Tijden NRPS nationale keuring (Ro & Spriet)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Tijden NRPS nationale keuring (Ro & Spriet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 14:59

Hoi allemaal,

voor diegenen die komen kijken naar de keuring dit weekend van het NRPS. Mijn merrie Rojantha v/d Brooks catalogus nr: 171 en mijn Spriet (Primavera) catalogus nr: 130 moeten allebei tegelijk om 13.20 uur. (lekker handig ) Hoe laat moeten de anderen die meedoen?

Ik mag met Ro waarschijnlijk voor de 3 jarigen die voor ster gaan, maar dat moet ik ter plaatse regelen, aangezien het programma boekje anders niet meer klopt. Dat is dus om 13.00 uur.

groetjes Merilyn

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:55

Silly is nummer 158 en moet om 13.10 of zoiets???
Hoe oud is Ro?? Ik dacht dat ze al ster was maar das foutje van mij dan.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:09

Oja, en de 3jarigen zijn pas om half 3 ofzo Haha!
Eerst de 4 jaar eo voor ster, dan 4 jaar eo opgenomen in 2002 of eerder, dan stermerries, dan keurmerries, dan pas de 3jarigen.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:36

Hee lekker handig 2 tegelijk, maar hoe ga je dat dan doen? Het veulen moet toch naast de moeder lopen?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:46

Dat is inderdaad practisch geregeld. Maar je bent toch als enige in de rubriek met de merrie? Tenminste, volgens mijn programma. Dus dan kan je altijd wel een keer tussendoor. Dat maakt niet zoveel uit.

Maar mijn ring is alleen 's ochtends, dan kan ik de middag rubrieken rustig bekijken Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:15

Sultana heeft nr 164 en haar rubriek begint om 13.00u

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:16

O ja, nog een vraagje. Moeten de merries die het sterpredikaat verkrijgen nog steeds in een optocht in de hoofdtribune verschijnen? Wanneer is dat dan?

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 10:11

Missouri schreef:
Silly is nummer 158 en moet om 13.10 of zoiets???
Hoe oud is Ro?? Ik dacht dat ze al ster was maar das foutje van mij dan.


Ro is ster, ze moet voor voorlopig keur. Ik mag trouwens om 13.00 uur even gauw voor de de rubriek 4 e.o. voor ster. Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:14

Ik en Roy komen zowiezo aanmoedigen hoor! Gewoon op het federatiecentrum toch?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:15

Merilyn schreef:
[Ro is ster, ze moet voor voorlopig keur. Ik mag trouwens om 13.00 uur even gauw voor de de rubriek 4 e.o. voor ster. Haha!
[/quote]


Mooi om te weten, kan ik een kwartiertje later gaan wassen Haha!

Heel erg veel succes (ik denk dat het wel goed zit toch...??)
Kom daarna maar ff langs voor een glaasje zelfgemaakte Sangria!! OK dan!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:16

Jurga schreef:
Ik en Roy komen zowiezo aanmoedigen hoor! Gewoon op het federatiecentrum toch?


Ja, neem maar een ratel en spandoek mee voor nr 158!!!! Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:20

Missouri schreef:
Ja, neem maar een ratel en spandoek mee voor nr 158!!!! Haha!


Heeft ze dat nodig om te kunnen lopen Verward Haha!
Vanwege de warmte zeker

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:23

sarabande schreef:
[Heeft ze dat nodig om te kunnen lopen Verward Haha!
Vanwege de warmte zeker
[/quote]


Lopen kan ze zeker! Haha! maar ze maakt er een sport van om zo lui mogelijk voor de dag te komen (behalve als ik erop zit, hihi)

Cool Schijnheilig

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:27

Missouri schreef:
Lopen kan ze zeker! Haha! maar ze maakt er een sport van om zo lui mogelijk voor de dag te komen (behalve als ik erop zit, hihi)


Dat is geen optie Verward Haha! Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:33

Ging lekker hoor! En ze deden alle drie super hun best met dit warme weer! Gefeliciteerd Merilyn en ook gefeliciteerd Missouri. Waarmee mogen jullie zelf vertellen Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:53

O nu worden we wel erg nieuwsgierig Tong uitsteken

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:41

JAAAAAAAAAAAAAAA Silly was kampioen van de rubriek en TWEEDE in de kampioenskeuring!! Ik stond echt even met mijn ogen te knipperen, er liepen zulke goede paarden mee... oa een Respect die geweldig kon gaan en de uiteindelijke kampioen, een Disconto x Cabochon (ECHT een geweldig dier).
Ik stond al in tranen toen mijn kleine eitje de rubriek won, maar toen ze met die geweldenaar overbleef hield ik het echt niet meer droog Haha! een zeer terechte kampioen, die een wat beter achterbeen had dan de mijne.
Ze liet zich wel super zien, echt niet normaal!

Merilyn gefeliciteerd, Unity, Petraaken... het was heel erg leuk en we kunnen allemaal trots zijn denk ik.

Trouwens Merilyn, je hebt echt een geweldig veulen. Ik was er helemaal weg van!

