Wat moet ik nou met dit veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:57

Ten eerste niets alleen doen, maar absoluut hulp erbij halen.
Veulen in de stal zien te krijgen en halster omdoen (dat had je de eerste dag al moeten doen).
Iedere dag desnoods 2 x per dag halster aan en af.
Niet op stal laten met halster om, maar buiten.
Daarna met twee man veulen aan halster leren lopen dat duurt een paard dagen van trekken en onder het staartje vooruit duwen.
MAAR NIETS ALLEEN DOEN!!!!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:09

Dan zet je moeder in een andere stal of anderen houden moeder vast.
Er zijn vast wel een paar potige paardemannen te vinden die het spul voor je temmen.
Als je daar niet snel een oplossing voor vind heb je straks een levensgevaarlijk paard.
Een veulen van 11 dagen is nog wel te veranderen.
Maar als je dat nu niet aanpakt en je wilt het zelf opfokken ga je 3 onplezierige en wellicht gevaarlijke jaren tegemoet

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:30

Begrijp ik niet eerst zeg je dat je het met 2 man erbij gedaan hebt en vervolgens (dat las ik ook uit je eerste bericht) dat je niemand hebt die echt kan helpen. Een roep om hulp hier op bokt lijkt me een prima idee.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:32

Als laatste redmiddel kan je moeder ook sedalin geven en dan rustig met het veulen aan het werk.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:53

Loolapelooza schreef:
(mams viel overigens niet aan, das het enige verschil)


Lijkt me een cruciaal verschil. Als een merrie vreemden aanvalt wanneer ze een veulen heeft is dat te accepteren. Maar de eigen vertrouwde mensen die haar eten geven en die ze kent, dat is een ander verhaal.

Dat brengt ze dus over op haar kind en jij wilt haar dat ongestoord maanden lang laten doen Verward

Omdat juist die merrie zich zo gedraagd zeggen alle ervaren mensen hier, vergeet die merrie even en probeer het vertrouwen van het veulen te winnen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth en 45 bezoekers