veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 18:53

*knip* Liefde/aandacht/respect dat heeft een paard nodig ongeacht zijn leeftijd! *knip*

Daar ben ik het nou helemaal mee eens. Maar dan niet uit jouw tekst. Een paard heeft dat idd nodig, maar dan van andere paarden om zich heen. Lekker buiten met vriendjes spelen op een groot terrein, waar ze hele einde languit op volle snelheid kunnen rennen, zonder iedere keer om de bocht te moeten.

Ik ben dus zo'n persoon wat voor inscharen is. Het lijkt alsof een aantal mensen hierop bokt denken dat als je je paard inschaart je je paard 2 jaar niet meer ziet of aanraakt. Lijktme niet.
Half oktober gaat Udinde ook weg. Eerst met 1 merrie veulen, maar in het voorjaar gaat ze de grote kudde in.
Alles wat Udinde nu in deze 4 maanden geleert heeft vergeet ze niet in de aankomende 2 jaar dat zij in een kudde loopt. En haar karakter leer ik ook heus kennen als zij in de kudde loopt. Observeren heet dat.

Isolda is ook de grote weide wereld ingegaan als veulen. Ik heb er een keurig paard aan overgehouden. Netjes sociaal tegenover andere paarden. Netjes sociaal tegenover mij. En ik wist preices wat voor karakter zij had hoor, toen ik haar uit de grote weide wereld haalde. Keurig liep zij naast mijn vader aan haar halstertje mee.

Wat een paard goed leert in het begin van zijn leven, vergeet ie zijn hele leven niet meer. En daar komt geen zweep aan te pas!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics, Wpaard en 53 bezoekers