2 drachtige merries!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

2 drachtige merries!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 00:07

Jaja, het lijkt erop dat ik volgend jaar 2 veulentjes mag verwelkomen!
Ik ben helemaal gelukkig want hier in de regio hoor ik niets anders als verhalen van merries die nog steeds leeg staan.


Ten eerste hebben we mijn El Corona ster merrie x Pastrocio xx x Eros nu 21 dagen drachtig van Obelisk. (complimenten voor Lauw van Vliet en consorten, want mijn merrie is ruim een week lang nagenoeg elke dag gescand en voor zover ik weet drie keer geinsemineerd, 1 keer op 4 cm, 1 keer op 5 cm en de laatste keer op 5,5 cm)

Ik heb tientallen nakomelingen van deze hengst bekeken waaruit ik opgemaakt heb dat deze hengst mijn merrie goed kan aanvullen.
De flinke scheut Trakhener bloed van Matador spreekt mij aan, zeker gezien het een Trakhener is die op het hoogste niveau heeft gepresteerd en goede en gezonde nakomelingen heeft gegeven. Clavecimbel vind ik intressant gezien die in combinatie met El Corona de Pavo cup topper en ggk dekhengst Montecristo heeft gegeven.

Ten tweede heb ik de Chronos merrie van Sarabande drachtig van Polansky!
Ik wilde al langere tijd een Polansky nakomeling alleen dan graag uit een bloedmerrie. Tot nog toe was ik alleen dieren tegengekomen waarbij Polansky gebruikt was om te veredelen. Naar mijn idee kan een Kostolany x Donnerhall x Ulft x Roemer juist een flinke scheut bloed gebruiken. Toen ik eind vorig jaar in een topic zag staan dat Sarabande vroeg naar ervaringen met het 'verhuren' van merries heb ik haar eens benaderd. Dit leek me heel intressant, zeker gezien we nu ook nog terug fokken op Mahagoni. De bloedvoering sprak me al enorm aan, de merrie in het echt net zo, alsook haar nakomelingen die ik bekeken heb. Dit veulen verwachten wij al wat eerder als het veulen uit mijn eigen merrie, namelijk eind april. (hoewel de merrie in kwestie haar veulentjes tot nog toe altijd 2 weken eerder 'af' had Knipoog )

Jonkvrouwruta (Meer info in mijn profiel)
Afbeelding

Obelisk
Afbeelding



Chronos merrie van Sarabande:
Afbeelding

Polansky
Afbeelding


Nou, ik ben dus niet over 1 nacht ijs gegaan en ben ervan overtuigt dat ik het allemaal goed heb uitgedacht. Nu maar hopen dat het resultaat ernaar mag zijn, ik heb de smaak in ieder geval aardig te pakken Hyper!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:28

Gefeliciteerd! Nu nog hopen dat er ook 2 droomveulens uitkomen! (kan je volgend jaar ook in het zomernummer van bit Schijnheilig ) Dat zal vast wel lukken! Vooral de onderste combi vind ik heel leuk! Die merrie is al om te kwijlen en dan polansky! Kwijl Maar de bovenste combi doet er ook niet voor onder hoor! Ga maar je maar vast voorbereiden op je interview! hahaha OK dan!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:41

Gefeliciteerd!
De beide hengsten spreken mij niet zo aan, maar in combi met de merries is er goed over nagedacht.
Ben erg benieuwd naar het resultaat!
Je hebt zeker de smaak te pakken!
Hoe gaat het eigenlijk met Tha Boss??

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:48

Ja Sjuim nu je pc het weer doet zijn we wel erg nieuwsgierig naar nieuwe foto's van je huidige Crackje

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 01:00

Gefeliciteerd ! Volgend jaar maar liefst 2 veulentjes, is natuurlijk goed nieuws Lachen !!

Heb alleen een vraagje,
Sjuimpje schreef:
... en voor zover ik weet drie keer geinsemineerd, 1 keer op 4 cm, 1 keer op 5 cm en de laatste keer op 5,5 cm)

Wat betekent hier 4 cm, 5 cm en 5,5 cm Verward , is dat de groote van het embryo, of wordt hier iets anders bedoelt ??
Sorry, heb dit jaar voor het eerst een veulen gekregen (had de merrie al drachtig gekocht Knipoog ) en weet dus haast niets van dit soort dingen af Bloos !!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 01:20

Tha Boss doet het uitstekend!
Hij lijkt nog steeds veelbelovend Party!!
Ik hoop binnenkort ook van hem weer foto's te kunnen plaatsen, ik moet alleen even een aanjager zien te charteren, ik probeer hem nu wel op te jagen maar het enige wat hij dan doet is zijn moeder bespringen Haha!
Dit is op zich wel een recente foto, een week terug genomen toen hij anderhalve maand oud was:
Afbeelding


