Facet/ Notaris afstammelingen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Facet/ Notaris afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 17:42

Ik heb al eens eerder een topic geopend war ik naar foto's vroeg van Facet afstammelingen..
Maar ik heb vandaag eens naar de stamboom van Luvius gekeken..(na een jaar nog eens Schijnheilig ) En toen ben ik er dus achter gekomen dat zijn moeder een Notaris is.. Ik heb veel gehoord over deze hengst mar ik ben nog niet zo thuis in de KWPN hengsten..dus wie kan mij meer vertellen..laten zien(foto's??)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:44

Hier een foto van Notaris en zijn goedgekeurde zoon El Rosso (inmiddels afgekeurd)

Notaris
Afbeelding

El Rosso
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb zelf een merrie van El Rosso gehad, kon goed springen, maar had duidelijk minder aanleg voor dressuur. Vond buiten overal alles eng, was geen buitenrit mee te maken alleen. Met een groep ging dat wel goed.

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 19:12

Heel grappig dat je dit verteld want mijn paard heeft dus juist geeeen aanleg voor springen...
Hij heeft een enorm beroerde techniek...vind het wel leuk maar ook errug eng...
ALs er alleen al een muurtje in de bak staat gaat hij de bak niet in!! haha ik kan er wel om lachen...hij springt ook altijd heel erg groot en onbeheerst...nou ja goed..het is hem ook nooit goed geleerd hoor

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:26

Mij merrie was ook vaak bang voor sprong. Om een oxer liep ze al met een grote boog omheen, maar ze kon het wel, ze wou alleen gewoon niet, vreselijke aanstelster.

Ritje
Berichten: 13
Geregistreerd: 29-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:31

onze merrie een kleindochter van El Rosso die haar vader dan weer Westpoint is en dressuur is spring dan weer heel makkelijk in vrijheid geen angst heel zeker lief stabiel niet nerveus en leert snel
super karakter dan weer en bouw tja westpoint he maar dan Vos kleur
zo zie je maar weer
de moeders geven ook weer veel door en de combinatie is heel belangrijk

als we ooit een veulen van haar willen zal het een springpaard zijn liefst zwart en
met leuk karakter

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Facet/ Notaris afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:33

Ik heb een El Rosso merrie gekend. Was een hele brave maar wel hete merrie. Kwam uit de stam van Joost. Hele beste fokmerrie was het.
Wel heel moeilijk te rijden met een stugge mond/nek/hals. Echt een El Rosso hoofd/hals verbinding.

ras_rimaire

Berichten: 71
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:52

Wij hebben een twenter met afstamming Elberton x Jetset-D x Notaris, super braaf ding, niet snel van slag te krijgen.
En mn vader kent een man (die ik niet ken) maar die heeft een nakomeling Notaris, een hengst op stal staan en dat moet echt een heel mak paard zijn, kun je kinderen zo mee weg sturen heb ik gehoord, hij is ookal ver in de 20 maar toch.