Welke cross? (Western/reining)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 00:08

Vind het zo jammer dat je zo ver in de pedigree kijkt! Je zegt dat ze een achterkleindochter is, maar wat zit er dan voor? Als er daarna alleen maar Pleasure hengsten/merries zijn gebruikt heeft Doc Bar niet echt meer wat te vertellen.

Als je een hengstenkeuze maakt, blijkbaar wil je graag de Reining kant op fokken, zoek dan een hengst die daar bewezen in is gefokt. Kijk of hij 'Reining-like' gebouwd is en of zijn nakomelingen dat zijn.

Ben je een Bokker of een Jokker....




Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:09

I see, je paard is meer All Round gefokt dan een bepaalde richting, niets mis mee!

Als ik je advies mag geven zou ik er een All Round hengst bij zoeken, met als zwaarte punt Reining. En als ik jou verhaal zo lees....een hengst met een meewerkend karakter Haha!

Mijn ervaring is dat de Hollywood Jac 86 lijn, jaja de hengst is het waard voluit geschreven te worden Knipoog meer Reining dan Peppy San Badger. Ik vind de paarden qua type meer Reining. Maar dat is persoonlijk.

Zelf heb ik een achterkleinkind van Hollywood Jac 86, de vader van ons veulen is Jack Over Dun It, een zoon van Hollywood Dun It, ook al zo'n begripsreiner. Veulen komt uit een Cowhorse/Cutting gefokte merrie, het druipt er vanaf. Tot nu toe heb ik bij ons veulen veel Reining gezien, zijn looks, mind and movement! Er borrelt wel wat Cowie naar boven maar voornamelijk Reining Cool Als je ziet met wat voor gemak die dat doet, word je naar van.

Ben je een Bokker of een Jokker....


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:14

Heeft jou merrie al eens eerder een veulen gehad? Het zou leuk zijn als je weet hoe ze fokt, kwa bouw ook.

Deano Dun It is ook leuk gefokt, Hollywood Dun It X Great Pine! Dat is een gewilde combinatie een paar jaar geleden. Ik heb hem als 3 jarige in actie gezien, lekker soepel dier! Goed atletisch, vind ik heel belangrijk, zeker voor een Reiner. Ze hebben ook Great Kid Whiz, zit ook een leuk papier op, Topsail Whiz X Kid Five Cody (Joe Cody) X Great Pine, wat linebreed, maar, ben ik niet zo vies van Cool Eerlijk gezegd, ik heb hem niet life gezien!

Als eerste veulen of als je merrie 'breed' fokt, zou ik geen 'te' breede hengst nemen.

Hengsten uitzoeken is een GEWELDIG karwei!! Ik ben alweer bezig voor de 2004 dekkingen, ALS ik het doe, er lopen zulke leuke hengsten rond.

Wil je speciaal een 'Nederlandse' hengst?

Ben je een Bokker of een Jokker....


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:25

Finnie, stuur die brief nou!! Dat is toch hardstikke leuk EN leerzaam!! Dat vind ik zo moeilijk bij een maidenmerrie, je hebt echt geen idee!!

Nou dan valt die Whiz hengst gewoon af! Heb je al nakomelingen gezien van Deano? Ik wilde dit jaar naar hun hengstenshow maar kon niet Scheve mond Jammer was dat, je kan er zoveel van leren!

Gelukkig wonen wij vlakbij de Duitse grens, maar laat afstand je niet tegen houden, je kan je merrie kunstmatig ins.

Hoi Mountain!

Ik zei dat alleen over mijn eigen veulen! Veel Quarter veulens heb ik nog niet om me heen gehad, dus kan daar niet gericht iets over zeggen, ik vind Cowhorses snibbiger, zien meer, wakkerder, minder vriendelijk. Dit is heel gevaarlijk zo neer te zetten. Er moet niet gedacht worden dat ik denk dat Reiners, dooie goedzakken zijn, zeker niet! Het zijn hele sumiere dingen die opvallen, die ik probeer een naampje te geven

Dat van het verschil van Merrie of Hengst veulen wat jij aangeeft Mountain ga ik eens op letten! Leuk!

Maar vertel eens, vind jij er geen verschil tussen zitten? Cowhorses en Reiners? En dan bedoel ik dus de veulens.

Ben je een Bokker of een Jokker....


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 01:19

Goed zo!! Ben heel benieuwd hoe de ontvangers reageren!

Het is zeker goed hem onder het zadel te gaan bekijken, het blijft in mijn hoofd spoken dat hij niet zo groot was....maar dat kan ik mis hebben.

Mijn beide merries zijn atleten, dus bij mij gaat dat zeker niet op!

Overgens Mountain, ik vergat dat in mijn vorige bericht te vragen, hoe bevallen jou die lijnen? En hoever zitten die twee hengsten in jou pedigree's?

Ben je een Bokker of een Jokker....


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:38

Reiners cooler dan Cowhorses, ja en nee. ik heb twee Cowhorses, aan de ene kant zo cool als het maar kan...maar aan de andere kant zo HEET als vuur! Een echte Reiner heb ik nog niet gehad.

Wat vind je prettig? Mijn merries zijn in omgang, lekker rustig, schrikken niet snel, de oudste is echt heeeeeeeel cool, de jongste is nergens bang voor en raced ook zo naar het gevaar toe! Dat is wel super gaaf hoor! Maar onder het zadel is de oudste als je haar aan het werk zet wakker! En dat moet je hebben! Een paard mag best cool wezen maar er moet wel gewerkt worden, als hij niet onder de indruk is daarvan kom je ook niet ergens. Hiermee bedoel ik dat je niet blind moet staren op een coole kikker, maar ook wat pit dat erin moet zitten.

Ik was laatst bij een Cuttingshow, daar stond een Roanmerrie in de hoek, deed niets, was meer aan het suffen dan wat anders TOT er een koe kwam, dat sprong ze uit haar velletje!!!!! Maar sliep vrolijk verder als hij weer verdwenen was Cool

Ik dacht dat jij met veulens bedoelde van die pasgeboren dingen...waar ik er nu een van heb! Dan blijf ik toch bij mijn eerste verhaal, de veulen omschrijving, mijn jongste merrie heb ik vanaf 6 dagen oud, met 4 maanden kwam ze bij mij. Dat ding volgt alles, ziet alles, volgt de spinnen op de muur, er kan geen kip/kat/bal of vogel in de wei zitten of ze jaagt ze eruit, bij verveling cut ze de paarden naast haar in de wei. Ze is altijd bezig, altijd kijken, ziet alles, kan best snibbig zijn hoor! Het is geen doetje.

Vooralsnog, en misschien krijg ik dan een hoop mensen op mijn dak, vind ik Reiners wat luier, Cowhorses zijn makkelijker te porren voor dingen, ookal hebben ze soms geen zin...ze doen het dan wel en doen dan ook hun best! De reiners zie je vaak het wel doen maar met een zure bek....en omdat het moet.

Maar het is erg moeilijk om te zeggen Mountain, er word veel gekruist met Reiners en Cowhorses, ik heb het ook gedaan en ook het komende veulen is van een Reining hengst. Je zou dan echt moeten kijken naar Compleet reining gefokte paarden of Cowhorse gefokte paarden, dan kan je beter vergelijken.

Ben je een Bokker of een Jokker....



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 152 bezoekers