Met EPTM test meer kans op Ster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

KaDeesje

Berichten: 3
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Oisterwijk

Met EPTM test meer kans op Ster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 20:31

Hi allemaal
Onze KWPN merrie Indoctro x Jus de Pommes haalde op haar 3e geen ster bij de centrale keuring. Ze was toen inderdaad nog wat popperig. Een veulentje later wil ik het opnieuw proberen en overweg de EPTM test vooraf te doen, zodat niet alles van een dag afhangt.

Vraag is nu wat (if anything) van de resultaten van de EPTM test worden meegenomen als onze merrie opnieuw bij de keuring wordt gepresenteerd. Verward

Hebben jullie hier kennis en/of ervaring mee?

Groetjes
KaDeesje!


KaDeesje

Berichten: 3
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 10:10

Dank voor de reacties! Lachen

IBOP laten rijden onder een springruiter is ongeveer net zo duur als EPTM, dat is dus wel een optie het bloed uit de papieren kracht bij te zetten.

Vwb de ster/EPTM:
CGJ12 schreef:
mijn conclusie: een merrie die netjes onder het zadel loopt maakt en grotere kans op de STER tijdens de EPTM keuring (mits de score op de examendag wordt uitgevoerd) Dit zal wel komen omdat men de EPTM nog steeds probeert te stimuleren en de inspekteur de paarden zelf onder het zadel heeft gezien bij de eindbeoordeling.


Makes much sense indeed, CGJ12.

Als ik dit goed lees, wordt LK overgeslagen als "de" score wordt uitgevoerd op de examendag, en hoeft ze daarna niet terug voor keuring (met risico 82->62 )

Vraag wordt dan hoe te weten of de score op de examendag wordt uitgevoerd. Hoe kom je daar achter? Verward
Laatst bijgewerkt door KaDeesje op 12-08-03 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KaDeesje

Berichten: 3
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 10:27

Dus... eigenaar kan opdracht geven tot scoring als er voldoende comfort level is? Kijk als EPTM niet goed wordt doorlopen moet je gewoon de feiten onder ogen zien. Lastiger wordt wel als er goed resultaat wordt behaald en vervolgens GEEN scoring plaatsvind. Uit je bewoordingen maak ik niet op wat nu bepaalt OF er wordt gescored. De keurmeester (bij voldoende kwaliteiten), de eigenaar, of iets heel anders?

groet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers