Nog veranderen van hengst??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Nog veranderen van hengst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 19:03

Ik krijg mijn merrie maar niet drachtig van Jet Set. We gaan nu weer voor de 3e keer proberen. Er lijkt ook verder niets mis te gaan, ze is heel mooi hengstig en netjes op tijd elke maand en er zit ook elke maand een mooi ei op. Maar toch wil het niet lukken.
Op een gegeven moment ga je vanalles zitten denken natuurlijk. Misschien is de combinatie met Jet Set wel verkeerd en wil het niet pakken??? IK weet niet of dat kan hoor.
Nou schoot het mij door mijn hoofd om dan maar een andere hengst te kiezen als laatste redmiddel. Of het zin heeft weet ik ook niet hoor Verward
Maar ik heb het dekgeld voor Jet Set al betaald. Kan ik dan zomaar nog overstappen op een andere hengst??? Of is het zo dat wanneer je voor een hengst kiest dat seizoen en het wil na 2-3 keer niet lukken dat je dan voor deze hengst moet blijven kiezen? Of mag je eventueel nog je keuze aanpassen. Ik wil het nog 1 keertje proberen en dan houd ik er mee op dit jaar. Daarom zit ik te denken om het dan alsnog met een andere hengst te proberen.
Weet iemand hoe dit zit???


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 08:38

Ik denk ook niet dat het aan Jet Set ligt en wil helemaal geen andere hengst. Dit jaar is het te laat om haar nog naar het dekstation te brengen, we proberen het nog 1 keertje en dan is het klaar.
De vorige keren is het sperma steeds gebracht door een inseminator maar die kwam constant te laat. Als de veearts was geweest en die zei dat ze dezelfde dag nog gedekt moest worden dan kwam hij pas de dag erna in de middag ofzo. En zo hebben we dus die hele cyclus gemist. Ze had op een donderdag ochtend een ei van 6cm erop zitten en moest eigenlijk binnen de 8 uur gedekt worden om de eisprong niet te missen.
Komt die eikel pas de volgende dag om 11:30 aanrijden. Daar heb ik dus niets aan. Gevolg: ei was al af en we konden niks meer doen. Toch maar op hoop van zegen op 18 dagen gescand maar natuurlijk niks.
Dus deze laatste keer proberen we het zelf. Ik heb nu toch vakantie en ik haal het sperma zelf op en de veearts brengt het in.
Hopelijk valt er nog iets te redden dit jaar.
Maar mocht het alsnog niet lukken dit jaar, dan brengen we haar volgend jaar aan het begin van het dekseizoen meteen naar de Dalhoeve en dan mogen ze haar daar helemaal begeleiden.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 09:20

kattebeest schreef:
zwelgje ik vind het erg dat die inseminator niet op tijd komt. zo'n zaken moeten gewoon op tijd gebeuren!!!

kan je het niet aanklagen?
je bent gewoon je geld kwijt, als die man (of vrouw) nu gewoon z'n werk deed en op tijd kwam was je merrie misschien al drachtig van jet set!


Ja, ik vind het zwaar klote. Je gaat er van uit dat wanneer je die man belt dat hij dan ook op de afgesproken tijd aanwezig is. Juist een inseminator moet toch weten dat het dekken vaak heel nauw komt en dat je daar geen dag overheen moet laten gaan.
De eerste keer zou hij namelijk om 18:00 komen (ik had die dag zelfs concours wat ik toen heb moeten afzeggen). Uiteindelijk was hij er pas om 02:30!!!! 's nachts.
Ik krijg hier nog wel een rekening van maar ik weet niet of ik die wel helemaal wil betalen.
Ik had nooit gedacht dat fokken zo'n doffe ellende zou zijn.
Volgend jaar geef ik het echt helemaal uit handen, pffffffffff!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ubermetrics en 55 bezoekers