Met die cm's bedoel ik de grootte van het ei, de eisprong vind meestal plaats wanneer het ei 4 cm is, alleen Jonkvrouw spaarde nog even door Haha! Wie weet volgend jaar weer zo'n groot veulen als dit jaar Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:08

Gefeliciteerd!
De combinaties klinken heel mooi.
En die knappe kerel ziet er goed uit op de foto Lachen

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:18

zo,zo, doe maar luxe!
Zijn zeer zeker 2 hele mooie combinaties Lachen
BEn heel benieuwd wat voor veulens daar uit gaan komen!
gefeliciteerd zeg!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:44

Gefeliciteerd hoor, dus dat was de merrie waar je de Polansky op wou zetten. Lijkt me idd wel een goede merrie ervoor.. Ik ben zeer benieuwd wat er uit beide merrie's gaat komen!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:31

Jee wat leuk joh! Wat doe je straks met Tha Boss, gaat die de opfok in?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:48

Gefeliciteerd!! Ik hoop dat je volgend jaar 2x beschuit met muisjes kan opdienen Haha! . De combinaties klinken idd erg goed, jammer dat je nog zo lang moet wachten voor je het resultaat ziet Tong uitsteken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:16

Gefeliciteerd!! Hardstikke leuk, het word druk bij jou is je vader al stallen aan het bijbouwen????? Haha!

Het lijkt inderdaad alsof je er goed overnagedacht hebt, ik hoop dan ook dat het 2 toppertjes worden!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:18

He wat leuk joh! Nog meer jong spul.
Gefeliciteerd!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:39

Sjuimpje schreef:
...Met die cm's bedoel ik de grootte van het ei, de eisprong vind meestal plaats wanneer het ei 4 cm is, alleen Jonkvrouw spaarde nog even door Haha! Wie weet volgend jaar weer zo'n groot veulen als dit jaar Haha!


Bedankt, weer wat geleerd Knipoog !!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 14:53

poeh nou je mag wel stallen bij gaan bouwen zeg,maar nee hoor harstikke leuk gefeliciteerd hoor!

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:23

En heb je korting gekregen bij Lauw, je laat er tenslotte 2 tegelijkertijd dekken.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:11

Gefeliciteerd .
Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen volgend jaar *LOL*
Op de foto van Tha Boss, kan je echt al zien dat die flemmingh hals erop gaat komen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 21:17

Euhm,
stallen hebben we inderdaad niet te over, ik zal eens opperen of mijn vader de Friezen niet kan opruimen Haha!

zoekie schreef:
En heb je korting gekregen bij Lauw, je laat er tenslotte 2 tegelijkertijd dekken.

Ik zou niet weten waarom Lauw korting zou moeten geven en waarom jij je dat ook afvraagt? Haha!
Hij heeft er toch geen enkel belang bij dat ik mijn merrie (met een Flemmingh veulen aan de voet) laat insemineren met een hengst die niet op zijn station staat?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:31

Sjuim heb je niet een mooie foto van de hengst waar je bij de combinatie met mijn merrie op inteelt. Het is nog steeds een van mijn favoriete hengsten.

Jaly
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:37

sarabande schreef:
Sjuim heb je niet een mooie foto van de hengst waar je bij de combinatie met mijn merrie op inteelt. Het is nog steeds een van mijn favoriete hengsten.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jaly op 07-08-03 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:39

Bedankt, maar Sjuim heeft veel mooiere, namelijk in beweging
Laatst bijgewerkt door sarabande op 07-08-03 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:33

Sjuimpje"]
Euhm,
stallen hebben we inderdaad niet te over, ik zal eens opperen of mijn vader de Friezen niet kan opruimen Haha!

[quote="zoekie schreef:
En heb je korting gekregen bij Lauw, je laat er tenslotte 2 tegelijkertijd dekken.

Ik zou niet weten waarom Lauw korting zou moeten geven en waarom jij je dat ook afvraagt? Haha!
Hij heeft er toch geen enkel belang bij dat ik mijn merrie (met een Flemmingh veulen aan de voet) laat insemineren met een hengst die niet op zijn station staat?
[/quote]

ik dacht jij laat sperma van Obelisk naar hem opsturen dan hoef je maar naar 1 hengstenhouder of heb je de Chronos merrie nog niet op stal?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 22:37

De Chronos merrie staat bij Sarabande gewoon thuis, die mag daar ook gewoon lekker blijven staan. Polansky is daar naar de da verzonden. Obelisk is verzonden naar Van Vliet. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik over Van Vliet veel goede verhalen hoorde en het anders via mijn da had moeten laten doen, was duur geintje geworden want die visites en dat scannen tikt aardig aan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 10:05

De bewegingsfoto van Mahagoni heb ik dus hier Bloos Bloos!
Ik zal proberen er een foto van te maken, heb hier geen scan.
Maar hij komt eraan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:42

Gefeliciteerd
Mooie combi´s, ik ben nu al erg benieuwd naar de foto´s van volgend jaar Haha!