Wat vinden jullie van deze combinatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:06

Op zich wel een beetje onlogisch om een merrie bij de hengst uit te zoeken, in plaats van andersom.

Ik zou een moderne, langgelijnde merrie bij zo´n hengst zoeken. Met voldoende bloed aanwezig. Zo´n hengst bij een Partout merrie vind ik, zeker qua bloedcombinatie, niet geheel logisch. Natuurlijk blijft het moeilijk te zeggen, nu ik geen goed beeld van zowel hengst als merrie heb.


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:30

Katja"]
[quote="MissHIS"]Op zich wel een beetje onlogisch om een merrie bij de hengst uit te zoeken, in plaats van andersom.
[/quote]

Ik wil graag een veulen van deze hengst hebben en aangezien hij niet in NL dekt moet ik er maar zelf ééntje fokken.

[quote="MissHIS schreef:
Ik zou een moderne, langgelijnde merrie bij zo´n hengst zoeken. Met voldoende bloed aanwezig. Zo´n hengst bij een Partout merrie vind ik, zeker qua bloedcombinatie, niet geheel logisch. Natuurlijk blijft het moeilijk te zeggen, nu ik geen goed beeld van zowel hengst als merrie heb.



Kun je me uitleggen waarom je Partout als bloedcombinatie niet logisch vindt? En wat voor richting zou volgens jou dan beter passen?
[/quote]

De hengst is toch behoorlijk in de springrichting gefokt. Nakomelingen van de Trakehner Partout zeker niet. Qua bloedcombinatie is bijv. een merrie van Flemmingh geschikter, mits langgelijnd en modern (anders krijg je misschien een te klassiek veulen). In de fokkerij moet je vooruit kijken. Ik zou dus op zoek gaan naar een wat bloederige, langgelijnde, moderne merrie met voldoende beweging en kracht. Misschien dus een goede Flemmingh, of een goede (langgelijnde!) Ferro.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:42

Katja schreef:
Eén van de pluspunten van deze merrie vond ik dat ze op de stamboekopname ook 80 pnt voor het springen had. Maar idd een goede Flemming had ik ook al aan zitten denken.
Ferro ben ik een beetje huiverig voor, ten eerste het gebrek aan lengte en daarbij moet ik ook niet een merrie hebben die een te heet karakter doorfokt.


Zoals ik al zei, het blijft moeilijk beoordelen vanuit deze situatie. Hoe zit het met het karakter van de Partout?
Gelukkig heb je nog een paar maand te tijd om op zoek te gaan. Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yontheke en 118 bezoekers