Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:39

Of had je Sarabande al een waarschuwing gestuurd?.........daar zijn jullie namelijk razend vlot mee.........zou me niks verbazen.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:03

Ik ga hier nu even geen mening geven over Nick Wagman of Anky (voor beide heb ik veel respect), maar als een simpele ruiter Krack had gereden in zijn beginjaren was ie nooit ontdekt! Denk daar maar eens over na....

En jullie denken toch niet serieus dat die Grand-Prix dressuurpaarden de oefening vanzelf uitvoeren? Daar is echt wel wat "overtuigingskracht" voor nodig.
En wat dacht je van die GP springers. Die springen echt niet voor hun lol over 160. Zet maar eens een hindernis in de wei. Wedden dat ie 'm niet neemt, maar eromheen loopt?

Ik bedoel maar even: topsport vraagt offers. Dat een paard daar eventueel de dupe van wordt is niet anders. Dan moet je er niet op gaan rijden, maar in de wei laten lopen........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:20

levi schreef:
Wat versta je onder overtuigingskracht??
Dat je paard een FLINK pak slaag krijgt??


Even serieus: Als jij mijn paarden zonder enige vorm van dwang kan laten passageren en piafferen, pakweg zo'n 40 cm van de grond mag je vanaf maandag komen rijden.

Daarom gebruikte ik ook de term "overtuigingskracht"
Dat ben je ook nodig als je kinderen voor het eerst naar school gaan.
Die overtuigingskracht ben ik ZELF ook nodig als ik 's ochtends aan het werk ga. Zonder bijbehorende beloning / sociale dwang blijf ik echt liever thuis.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:34

Koortje schreef:
En niet genoeg toppers? Nederland stikt van de goede paarden!


Daar ben ik het volledig mee eens.

Nederland heeft -in tegenstelling tot Duitsland- (nog) een tekort aan ervaren en goede ruiters.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 08:45

Een probleem is nu natuurlijk wél dat Krack (een wereldtopper in mijn ogen) het TWEEDE paard van Anky is gewordenn na Salinero.
Krack kan wellicht 75% in de GP lopen, maar als Salinero 77% loopt heeft ie wel een probleem.........

Wat dat betreft staat Jazz comfortabeler. Die heeft geen concurrentie uit eigen stal.

Best een moeilijk probleem voor de eigenaren denk ik.
Wat heb je liever: 75% onder Anky en NIET op de spelen of 70% onder een andere ruiter (wellicht ander land) met veel grotere kans op uitzending naar de spelen?
Gelukkig is die keuze niet aan mij!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:30

Maar als er nu (puur hypothetisch) een mogelijkheid zou zijn om Krack door een andere Nederlandse (sub)top amazone te laten rijden voor 70%, dan loopt ie wel mooi de OS en nu onder Anky NIET omdat ie de mindere is van Salinero...............

puur ter overdenking trouwens.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:42

Anna42 schreef:

Krack loopt op dit moment helemaal niet. Mijn praktische verwachtingswaarde is dat hij voor 0 % loopt. Ik denk dat de eigenaren gebruik maken van de nog heersende verwachtingswaarde en kiezen voor de nederlandse fokkerijfilosofie en de daaraan gekoppelde commercie van eendagsresultaten De niet verder kijkende fokkers eten nu nog, conform de heersende fokkerijmodetrend, crackertjes als zoete broodjes. Athene lijkt voor Krack een brug te ver. Bij een nog verder geforceerde trainingsmethode van dit niet harmonisch functionerend skelet, kunnen de griekse druiven weleens heel zuur worden.


Ik had destijds ook niet verwacht dat Ferro zou terugkeren in de sport........ en toch deed ie dat......met succes!
Commercieel gezien moet je stoppen op het hoogtepunt.
Dus de kans dat Krack terugkomt in de sport kon wel eens hoger zijn dan je denkt (tenzij ie echt een vervelende blessure heeft). Hij heeft in mijn ogen nog lang niet de top bereikt, aangezien hij zijn GP's tot nu toe nog met fouten liep. Als die eruit zijn kan ie meer lopen dan 70%.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:59

Zannekin schreef:
Volgens mij is foutloos een proef lopen niet voor hem weggelegd. Toen ik hem zag kon hij niet stilstaan, was zeer nerveus tijdens de proef. Publiek mocht niet veroeren, werd omgeroepen van tevoren. Zulke dingen worden er meestal niet beter op.


De tijd zal het leren.
Volgens mij is ie "pas" 11, en over enige tijd zal de ervaring hem meer rust brengen.
Zoiets wordt alleen beter, niet slechter.

De keerzijde darvan is meestal wel, dat het paard braver, en technisch beter wordt met de jaren, maar vaak hetzelfde puntenaantal scoort (of zelfs minder) omdat er aan uitstraling het één en ander verloren gaat.......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:16

Zannekin schreef:
Relevant was vorig jaar ook 11. Niet zo spectaculair maar wel rustig: maakt er dressuur rijden makkelijker op...


Juist DAAROM maakt het KWPN ook gebruik van de Rubinstein-lijn.
Die paarden kunnen door een kind van 11 gereden worden en daar komt de komende jaren erg veel vraag naar denk ik.

Als ik zo al die jonge Anky's in de buurt zie......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:32

Dees"]
[quote="parnassia schreef:
De jonge Kracks die ik ken zijn juist erg nuchter.... .

Onlangs was er op de veiling in Dronten eentje (maart 2003 ), die stond gelukkig achter tralies - die kon de mensen wel opvreten, zo fout.
[/quote]

Da's heel ander gedrag. Voedernijd / verlatingsangst / aandachttrekkerij.

Zo eentje heb ik ook (geen Krack) . Die vreet de tralies op als je er voor langs loopt, maar als je hem pakt is het een megagrote knuffel. Net als onder het zadel trouwens.

Dus nu even geen appels met peren vergelijken.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:36

Zannekin schreef:
Dat is net wat ik bedoel. Hij staat wel vooraan, al die showmannen niet.
Er wordt teveel op exceptioneel gefokt qua beweging.
.


Welnee. Je moet proberen dat bewegingsgeweld in goede banen te leiden door het op verantwoorde wijze te kruisen met die "rittige duitse lijnen".

Dat Relevantv en co. voorop lopen heeft veel meer te maken met die enorm brede duitse top, waarbij de GP ruiters en trainers vele malen meer ervaring hebben dan de Nederlandse collega's.

Als Krack vanaf 3 jarige in Duitland was opgeleid had ie nu wellicht al 78% gelopen. Wie weet ?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:07

Ellen bontje was nou niet direct meteen mijn insteek, want het oog wil ook wat (zie Lisa Wilcox Knipoog), maar wie weet. Rijden kan ze zeker.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers