Info over deze merriestammen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Info over deze merriestammen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 20:55

Bij het uitpluizen van de stamboom vanmijn paard kom ik volgens mij verschillende merriestammen tegen. Wie kan me hier mee over vertellen??? De volgende kom ik tegen:

Via Cabochon (Vader van kimberley=vader van mijn paard) kom ik de ottie-vottie stam tegen, heet deze stam zo en door wie en wanneer is deze gefokt??

Dan via Nabuur(=Mv van Kimberley) zie ik de Karla stam, zelfde vraag als hierboven.

Dan is de moeder van Kimberley Berania (m Merania) en deze stam eindigd bij mij met Gerania (m Merania). Ik weet niet of dit wel een stam is. Hier weet ik echt niks over, wie wel??

Dan via Darwin (=Mv van mijn paard) kom ik de tettie-stam tegen. Hier wil ik ook wel van weten wie de fokker is en hoe oud deze stam is en welke hengsten er nog meer uit komen.

Ook kom ik een aantal keren L'Invasion tegen en er zit ook erg veel van Wittenstein bloed in.

Ik hoop dat jullie er meer van weten, alle info is welkom!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:34

Ik kon me herinneren dat ik over deze stammen al eens het een en ander gelezen had op i-net.
Dus ik ben even op zoek gegaan voor je (het is niet dat geworden wat ik zocht maar misschien heb je er toch iets aan).
Tettie stam
http://www.eqi.nl/dressuurhengsten/page ... aarden.htm kijken bij de hengst Inspekteur.
http://www.vwf.nl/VWF/Evenementen/2000/ ... k12110.htm
Het is niet veel maar misschien kan je in contact komen met deze mensen die jou weer meer kunnen vertellen
Mondriaan komt uit de ottie-vottie stam.
Amorka/karla stam;
volgens mij stond daar een tijd geleden een artikel over in de Hoefslag (als je wilt stuur me even een herinneringsmailtje dan ga ik even op zoek).
http://home.zonnet.nl/visser592/indexgamora.htm
Het is niet veel maar misschien kan je in contact komen met deze mensen die jou weer meer kunnen vertellen

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:40

bovenstaande link is van mijn website die nog steeds niet af is!!!!


Wil je info over de Karla stam ...dan mial je maar even.....


Sigrid

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 23:07

Wat voor paard is Kimberly, merie, ruin, hengst????

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 00:53

De heer EEfting uit Drente is de fokker van de karla/morka stam
voor tel nr even pbtje sturen als je intressse hebt.
Heb zelf ook nog een heel direkte merrie uit de Carlastam.
Is een heel grote stam
Stammoeder is Karla van Rheinstolz die 3 dochters kreeg t.w. ykarla, vukarla en amorka.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:10

Dhr Eefting is de fokker van de Karla stam.....

Dhr Beugel is de fokker van de Morka stam.....

Voor de goede orde...

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:12

Kimberley is toch de goed gekeurde hengst...Cabochon x Nabuur...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:28

Ja dat zegt ze dat is de vader van haar paard, mv is Darwin. Over die merriestammen zijn boeken geschreven b.t.w.
Ik was benieuwd over wat voor paard het hier gaat.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 17-07-03 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:31

Het paard dat ze bedoeld is inderdaad een Kimberley x Darwin. En Kimberley is de goedgekeurde hengst Cabochon x Nabuur

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 20:19

Ja klopt, voor de duidelijkheid: Ik heb dus een 4 jarige ruin waarmee ik L1 dressuur rijd. Mijn ruin is een Kimberley x darwin x volckmar x grandioso. Tijdens het uitpluizen kwam ik deze merriestammen tegen. Ik heb er op bokt wel al iets over gevonden, maar nog niet zoveel. Bedankt voor de links, zal ze bestuderen.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:55

Ik heb een hengst gehad uit de Ottie-Vottie stam. De stammoeder van die stam is Vottie die de merrie Nanette van Hurricane bracht. Zij kreeg een dochter Unette van Cadmus xx. Hier komt de ggk hengst Mondriaan uit. Mijn paard was een driekwart broer van Mondriaan, nl een Balzlfug x Formateur x Cadmus xx x Hurricane. Rene Franssen fokt met deze stam door.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:33

Heb een merrie gereden uit de Tettie-stam. De stam komt oorspronkelijk uit Duitsland, in nederland is Berend Jansen uit Fochteloo een van de belangrijkste fokkers.