NRPS hengst EL BEAUTY....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

NRPS hengst EL BEAUTY....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 15:49

HOI, even een vraagje,

kent iemand hier de goedgekeurde dekhengst El Beauty? hij is een NRPS hengst en de vader van mijn nrps merrie Melanie. (tevens ook de vader van Tamara en El Rambo)

weet je iets over deze hengst laat mij dat dan aub weten!!!!

groetjes valencia
Party!!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:57

Mijn pony is van Eduard, en Eduard's vader is El beauty. Maar wat wil je erover weten, ik weet er ook niet zoveel van, maar misschien kan ik helpen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:01

El beauty is en voshengst met witte benen en witte bles. En zo zien zijn nakomelingen er ook heel vaak uit. Daarbij staan nakomelingen van deze hengst er om bekend dat ze heel moeilijk zijn met rijden. Hij is inmiddels al aardig op leeftijd en dat is hem ook aan te zien, staat op stal bij v. Mierlo. En daar heb ik hem dus wel eens gezien. Casper ook.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:21

El Beauty
NPA STB 81*31 pref; prest.fok
v. El Malaak ox
geb. 16-05-1974
stm. 1.48 m., kleur bruin
Fokklasse 3
In 1994 definitief goedgekeurd i.v.m.
leeftijd en predikaten
Percentage Arabisch bloed: 75%

bron: NRPS

Ik kan zo gauw geen foto vinden.

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 12:44

allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! ik weet nu wel al iets meer gelukkig. alleen, die andere 2 paarden die ik boven noemde en mijn pony lopen allemaal erg goed en die 2 hoog in de dressuur sport. dus echt moeilijk te rijden valt wel mee. mijn paard is ziek geweest, na 6 weken stapte ik er op en ik reed er zo mee weg zonder enige bok of verzet!! nou toch bedankt voor de reacties en als iemand toch nog iets weet laat het mij dan maar weten, een foto zo ook wel leuk zijn!! groetjes mariska

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:56

Desiree schreef:
El beauty is en voshengst met witte benen en witte bles. En zo zien zijn nakomelingen er ook heel vaak uit. Daarbij staan nakomelingen van deze hengst er om bekend dat ze heel moeilijk zijn met rijden. Hij is inmiddels al aardig op leeftijd en dat is hem ook aan te zien, staat op stal bij v. Mierlo. En daar heb ik hem dus wel eens gezien. Casper ook.


Pardon??

El beauty is bruin met 3 sokjes (hoofdaftekening weet ik niet, kolletje denk)

Ik heb btw een Eduard ruin, voor foto's zie profiel. Karakter is OK dan!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:07

Anna-Jelly schreef:
Pardon??

El beauty is bruin met 3 sokjes (hoofdaftekening weet ik niet, kolletje denk)


Whahahahaha klopt!! En hij is ook prima te rijden hoor! (vroeger althans... Haha! )

En wat Casper ermee te maken heeft? Ook een fijne pony ja (lastig met zadelmak maken maar goed) maar das een Conquistador (hamad ox)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:18


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:37

Casper staat op dezelfde stal. Overigens, die zou ook geen gemakkelijke nakomelingen geven.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:49

Desiree schreef:
Casper staat op dezelfde stal. Overigens, die zou ook geen gemakkelijke nakomelingen geven.


hahaha klopt wel een beetje. Ik rijd ook op Celvin en dat is een casper x El Beauty, je moet hem aan het werk houden want op rust staan doet hem echt geen goed. Haha! Zodra je z'n volle aandacht hebt gaat hij er dan ook helemaal voor.....
Om kort te gaan houd hem aan't werk en hij loopt als een zonnetje....

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 23:03

Desiree schreef:
El beauty is en voshengst met witte benen en witte bles. En zo zien zijn nakomelingen er ook heel vaak uit.


Ken toevallig alleen 1 schimmel met als vader El Beauty en een schimmel met als opa El beauty Lachen

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:56

valencia schreef:
HOI, even een vraagje,

kent iemand hier de goedgekeurde dekhengst El Beauty? hij is een NRPS hengst en de vader van mijn nrps merrie Melanie. (tevens ook de vader van Tamara en El Rambo)

weet je iets over deze hengst laat mij dat dan aub weten!!!!

groetjes valencia
Party!!


Hoi Valencia, jazeker ken ik de hengst EL BEAUTY. Hij is ingeschreven bij het NRPS en op de site van het NRPS kan je foto's en een adres vinden waar hij ter dekking staat, ook heeft hij genoeg nakomenlingen. Succes met zoeken!!!!!!!! Charis

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 17:07

bedankt james1oo ik ga direct maar die site toe!!

ik ben erg benieuwd wat mensen van haar afstamming weten en vinden. ze heet dus melanie en is EL BEAUTY X SAVANNA. weet iemand anders nog wat dan hoor ik dat graag. groetjes mariska *LOL*

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:24

ik heb 2 veulens van el-beauty, zijn goede karakter fokt ie echt door!!! Tenminste bij mijn schatjes wel! Ik heb hem ook een keer in het echt gezien, inderdaad witte beentjes en donker bruin en zwarte manen. Ik heb gehoord dat hij bijna uit de fok werd gehaald omdat ie al best oud was, maar ik weet niet of dit waar is.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:46

Mijn pony is dan wel van Eduard (v. El Beauty) Maar een goed karakter heeft ie zekers. Mijn nichtje rijd 1x in de 2 weken les op hem en dan doet ie heel goed zijn best. Ze loopt met hem langs de weg om hem naar de wei te brengen en alles, zo leuk!
Maar volgens mij hebben alle El Beauty's een goed karakter (van zijn kant af dan) Lachen