PS erg leuke boktmeeting ook!!! Haha! OK dan!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:00

Harstikke gefeliciteerd, wat een geweldig resultaat. OK dan! OK dan!
Kan je met recht trots op zijn en dat ze je niet in de steek liet maar er helemaal voor ging super zeg.
Ga er maar fijn van genieten en eindelijk lekker slapen hoor.

Wanneer Cheese!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:16

Heey dat super joh!! Gefeliciteerd!!! En ook ik ben erg benieuwd naar de Cheese!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 13:12

Sultana is dus Ster geworden en zijn daar dolgelukkig mee. Spijtig genoeg kon ik niet blijven voor de kampioenskeuring ging net een beetje te laat worden om te vertrekken naar huis (ca 4 uur rijden). Gefeliciteerd missouri. Vind dat je echt een fantastische merrie hebt. Nu allemaal gaan voor het keurschap hé. Dit jaar ga ik niet naar de ABOP maar wel volgend jaar.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:17

Ben erg nieuwsgierig over de prestaties van Ro en Spriet. Tell me!!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 18:16

Nou Ro was van haar categorie kampioen geworden Haha! ik trots en voorlopig keur verklaard nu nog een IBOP. Overall dagkampioenschap weet ik niet exact alleen de beste 2 mochten in de baan blijven en Ro toonde niet meer zat alleen te gillen om haar veulen. helaas. Silly van Missouri was een FANTASTISCHE reserve kampioen!!! echt heel gaaf. dat paard bleef maar lopen. zo goed! Haha!

Sprietje werd 6e van de veulens met als commentaar van de jury: Jouw veulen draaft fenomenaal en stapt super maar is nog TE JONG om te winnen. Nou ik dacht dat ik achterover viel. Ja mijn veulen is pas 7 weken maar daar mag je toch niet op afgerekend worden??? Jawel dus. De rest van de veulens waren allemaal al veel ouder. Als ze nou een opmerking of een bemerking hadden OK maar dit vond ik nergens op slaan. Maar ja al met al een geslaagde dag!!!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:06

Merilyn schreef:
Silly van Missouri was een FANTASTISCHE reserve kampioen!!! echt heel gaaf. dat paard bleef maar lopen. zo goed! Haha!


Bloos! dank je wel... die Redjeki vond ik ook geweldig, had nooit gedacht dat Silly die voorbij zou lopen.

Iedereen die ik ben vergeten te feliciteren in de opwinding en totale verbijstering (hihi), bij deze alsnog!

Ja, die opmerking over Primavera vond ik ook eigenlijk nergens op slaan. Natuurlijk is zo'n veulen jeugdig! Ze had wel de beste draf van het veld, en uitstraling over. Af en toe kun je er geen peil op trekken hoor, ik ging na afloop ook even naar de jury om commentaar te vragen (hij liep net van het veld af).
Kreeg ik te horen dat de kampioen een beter achterbeen had (zeker waar! Dat dier was echt heel sterk) en dat die tevens nrps gefokt was, tegen mijn "buitenlander". Maar dat was off-record.

Ach ja. Ik ben heel erg blij (roze wolk achtig!! Haha! ) want ik had het nooit verwacht. Het was een knap stel paarden bij elkaar!!!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:22

Merilyn schreef:
Nou Ro was van haar categorie kampioen geworden Haha! ik trots en voorlopig keur verklaard nu nog een IBOP. Overall dagkampioenschap weet ik niet exact alleen de beste 2 mochten in de baan blijven en Ro toonde niet meer zat alleen te gillen om haar veulen. helaas. Silly van Missouri was een FANTASTISCHE reserve kampioen!!! echt heel gaaf. dat paard bleef maar lopen. zo goed! Haha!

Sprietje werd 6e van de veulens met als commentaar van de jury: Jouw veulen draaft fenomenaal en stapt super maar is nog TE JONG om te winnen. Nou ik dacht dat ik achterover viel. Ja mijn veulen is pas 7 weken maar daar mag je toch niet op afgerekend worden??? Jawel dus. De rest van de veulens waren allemaal al veel ouder. Als ze nou een opmerking of een bemerking hadden OK maar dit vond ik nergens op slaan. Maar ja al met al een geslaagde dag!!!!


Ik had het al over de telefoon gezegd, maar alsnog GEFELICITEERD!!! Nu nog IBOP rijden! Weer iets om naar uit te kijken!

Tot snel!

Masja

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:29

Sprietje werd 6e van de veulens met als commentaar van de jury: Jouw veulen draaft fenomenaal en stapt super maar is nog TE JONG om te winnen. Nou ik dacht dat ik achterover viel. Ja mijn veulen is pas 7 weken maar daar mag je toch niet op afgerekend worden??? Jawel dus. De rest van de veulens waren allemaal al veel ouder. Als ze nou een opmerking of een bemerking hadden OK maar dit vond ik nergens op slaan. Maar ja al met al een geslaagde dag!!!![/quote]

Ze zijn bij het NRPS erg goed in het zeggen van vreemde opmerkingen.......... Scheve mond
In ieder geval van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten.