vanzelfsprekend. Maar het is iets anders als "voorgoed uit de sport halen, ook al wordt hij weer beter".

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:49

ja maar krack werd toen toch al in de picture gereden, hetzij door Nick Wagman. Als ik hem gereden had, had niemand hem gekend hoor. Helaas......

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:02

ach joh, dan had hij toch nooit afstammelingen gekregen, bij mij was hij gewoon niet opgevallen, niet voorgeleid dus ook niet als dekhengst goedgekeurd.

Ik denk wel dat een hengst reclame voor zichzelf kan maken via de sport. als hij opvalt denken mensen "daar wil ik wel een veulentje van". En dan krijgt hij ook meer nakomelingen waarop hij beoordeeld kan worden. Kijk, gezien zijn bekendheid heeft hij de sport niet meer nodig. MAar ik denk dat de sport hem wel nodig heeft.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:11

Sjuimpje schreef:
Het is jammer dat zijn sportcarriere het fokken in de weg staat.

Aan de andere zijde is het toch jammer om zo'n paard voor de sport verloren te laten gaan.
.

Precies, zo denk ik er ook over. Met zo'n geweldige hengst moet gesport worden en ook mee gefokt. Waarom zou dat niet kunnen met Krack? En Cocktail dan destijds?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:27

sarabande schreef:
[
Ik vind dat prevaleren boven iedere poging hem weer uit te brengen zolang hij niet 100% gezond is.
[/quote]
Een paard is niet uit te brengen als hij niet 100% is. Een verantwoordelijke sporter zal zich dat toch wel realiseren.
Afbeelding

sjonge, ken een zoon van Krack die precies er zo uit ziet als Krack op deze afbeelding en dat beest kon zo bewegen als een leeuw: krachtig en soepel. VOlgens mij is Krack ook wel kandidaat om stempelhengst te worden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:40

Desiree83"]
Jongens het spijt me echt als ik er nu een kliederboel van maak. Ik weet alleen niet hoe ik dit in min profiel kan zetten... duizend maal excuses
[/quote]
hihi, je komt al verder dan ik. Ik kan namelijk helemaal geen foto plaatsen op bokt! Haha!

[quote="Koortje schreef:
Ok, dan heb ik het zeker "altijd" verkeerd begrepen...? Verward
Kan iemand me dan uitleggen hoe het komt dat een paard wat zwaarder moet trainen, meer kans op blessures heeft als een doorsnee paard?

Ik weet helemaal niet of dat wel zo is. Ik denk dat veel sportpaarden bij amateurruiters er juist slechter aan toe zijn, omdat deze vaak minder professioneel begeleid worden bij het sporten en vaak op een foute manier trainen waardoor paarden kapot gereden worden. ER wordt zelfs gesteld dat sportpaarden gemiddeld maar 7 jaar oud worden, alhoewel ik dat toch niet geloof.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:51

Non de knetter. Dat is niet niks. Sta je mooi te kijken als je merrie niet drachtig wordt.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:01

dat weet ik, dan krijg je de helft terug of zo of niet eens de helft. En dan mag je het jaar erop voor de halve prijs. Maar dan is het nog een hoop geld. Zeker als je het in guldens telt.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:52

Lisette"]
zie http://www.horsenl.nu/kwpn/jur3.htm
Je betaalt dus echt 1500 Euro en indien gust 250 Euro retour.
[/quote]
moet je kijken, dan blijft het duur.

[quote="GribaldiFAN schreef:
Dit dekgeld zorgt er al voor een deel voor dat niet elke "geit" met krack wordt gedekt!

Al had ik een keur of stermerrie of wat dan ook, dan nog had ik dat dekgeld niet kunnen betalen. Dus dat maakt niets uit.

Daar sta je dan te kijken met je (keur)merrie als ze niet drachtig wordt van krack. Al je geld kwijt.......

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 08:56

Kayla"]
[

On-topic: Het zou mooi zijn als Krack zowel voor de sport als voor de fokkerij ingezet kon blijven worden, ik denk dat hij voor beide best van groot belang is.
[/quote]
precies. Vergeet niet dat Krack ook goede reclame is voor het KWPN. en het KWPN FOKT om SPORTpaarden te leveren. Dus hij is voor zowel de sport als voor de fok van belang.

[quote="CGJ12 schreef:
Een probleem is nu natuurlijk wél dat Krack (een wereldtopper in mijn ogen) het TWEEDE paard van Anky is gewordenn na Salinero.
Krack kan wellicht 75% in de GP lopen, maar als Salinero 77% loopt heeft ie wel een probleem.........
!

Dan nog is Krack nodig. Je hebt aan 1 topper eigenlijk niet genoeg. Daarom zei ik ook, dat Anky krack nodig heeft.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:05

parnassia schreef:
De jonge Kracks die ik ken zijn juist erg nuchter.... ik denk dat het hete van Krack in de baan te maken heeft met publieke optredens tijdens zijn jonge jaren. De rust zal er straks vast wel meer inkomen, en nog hogere scores ook.

maar was het niet zo dat het zelfvertrouwen van Krack 0,0 was toen hij bij Sjef en Anky kwam? het is al een heel stuk beter geworden maar dat wil niet zeggen dat het weer helemaal goedgekomen is.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:11

Anna42"]
[De fouten van Krack komen voort uit zijn fysieke tekort komingen. Een paard dat fysiek niet goed gefokt is, heeft altijd mentale problemen.
[/quote]
Wat zijn dat dan voor fysieke tekortkomingen dan? kan er niet veel aan ontdekken.

[quote="Koortje"]
[quote="CGJ12 schreef:
Ellen bontje was nou niet direct meteen mijn insteek, want het oog wil ook wat (zie Lisa Wilcox Knipoog), maar wie weet. Rijden kan ze zeker.


Wat maakt dat in hemelsnaam uit?! Boos! Als ze goed kan rijden, wat geef je er dan om of ze wel of niet een knap gezicht heeft! Ik kijk eerder naar die knol zn kop als naar haar kop hoor, bah wat een misselijke opmerking!
[/quote]

sja, ik vind uiterlijk nou ook bepaald niet relevant hoor. Ik zie liever iemand die een paard gewoon eerlijk opleidt op een niveau dat hij aan kan, en alles eruit kan halen wat er in zit, DAT is een prestatie. Mooi zijn is geen prestatie. dat is gewoon mazzel. En dat staat gelukkig helemaal los van prestaties leveren in het zadel. Ik vind het ook een beetje een leeghoofdige opmerking.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:56

hahaha chantal, alleen de homoseksuele mannen zijn vaak antrekkelijk om te zien. Die heteromannen hebben vaak een paardengezicht!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 08:50

Waarschijnlijk heb je niet duidelijk geschreven Anna. Ik vind Krack en ook zijn nakomelingen erg krachtig en soepel bewegen. Ik dacht ook dat dat vereisten waren voor dressuurpaarden. Ik zie echt geen tekortkomingen in zijn fysiek.

De hond is de betere mens


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers