indoctro afstammingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

indoctro afstammingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 11:35

wie kan mij meer vertellen over de afstammingen van indoctro? ik zelf ga alleen dressuur rijden en nu kan ik een mooie indoctro krijgen en nu ben ik benieuwd wie er ervaring mee heeft. Het is een plaatje van een paard hij is gitzwart!

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:08

Hey,

Ik heb 2 indoctro's van dichtbij meegemaakt, beide donkere paardjes maar ook beide met nogal aparte baasjes dus.... Op zich wel erg braaf en ze konden best mooi lopen. De ene was best wel heet eigenlijk en het andere paardje was wat rustiger. Paarden kregen niet echt de kans om iets goed te leren enz. vanwege hun baasjes. Je moet gewoon kijken of het klikt met dat paardje, dan weet je snel genoeg of je hem wilt hebben.

xxxies
Syllie

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:12

Ik ken er een paar uit de springsport. Zijn hete branderige paarden. Qua beweging stap en draf zijn deze normaal niet apart, de galop is wel goed (springen he). Super springen! Ik zou nooit een Indoctro uit een bloed merrie willen, ik denk dat het dan te wordt. Maar dat is mijn ervaring misschien dat andere er anders over denken. Is in principe geen dressuur bloed maar dat zegt natuurlijk niets over de bruikbaarheid daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:18

Ik ken ook een Indoctro springruin. Erg heet en niet al te makkelijk met rijden. Is wel voor veel geld naar Amerika verkocht, dus ze zijn wel goed (deze in elk geval)

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 12:27

Ik weet dat de moeder een zeer koel en rustig paard is. Wel heel mooi qwa beweging echt helemaal dressuur. En ach een heet paard is op zich geen probleem ik heb een ariban gehad dus ben gelukkig wel wat gewent die was zo gek als een deur als ze maar niet gemeen zijn of onhandelbaar, want daar hou ik niet zo van en dat ze voor veel geld verkocht worden naar het buitenland is voor mij niet van belang het is niet de bedoeling om hem gelijk te verkopen ik ben alleen benieuwd of iemand er ervaring mee heeft. Zijn het werklustige paarden en hoe zijn ze van karakter op stal en in de omgang. Ik kan niet zo goed tegen paarden waar je als je ernaast loopt continue moet mopperen omdat ze maar lopen te klieren. Nu moet ik wel zo eerlijk zijn dat die Ariban het eerste jaar ook echt onhandelbaar was maar ja daar was ik helemaal verliefd op en ook die heb ik uiteindelijk lekker rustig gekregen.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:46

Ik heb een indoctro waar ik dressuur mee rijd. Hij is 7 jaar en echt een supermooi beest, kan heel apart bewegen.
Ik rij nu M1 met hem. Het is er eentje met veel karakter!
In de omgang heel makkelijk maar met rijden kan hij heel lastig zijn!
Ik heb in mijn profiel foto's staan.

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 12:51

mooie foto's obsession maar dat had ik je al eens verteld. Toen ik de hamlet nog te koop had. Nu heb ik geen paard meer en krijg ik ineens weer veel tijd stom he? het zal wel zo hebben moeten zijn maar jou indoctro lijkt qwa uiterlijk erg op de zwarte die mij is aangeboden. en als ze op stal maar handelbaar zijn vind ik het ok ik vind een heet paard met rijden wel prettig dan moet je ook wat werken maar op stal wil ik geen draak meer. enne de zwarte is pas drie dus nog helemaal te vormen.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 13:12

Indoctro's zijn over het algemeen heel mooie dieren, met bijzonder veel karakter. Ze zijn heel gemakkelijk erg heet te krijgen, het zijn niet bepaald 'beginner'-paarden'.
Maar als je weet waar je aan begint, en je gaat er op verstandige wijze mee om, dan kan je er absoluut een wereld paard aan hebben..

Ik vind Indoctro zonder twijfel de beste hengst die Wiepke van de Lagweg te bieden heeft.
Toch, nee, een Indoctro uit een bloedmerrie lijkt mijzelf idd ook geen pretje Knipoog

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 13:19

ik denk niet dat ik het typ ben dat een paard heet rijd want er word mij meestal gevraagd waardoor de paarden bij mij altijd zo kalm blijven. ik denk dat ik zoveel geduld heb dat ze uiteindelijk toch wel graag het werk voor je willen doen. mijn ariban merrie kwam uit een volbloed moeder en daar dacht ook iedereen van dat ik ermee zou verongelukken. Gelukkig ging het na verloop van tijd dusdanig goed dat zelfs op de wedstrijden het paard ondanks alle drukte relaxed bleef. Maar ja elk paard is toch weer anders he. Paarden moeten eerlijk zijn de rest komt dan vanzelf wel.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:54

Ik heb ook een Indoctro, een 3 jarige zwarte hengst. Is een mooi paard vind ik zelf. Deze is helemaal niet heet. Ook niet sloom hoor, maar normaal, wil heel graag leren en doet dit ook snel. Wil echt wel voor je werken, maar probeert ook wel eens een keer uit wat hij kan flikken. Hij kán heel goed lopen, maar onder het zadel moet ik dat er nog uit krijgen. Zie onderstaande foto's voor zijn draf, zijn wel onduidelijk, maar zijn van een video genomen. Springen kan hij in ieder geval super. Verder is het een heel eerlijk paard met een cool karakter. Hij zal nooit zomaar ergens van wegspringen, tenzij hij écht schrikt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 09:13

mooi paard hoor met mooie gangen!!!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:58

Ik ben zelf ook helemaal wilt van indoctro.
Ik kom ook altijd op de shows bij wiepke voor indoctro Haha!
Ik heb zelf nu een paar nakomelingen gezien.
Pracht dieren, wel erg hete paarden, maar als je er goed mee om kan gaan, dan zal dat geen probleem opleveren.
Meeste dieren die ik gezien heb van hem, zitten tegen de zwarte kleur aan *LOL*

Had heel veel foto's van nakomelingen op mijn comp, maar mijn computer is kapot geweest en alles is eraf

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:37

Ik heb een Indoctro x Lucky Boy gehad. Als 3 jarige zadelmak gemaakt en wedstijdklaar gemaakt. Was een zwarte met kol en sneb. Super karakter en zeer goed springen en fijn te rijden. Was wel snel bangig als je hem een keer ergens voor terecht wees, gevoelig karakter wat ik erg belangrijk vind.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 01:22

Nou begin ik opeens te twijfelen of het paard van mijn instructeur van indoctro of van indurado is.....
Waarschijnlijk Indurado want het is een schimmel en aangezien de meesten van indoctro donker zijn...Lachen
Het is trouwens wel een gevoelig beestje. Niet gemeen ofzo, maar wel erg kijkerig. En op stal vond hij het eng om geaaid te worden, maar dat wordt nu minder. Maar je hebt eigenlijk niet zoveel aan mijn reactie natuurlijk, als die paard van een heel andere hengst is Haha!