Paarden met Boreas (v) of Nabuur (mv) afstamming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:46

Mijn paard is boreas x uddel. Heb nog niet veel wedstrijden gereden, nog 2 pnt en dan mag ik over naar de L1 (dressuur). Springen kan ze heel goed.
Ik heb haar zelf gefokt, en ik vind dat ze meer het karakter heeft van haar moeder. Ze is niet de makkelijkste.
Obsession is wel heel nonchalant.. Dan kan in je voordeel zijn maar dat kan ook nadelig zijn, ze is niet zo snel ergens van onder de indruk. Verder heeft zij een vreselijk lief karakter maar kan behoorlijk lomp zijn. Volgens mij hebben meer Boreas afstammelingen daar last van!

Dit is Obsession:

Afbeelding


Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:52

Vreemd, ik zie de foto wel... Scheve mond
In mijn profiel staan er een paar, misschien dat die wel zichtbaar zijn..

Oja, daar dacht ik ook net aan, een kennis van mij heeft ook een boreas afstammeling.. Hij was binnen een jaar Z1 en start nu Z2 met hem.
Hij heeft een keer gereden op Obsession en merkte op dat zij erg sterk was in de galop, hij had het zelfde probleem gehad met die van hem.

Ik weet niet of die van jou daar in het begin ook last van heeft gehad?

Ook ken ik iemand uit het verleden die 2 Nabuur afstammelingen had. Dat waren 2 van die goedzakken, heel braaf!


Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:29

Ik heb je een pb gestuurd, met een internetadres waar foto's van Obsession op staan.

Boreas heeft een goedgekeurde zoon, Gentlemen. Er is een 2de goedgekeurde hengst geweest, Henzo. Maar volgens mij dekt hij niet meer. De vader van Boreas is Jasper, ook zeer bekend, sprong vroeger onder Hugo Simon als Little One.
Er zijn veel boreassen actief in de springsport, maar je hoort vaak dat ze het ook goed doen in de dressuur.
Ik vind het ook altijd leuk om veel te weten over halfbroertjes en zusjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, gewoonmarie, karinna, Ubermetrics en 71 bezoekers